Beantwoord

Mag ik het spamfilter beheer zelf doen?

  • 4 May 2024
  • 6 reacties
  • 85 keer bekeken

Iedere keer onterecht gemarkeerde spam melden is liederlijke onzin.

ik kom over van XS4ALL, daar kende ik dit probleem helemaal niet. De Posts, vragen en klachten lopen al meer dan 5 jaar terug. Hoeveel melding en maanden moeten we wachten voordat we serieus genomen worden? Denk KPN dat zijn cliĆ«nten niet bij machte zijn zelf over hun persoonlijke post het bewind te kunnen voeren?Ā 
Ter info, ik ben uitstekend in staat om de reclame folders zelf bij het oud papier te deponeren, blijkbaar niet volwassen genoeg om zulks bij KPN mail ook te doen..

doorsturen is geen oplossing, de spam filter is zo lek als een zeef en het niet bij geleerd in de afgelopen 5~6 jaar.

Los het op of laat me het zelf doen, bij GMail en Outlook kan het blijkbaar wel.

icon

Beste antwoord door PeterG 4 May 2024, 16:53

Bekijk origineel

6 reacties

Je kunt wel zelf filters maken. Ook op Ć©Ć©n woord in de inhoud desnoods.Ā 

Kun je alles met bijvoorbeeld 'klote' filteren. Met als opdracht direct naar de prullenbak.Ā 

Regelmatig prullenbak legen.Ā 

http://webmail.kpnmail.nl

Ik krijg nooit ongewenste mail. Waarschijnlijk is je mail op plaatsen bekend. Of openbaar ergens.Ā 

En wat ik wel aan reclame of, erger, phishing krijg wordt 100 % afgevangen.

Reputatie 7
Badge +11

De ongewenste mail die ik op jaarbasis krijg kan ik ook op 1 hand tellen @MdungenĀ en @PeterGĀ , maar ik zit dan ook niet op de (a)sociale media, allĆ©Ć©n op dit (soms a-) sociale forum.

Ā 

Reputatie 7
Badge +10

En dan te bedenken dat de KPN het Xs4all spamfilter heeft overgenomen (met een klein aantal wijzigingen ?).

Mail van een en dezelfde afzender verdwijnt soms in de spam box, en soms blijft/komt het in de inbox. De onterecht gemarkeerde mail markeer ik als niet-spam. En dat maakt allemaal niets uit, de filter pikt het niet op en opnieuw krijg je dit soort inconsistente resultaten.

De eenvoudige methode is het de gebruiker zelf te laten doen, zoals bij Gmail of Outlook, meer dat ā€œmagā€ blijkbaar niet.

Reputatie 7
Badge +11

Het heeft niets met mogen of niet mogen te maken @MdungenĀ , KPN beheert het spamfilter, bastaĀ 

De invloed die de klant er op heeft is het goed- of afkeuren van de door KPN als spam gemarkeerde mails, daar leert het filter van.

Als alternatief kun je de KPN mail links laten liggen en uitsluitend van jouw alternatieve mail gebruik maken.

Ā 

Reputatie 7

De eenvoudige methode is het de gebruiker zelf te laten doen, zoals bij Gmail of Outlook, meer dat ā€œmagā€ blijkbaar niet.

Ook bij Gmail en Outlook is er gelukkig een centrale spamfilter die heel veel spam bij de ontvangers weghoudt. Weet je dat 80% van alle verzonden mails spam betreft. Als er dus geen centraal spamfilter zou zijn dan zou jouw inbox overspoeld worden met spam berichten. Voor elk echt bericht zouden er dan vier spamberichten in jouw mailbox komen.

Ā 

Het is inderdaad, zoalsĀ @WMG-NĀ aangeeft, zo dat KPN de spamfilter functionaliteit van XS4ALL overgenomen heeft

Ā 

KPN zou wat mij betreft twee dingen moeten doen.

1} Een whitelist van toegestane afzenders introduceren en mails van die afzenders die onverhoopt als possible spam gekenmerkt zijn dan automatisch van de spamfolder naar de inbox verplaatsen.

2) Mogelijk maken om emailfilters op de spamfolder te definiƫren zodat je mails die daar (onterecht) geplaatst zijn alsnog zelf kunt doorzetten.

Reageer