Beantwoord

Mail niet kunnen verzenden

  • 18 June 2020
  • 13 reacties
  • 257 keer bekeken

Met de mail functie van Windows 10 kan ik geen (google) mails meer verzenden

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 25 June 2020, 15:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Welkom @HaCoRon, excuses voor de late reactie. Begrijp ik goed dat het hier niet gaat over een kpn e-mailadres, maar gmail (of iets dergelijks)? Internet werkt wel gewoon neem ik even aan? 

Het gaat alleen over gmail adressen

Internet werkt goed.

 

GMail versturen via gmail werkt ook.

 

Alleen met Windows mail niet.

 

Reputatie 7
Badge +25

Helder. Dan heeft KPN hier vrij weinig mee te maken, maar als ik kan helpen dan doe ik het graag. Krijg je een foutmelding? Zo ja, welke?

Volg deze stappen voor het instellen: https://www.pcleek.com/tips/e-mail-tips-n/1928-gmail-toevoegen-aan-mail-app-windows-10

Reputatie 7
Badge +25

Is het nog gelukt @HaCoRon? Als ik nog ergens bij kan helpen dan hoor ik het graag.

Er is een onbekende fout opgetreden.

Server: 'mail.kpnmail.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x80004003
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee

Reputatie 7
Badge +24

Er is een onbekende fout opgetreden.

Server: 'mail.kpnmail.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x80004003
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee

U gebruikt nog Live Mail? Dat is heel oud. Dat zou je toch een moeten vervangen door de standaard mail app van Windows 10. Of thunderbird ofzo. Hier de juiste instellingen:

 

Er is een onbekende fout opgetreden.

Server: 'mail.kpnmail.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x8007007A
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee

Reputatie 7
Badge +24

Er is een onbekende fout opgetreden.

Server: 'mail.kpnmail.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x8007007A
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee

Ja... dat schreef u al...

Ik wil Live Mail blijven gebruiken omdat ik anders alle in en uitgaande mail kwijt raak.

Is er een oplossing??

Reputatie 7
Badge +10

@Expedia :

De uitgaande server is fout. Dat moet "smtp.kpnmail.nl” zijn.

Windows Live Mail (WLM):

1)) Er is meer dan één mogelijkhijd om die emails over te brengen naar een ander programma.

2)) Omdat WLM niet meer ondersteund/ge-update wordt door Microsoft kan WLM niet gebruik maken van nieuwere en veiliger versies van Windows (8 & 10). WLM heeft Microsoft's .NET software nodig om te kunnen werken. Maar ook hier geldt dat WLM niet (meer) van veiliger en nieuwere versies van de .NET software gebruik kan maken.

Vanaf mijn laptop werkt WLM met dezelfde instellingen wel. mail.kpnmail.nl

Mijn PC is onlangs geupdated met Windows 10. kan dit het probleem zijn??

De uitgaande server is fout. Dat moet "smtp.kpnmail.nl” zijn.

Ingesteld smtp.mail.kpnmail.nl ..Kreeg foutmelding dat de server niet gevonden kan worden.

Vervolgens smtp verwijderd en dus terug gezet naar de oorspronkelijke server voor uitgaande email: mail.kpnmail.nl. En de uitgaande mails worden direct verzonden..Probleem lijkt opgelost, maar weet niet waardoor.

Reputatie 7
Badge +10

@Expedia :

Die Windows 10 update heeft inderdaad kennelijk een paar dingen in de war geschopt bij WLM. Het opnieuw instellen heeft dus kennelijk de situatie die werkt hersteld. Ook moet je de SSL beveiliging aanvinken en een andere poort (587) kiezen. WLM ondersteunt (het verouderde) SSL maar helaas nog niet TLS. Dat is de reden dat WLM verouderd is.

Over smtp.kpnmail.nl:

Heel merkwaardig omdat de informatie op onderstaande pagina heel duidelijk is.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Over WLM:

Het programma is niet erg stabiel. Bij mij was WLM op een gegeven monent niet meer in staat om de opgeslagen emails “te vinden". En toen heeft het mij DAGEN gekost om alles weer in de oude staat terug te brengen. Daarom ben ik overgestapt naar een ander emailprogramma (met behoud van mijn emails).