Beantwoord

Mail ontvangen dat ik per 1 mei geen mails meer kan versturen

  • 23 April 2024
  • 20 reacties
  • 230 keer bekeken

Ik krijg een mail dat ik per 1 mei geen mails kan versturen. Al eerder contact gehad met KPN die zeggen dat dit niet klopt. Mailadres is campagnes@kpn.com

BetrouwbAr of niet? Waarom krijg je dit soort mails niet gewoon in mijnkpn, dan weet je zeker dat je goed zit

icon

Beste antwoord door Noordzee 23 April 2024, 16:14

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Tulpe ,

Dat e-mailadres is betrouwbaar. Het wordt vaker door KPN gebruikt om mailings te versturen. 

Waarom niet in MijnKPN? Lang niet iedere abonnee van KPN kijkt regelmatig in MijnKPN. Een e-mail heeft een groter bereik.  

 

Zie ook www.kpn.com/veiligmailen voor meer informatie over wat er aangepast moet worden om te kunnen blijven verzenden.

 

Admin: bericht aangepast voor volledigheid

Reputatie 7

Kan je hier eens een screenshot van die mail plaatsen? Wel even persoonlijke gegevens wegpoetsen.

Gebruik jij thuis wellicht nog een mailprogramma die op TCP poort 25 met de smtp server van KPN verbindt?

 

Reputatie 7

Kan jij hier eens een screenshot plaatsen van de smtp instellingen in jouw mailprogramma?

Klopt het dat daar nog gebruik gemaakt wordt van "unauthenticated" mail op TCP poort 25?

Zo ja, dan moet dat echt aangepast gaan worden naar"authenticated" mail op TCP poort 587.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Tulpe ,

Dat e-mailadres is betrouwbaar. Het wordt vaker door KPN gebruikt om mailings te versturen. 

Waarom niet in MijnKPN? Lang niet iedere abonnee van KPN kijkt regelmatig in MijnKPN. Een e-mail heeft een groter bereik.  

KPN kan een mail sturen dat er een nieuw bericht in MijnKPN staat. Net zoals dat ze tegenwoordig met de factuur doen.

@wjb poorten staan goed net gecheckt met kpnsite😇

Reputatie 7
Badge +24

@wjb poorten staan goed net gecheckt met kpnsite😇

Leest u de mail misschien op meerdere apparaten? Mobiel? Tablet? 

Nou ja... u komt er natuurlijk vanzelf achter wat er op 1 mei niet meer werkt 😁

Reputatie 7

@wjb poorten staan goed net gecheckt met kpnsite😇

Plaats eens een screenshot.

@wjb poorten staan goed net gecheckt met kpnsite😇

Ik zou de instellingen toch even nalopen, vooral aanvinken authenticatie c.q. verificatie i.c.m. met de juiste poorten is belangrijk @Tulpe 

@wjb 

 

@Nick83  iPad en laptop Laptop nog niet gecheckt, bedankt voor tip

Reputatie 7

En ik neem aan dat je ook een gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld hebt staan.

Als je bij SMTP-instellingen SSL/TLS invoert wordt de poort gewijzigd in 465 en gaat het verzenden goed.

Als je bij SMTP-instellingen STARTTLS invoert wordt de poort gewijzgd in 587 en het het verzenden goed.

Als je bij SMTP-instellingen SSL/TLS invoert en je voert handmatig poort 587 in gaat het NIET goed.

Dus iets klopt er niet op de pagina www.kpn.com/veiligmailen lijkt het.

Kan een moderator hier even naar kijken s.v.p.?

 

Ik denk dat @wjb de juiste opmerking maakt. Als ik op mijn iPad kijk staat er achter Gebruikersnaam en Wachtwoord een waarde (dan wel *******). Bij jou staat er ‘optioneel’. Ik denk dus dat je beide nog moet instellen. Bij authenticatie moet je dan nog vervolgens ‘wachtwoord’ kiezen.

Reputatie 7
Badge +24

Is er eigenlijk ook nog ergens een officiële pagina of topic waarin KPN duidelijk voor iedereen uitlegt wat er per 1 mei gaat veranderen? Dat zou handig zijn...

Ja @Nick83 , zoals eerder genoemd, www.kpn.com/veiligmailen

 

Volgens mij is het opgelost, krijg nu ipv optioneel een gebruikersnaam en we. Dank jullie wel

Reputatie 7
Badge +24

Ja @Nick83 , zoals eerder genoemd, www.kpn.com/veiligmailen

Vage pagina. Nergens staat de datum van 1 mei genoemd. En ook nergens staat wat KPN dan aanpast of blokkeerd ofzo.

Reputatie 7

Ja @Nick83 , zoals eerder genoemd, www.kpn.com/veiligmailen

Vage pagina. Nergens staat de datum van 1 mei genoemd. 

Dat is omdat 1 mei niet voor iedereen geldt. KPN blokkeert gefaseerd IP ranges voor het unauthenticated mail verzenden. Vandaar dat er verwezen wordt aar de datum die in email vermeld wordt.

Reputatie 7
Badge +20

Volgens mij is het opgelost, krijg nu ipv optioneel een gebruikersnaam en we. Dank jullie wel

Hi @Tulpe, ik zie dat de community je te hulp is geschoten, top dat het inmiddels gelukt is en bedankt dat je het nog even hebt laten weten 😊

Reageer