Vraag

Mailbox (IMAP) vol; hoe archiveer ik lokaal?

  • 6 February 2019
  • 1 reactie
  • 352 keer bekeken

Ik krijg een melding dat mijn mailbox vol zit.
Werk met Outlook 365 en IMAP accounts. Wat ik niet snap is dat de mappen in Outlook niet corresponderen met de mappen via Webmail.
Ik wil graag mijn oude emails lokaal opslaan maar ga dit niet één voor één doen. Is er een mogelijkheid om de mails te exporteren naar een lokaal bestand?

1 reactie

Reputatie 7
Badge +24
Als je omschakelt van IMAP naar POP, dan word al je mail lokaal bewaard en word er op de server niks bewaard. Dat werkt prima, als je alle mail ophaald met 1 pc. Als je de mail op wilt halen met meerdere pc's / laptops / mobile foons, dan is dit geen optie.

Wat ik nogal eens doe is de mail sorteren op grote. Ik heb daar in mijn programma een aparte kolom voor, daar kun je bovenaan op klikken, dan zet die de mails op volgorde van grote, de grootste bovenaan. Die grote mails hebben dan meeste een grote bijlage ofzo. foto's bijvoorbeeld. Deze sla ik dan lokaal op indien ik ze wil bewaren en dan gooi ik de mail weg. En prullebak leeg maken.

Wat ik verder nog ff kwijt wil: Outlook is gewoon een lomp complex ingewikkeld klereprogramma. Tot zover mijn persoonlijke mening.

Reageer