Vraag

Mijn mail wordt door ontvanger vaak als spam gemarkeerd

  • 8 November 2020
  • 9 reacties
  • 151 keer bekeken

IK krijg steeds vaker te horen dat door mij verzonden mail bij ontvanger als spam wordt gezien. Wat kan ik hier tegen doen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom @Jeroen H.! Excuses voor de late reactie. Onze Spambot:wink: merkt jouw mail dan als spam aan. Gaat het om één specifieke ontvanger, of meerdere? 
Is het een soortgelijke mail die je stuurt, met bijvoorbeeld een specifieke afbeelding of linkjes, of willekeurig alle (textuele) mails?

 

Reputatie 7
Badge +24

Het email adres waar het om gaat, waar eindigd dat op? Wat staat er achter het apenstaartje? Welk programma gebruikt u om mail te verzenden?

@Lisa @Nick83 het gaat om een kpnmail.nl adres en ik gebruik apple mail software. Het gebeurt bij meerdere ontvangers en volgens mij om willekeurige mails. Dank dat jullie willen helpen.

Reputatie 7
Badge +24

Appels zijn om op te eten, niet om mee te mailen 😑

Reputatie 7
Badge +17

Geen dank! Kun je het hele mailadres toevoegen aan [Persoonlijke opmerkingen] in je profiel? Dit is alleen inzichtelijk voor KPN Moderators. Maakt het overigens uit via welk platform je mailt, Apple mail of bijvoorbeeld gewoon de KPN webmail? 
Het is op dit moment nog te vaag om te achterhalen waar het aan ligt. Als het enkele keren voorkomt (bijv.1/30 mails), dan kan de ontvanger die 'spam’mail verplaatsen naar Postvak IN, zodat het spamfilter leert dat jouw mails geen spam zijn. 

 

Edit: Weet je ook welk Spamfilter jouw mails eruit vist? KPN, Ziggo, Google?

Reputatie 2

Er zijn al heel lang problemen met het spamfilter. Zou een gat in de lucht springen als er een beter spamfilter zou komen.

@Lisa mailadres toegevoegd aan profiel. volgens mij is het iCloud, gmail en een zakelijk mail adres die sommige van mijn mails zien als spam. Webmail gebruik ik niet; alleen apple mail

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar misschien op reageren? :hugging:

Reputatie 7
Badge +17

Voor iedereen die dit topic passeert. De mails worden doorgezet naar onze afdeling abuse . Die kan onderzoeken waarom de mails terecht komen in de Spambak van de ontvangers.