Beantwoord

Oplossen van Spam

  • 26 January 2019
  • 11 reacties
  • 2345 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik gebruik een xxxxx.planet.nl en xxxxx.kpnmail.nl als email adres en ik wordt vergeven van de spam. Met name mail met als adres xxxxxx@yyyyyamazing.be.

Ik outlook heb ik al diverse regels opgenomen om deze zooi naar de spambak te krijgen, tot op heden echter zonder succes.

Hebben jullie idee hoe dit is op te lossen?

Bvd,

Bert

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Marina_ 31 January 2019, 12:54

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedenavond @BdR, Wat rot dat je zo veel last hebt van SPAM . Alle voorbeelden zijn welkom. Deze kun je doorsturen naar KPN Abuse. Dat doe je door onderstaande stappen te volgen:
- Login op Webmail
- Klik bij de folders aan de linkerkant op ‘Postvak IN’.
- Selecteer het bewuste spambericht.
- Klik op de knop ‘Doorsturen’ en kies voor de optie ‘Als bijlage’.
- Vul bij het e-mailadres valse-email@kpn.com in en klik op de knop ‘Versturen’ om het bericht te verzenden.

We adviseren je om terughoudend te zijn met het registreren van je e-mailadres op websites, zo voorkom je dat je e-mailadres wordt doorverkocht aan 'organisaties' die ongewenste berichten versturen. Op de site van: Have I been pwned kun je achterhalen of je e-mailadres in het verleden is bemachtigd via een hack. Op die manier kan ook je mailadres zijn doorgegeven aan derden waardoor jij mogelijk herhaaldelijk wordt lastig gevallen met SPAM.

  • Klik nooit op een link in het Spambericht en open niet de bijlage
  • Maak een regel aan in de e-mailprogramma om mail met een specifieke term of afzendadres automatisch naar de Spamfilter of prullenbak te verplaatsen
  • Nieuwsbrieven. Officieel geen SPAM, maar kan wel als hinderlijk worden ervaren. Ontvang je mail van een organisatie waarmee je in het verleden zaken hebt gedaan of geabonneerd bent omdat je destijds wel interesse had? Je kunt je er voor afmelden. Vaak staat onderin de disclaimer hoe je je kunt afmelden op de maillijst
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!
Reputatie 4
Badge +2
Naar welk email adres moet SPAM worden verstuurd? Valse-email@kpnmail.nl, abuse@kpnmail.nl of samples@kpnmail.nl? De informatie op de kpn pagina's spreekt elkaar namelijk tegen!,

Zo staat er ook op de kpn pagina's:
Gebruikers van e-mail zochten ook naar:
Waar heb ik een Spam Filter voor nodig?
E-mail Spam Filter helpt te voorkomen dat je e-mailaccount volloopt met ongewenste reclame e-mailberichten. E-mailberichten worden automatisch gefilterd op spam.
Reclameberichten worden dan automatisch verplaatst naar een tijdelijke map in je Webmail omgeving. Zo krijg je zo min mogelijk van deze berichten en heb je toch de mogelijkheid de berichten te controleren. Wil je de gefilterde e-mails terugzien, of even controleren of er toch geen interessante e-mailberichten tussen zitten? Dat kan via Webmail van KPN. Daar kun je tot 30 dagen terug je spam berichten bekijken.
E-mail Spam Filter is gratis voor alle klanten met een KPN Internet-abonnement en staat standaard
aan.
1. Log in met je MijnKPN in loggegevens op http://email.kpn.com/
2. Klik op de mailbox waar je de spamfilter en/of virusscanner voor aan of uit wil schakelen
Zet een vinkje bij de Spamfilter en/of virusscanner om aan te zetten, of verwijder deze

Als ik met IMAP communiceer zie ik de SPAM ook op mijn PC in een aparte map. En het spam filter uitzetten kan dus niet (met als gevolg dat in mijn geval de SPAM folder alleen maar volloopt met incorrect tot SPAM gebombardeerde mail).
Ook als ik verder zoek naar wat ik met SPAM moet doen spreken de pagina's elkaar tegen.

Misschien eens tijd om een niet-techneut de pagina's eens door te lopen?
Waarde Marina,
Wat ik nog niet gedaan heb is al mijn spam opsturen naar valse-email, maar wel stel ik bijna dagelijks mijn spam filter bij. Vruchteloos. In de adviezen vanuit KPN op dit forum zie ik dat IK van alles moet doen, maar ik zie niet wat KPN doet. Ik krijg net als de briefschrijver hierboven veel mails van steeds ongeveer hetzelfde mailadres (0.a. die amazing met be als extensie, maar er zijn er meer). Als ik al in mijn eigen mails patronen zie, dan moet dat voor de provider toch ook te doen zijn.
Reputatie 4
Badge +2
Het eigen spamfilter van Outlook bijwerken heeft alleen zin voor mail waarvan KPN nog niet ontdekt heeft dat het spam is. Zo krijg ik bijna dagelijks Bitcoin gerelateerde mail die niet als spam wordt herkend. Toch wel raar: mijn eigen Outlook filter herkent zo'n mail wel. Aan de andere kant wordt weekendjeweg nog steeds "herkend" als spam. Terwijl ik me kan voorstellen dat iemand die mail niet meer wil zien, maar meldt je dan af!
En daarnaast: ben al weken bezig om de mail van een aantal verzenders uit de spam herkenning te krijgen maar wat ik vaak als antwoord van KPN krijg is:
Bedankt voor uw bericht. Wij hebben de berichten van deze partij reeds meerdere malen door onze spamfilter leverancier laten analyseren en deze is daarbij meerdere keren vrijgegeven. Toch keert de blokkade telkens terug. Dit komt doordat een grote groep ontvangers de nieuwsbrieven als ongewenst blijft aanmerken. Andere ontvangers (zoals u) beschouwen het bericht echter wel als gewenst.
De verzender van de nieuwsbrief zal de huidige lijst met ontvangers eens kritisch tegen het licht moeten houden. Ontvangers die niet expliciet om de ontvangst van de nieuwsbrief hebben gevraagd, zouden uit de database moeten worden verwijderd. Wanneer dit op een goede manier wordt gedaan, zou het probleem niet meer terug moeten keren.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Hoe gaan we hier verder? Kost me intussen te veel tijd! Zelfs mail van HCC werd als SPAM "herkend"
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Andre en Guus, Spam kun je doorsturen naar valse-email@kpn.com. Dat het jullie veel tijd kost, geloof ik wel, maar ik kan jullie verzekeren dat mijn collega's iedere dag werken aan verbeteringen rondom de Spamfilter. We realiseren ons dat er nog veel klachten zijn over spam. De ene week lijkt het goed te gaan, de andere week is er weer een toename van spam. Dit is en blijft voorlopig een continue strijd. Een antwoord met een oplossing kan ik jullie helaas niet geven, alleen het advies vanuit mijn eerste bericht kan helpen om zoveel mogelijk spam tegen te gaan.
Reputatie 4
Badge +2
Is het misschien mogelijk de informatie op de diverse informatiepagina's nog eens te controleren op consistentie? Voorbeeld: waarom moet ik nu drie mail adressen gebruiken als ik met kpn wil communiceren over spam? Abuse@kpn.com, samples@kpn.com en valse-email@kpn.com? En ook het overstappen van Pop3 naar IMAP mag wel eens volledig beschreven worden, anders raakt de gebruiker mail kwijt!
Reputatie 7
Badge +19
@AndreWrdn, op deze pagina op onze website wordt het duidelijk aangeven. Een spambericht is ongefilterd in 'Postvak IN' terechtgekomen naar > valse-email@kpn.com en Een bericht is onterecht in de map 'Spam' terechtgekomen naar> abuse@kpn.com en samples@kpnmail.nl

Ook overstappen van Pop3 naar iMap wordt beschreven op onze website, maar de instellingen per apparaat/e-mailprogramma zijn weer anders. Dit maakt het misschien wat verwarrend. Wanneer je iMap wilt instellen op je laptop of PC kun je deze stappen doorlopen. Wil je het instellen op een tablet of mobiele telefoon, dan kun je de instellingen van jouw apparaat vinden in onze toestelhulp en de stappen via ''E-mail handmatig instellen ''volgen.

Is het zo al iets duidelijker?
Reputatie 4
Badge +2
Marina dank voor de email adressen.

Kleine correctie: het INSTELLEN van IMAP of Pop3 wordt op de "deze stappen" correct aangegeven, alleen is niet duidelijk omschreven wat je moet doen als je al via Pop3 communiceert en je wilt dat naar IMAP omzetten. Doe je deze overgang niet correct ben je al je mail kwijt die in je Postvak-IN folder op je PC stond. Misschien dit proces verduidelijken?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @AndreWrdn, Het is altijd handig om eerst een nieuwe account toe te voegen, in dit geval je account i.c.m. iMap, en dan de stappen te volgen voor het verwijderen voor het account met Pop3. Ik snap verwarring. Zie afbeelding. Je gaat van stap 5 naar stapt 5.1 om het account te verwijderen. Deze hoor je dus over te slaan wanneer je iMap gaat instellen. Of bedoel je dit niet?

Reputatie 7
Badge +19
Ik heb geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug. 🙂

Reageer