Beantwoord

Oud HetNet e-mailadres laten opheffen

  • 1 May 2024
  • 7 reacties
  • 88 keer bekeken

Mijn vader had vroeger een hetnet mail waarmee ik een playstation account heb gemaakt. Deze mail bestaat echter niet meer dus ik kan mijn wachtwoord niet resetten. Mijn vader is geen klant meer bij KPN, maar ik vroeg me af of het mogelijk is om deze mail volledig op te heffen waardoor ik gewoon een nieuwe mail kan aanmaken met hetzelfde adres.

icon

Beste antwoord door Rob vdl 3 May 2024, 19:26

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Probeer het account maar aan te maken als alias onder je eigen account @Rob vdl , dan weetje of het lukt.

 

@N.N. Bedankt. Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet. Ik heb zo’n gevoel dat dit aan de hand is: De mail zelf bestaat niet meer, maar de naam staat gereserveerd zodat niet iedereen zomaar deze weer kan gebruiken (voor veiligheids redenen). Dit heb ik gelezen bij een vergelijkbare forum post. Dit moet volgensmij door een moderator van KPN geregeld worden, aangezien het een uniek probleem is. Zodra deze reservering eraf is kan ik gewoon een nieuw mail account maken met dezelfde naam.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Rob vdl 

Hoe lang geleden is het abonnement beëindigd? E-mailadressen worden na beëindiging van het abonnement nog 6 maanden actief gehouden. Pas dan worden ze gewist.

Een e-mail adres wordt inderdaad gereserveerd na het wissen. Dat duurt standaard 3 maanden.
Bel met klantenservice 0800-0402. Die kunnen de situatie bekijken en het adres voortijdig vrijgeven.

Een hetnet.nl e-mailadres kan niet als account worden aangemaakt, maar alleen als alias
(extra e-mailadres) onder een kpnmail.nl account. Dat gaat via →  KPN e-mail instellingen

@RBxx Deze is al langer dan 6 maanden geleden opgeheven. Het is al een oude mail, ik heb ook geen idee wat de status ervan is. Maar het zou toch mogelijk moeten zijn om dit in te kunnen zien via KPN.

Reputatie 7
Badge +11

@RBxx Deze is al langer dan 6 maanden geleden opgeheven. Het is al een oude mail, ik heb ook geen idee wat de status ervan is. Maar het zou toch mogelijk moeten zijn om dit in te kunnen zien via KPN.

Heb je het account wèl als alias geprobeerd aan te maken onder je bestaande kpnmail-account @Rob vdl ??

Standaard bij het aanmaken van een account of alias voegt KPN er @kpnmail.nl aan toe.

Voorbeeld je geeft in het tekstvak in jansen, KPN maakt er dan jansen@kpnmail.nl van.

Voor het aanmaken van een alias met @hetnet.nl geeft je in het tekstvak in meteen het volledige adres in:

Voorbeeld jansen@hetnet.nl het systeem geeft dan meteen aan of het akkoord is en voegt het aan je bestaande account toe of je krijgt een (fout)melding.

Je kunt dan even bellen met 0800 0402 en vragen om het betreffende account vrij te geven.

Je kunt ook eens een mail sturen naar het betreffende adres en kijken wat de reactie wordt.

Als de mail dan correct verzonden is, is deze (weer) in gebruik door iemand anders.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Rob vdl. Welkom op het KPN Forum! Heb je inmiddels al contact opgenomen met onze klantenservice of kan ik nog iets voor je betekenen?

@Vikash van KPN Ik heb contact opgenomen met de klantenservice, maar er is helaas niks meer aan te doen. De mail is te oud en we zijn ondertussen ook verhuist. Jammer, maar helaas. Iedereen bedankt voor de hulp

Reageer