Beantwoord

Outlook blijft vragen om imap/pop wachtwoord

  • 27 March 2024
  • 17 reacties
  • 215 keer bekeken

outlook blijft steeds vragen naar een imap/pop wachtwoord.

waar moet ik dat zoeken of veranderen?

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 29 March 2024, 13:05

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7

Outlook nieuwe stijl is (op Windows) de laatste tijd echt de weg kwijt en dat is echt heel vervelend.

Ik ben echter bang dat de oorzaak van deze problemen wel eens bij Microsoft zou kunnen liggen.

wjb, dank

bij MS?

waarom verbaast me dat in het geheel niet? 

(zat sinds 1966 in de automatisering).

gr/johann de boer

Reputatie 7
Badge +10

@johann4480 

Maak een extra emailaccount aan in Outlook dat naar datzelfde KPN emailadres wijst. Is dan dat nieuwe Outlook account dan wel stabiel ?

Reputatie 7
Badge +24

Hi @johann4480, welkom hier. 

Het kan zijn dat het aan MS ligt. Maar voordat we die conclusie trekken, kun je wel inloggen op Webmail?

@ alex

ja inloggen bij webmail gaat goed

gr johann

Reputatie 4
Badge +2

en je hebt je wachtwoord wat je gebruikt voor webmail  al geprobeerd te gebruiken ? 

Reputatie 7

Het kan zijn dat het aan MS ligt.

Outlook nieuwe stijl is in combinatie met de mail servers van KPN echt een ramp.

Het ergste is dat het de éne keer wel werkt en de andere keer niet. Er is werkelijk geen touw aan vast te knopen.

Ik ben terug gegaan van Outlook nieuwe stijl naar de Outlook 365 uit mijn Office Family licentie, die functioneert tenminste wel.

@retep 

ja, 

ik denk ook dat het bij MS zit.

waarom: als Outlook roept ww voor imap/pop en ik vul het in gaat het een dag of zo goed.

maar dan komt de vraag weer. en dat heeft zich nu al 5 keer voorgedaan.

 

maw: MS heeft kennelijk probleem met onthouden

johann

 

Reputatie 7
Badge +24

@ alex

ja inloggen bij webmail gaat goed

gr johann

Ok, dan kijken we verder. Staan de instellingen in Outlook ook goed? 

 

Reputatie 7

@Alex van KPN, Die nieuwe Outlook is zeer onbetrouwbaar. Zo kon ik zonder probleem het @planet.nl adres van mijn vrouw koppelen maar was het op dezelfde machine onder een andere login onmogelijk om mijn eigen @planet.nl adres te koppelen. Nadat ik het bovenliggende @kpnmail.nl adres wel had kunnen koppelen en deze weer verwijderd had lukte het ineens wel om mijn @planet.nl te koppelen. Schiet mij maar lek maar als het de éne keer wel lukt en de andere keer niet terwijl er precies hetzelfde ingegeven wordt dan gaat er echt iets mis. Overigens heeft die Outlook nieuwe stijl ook nog eens zeer vervelende reclame en dus heb ik dat ding naar de vuilnisbak verhuisd. Ik gebruik nu enkel nog Outlook uit mijn Outlook 365 Family licentie.

Reputatie 7
Badge +24

@Alex van KPN, Die nieuwe Outlook is zeer onbetrouwbaar. Zo kon ik zonder probleem het @planet.nl adres van mijn vrouw koppelen maar was het op dezelfde machine onder een andere login onmogelijk om mijn eigen @planet.nl adres te koppelen. Nadat ik het bovenliggende @kpnmail.nl adres wel had kunnen koppelen en deze weer verwijderd had lukte het ineens wel om mijn @planet.nl te koppelen. Schiet mij maar lek maar als het de éne keer wel lukt en de andere keer niet terwijl er precies hetzelfde ingegeven wordt dan gaat er echt iets mis. Overigens heeft die Outlook nieuwe stijl ook nog eens zeer vervelende reclame en dus heb ik dat ding naar de vuilnisbak verhuisd. Ik gebruik nu enkel nog Outlook uit mijn Outlook 365 Family licentie.

Ik spreek je zeker niet tegen, maar ik wil het nog wel nakijken/proberen met @johann4480. 

@ alex

ik gebruik alleen IMAP en die instellingen zijn gelijk aan de gegevens in jouw mail.

Reputatie 4
Badge +2

Even iets anders, wellicht is gebruik maken van thunderbird iets voor jou @johann4480  ? 

 

 

thunderbird is een optie als dit probleem zich niet snel oplost.

ik heb outlook gekozen omdat ik veel gebruik maak van word excel access en VBA.

Reputatie 7
Badge +24

thunderbird is een optie als dit probleem zich niet snel oplost.

ik heb outlook gekozen omdat ik veel gebruik maak van word excel access en VBA.

Wat je nog kan proberen is het account helemaal verwijderen in Outlook en opnieuw toevoegen. Aangezien je IMAP gebruikt staat alles op de server en raak je niets kwijt.

 

ja, ga ik doen als het weer uit de bocht vliegt.

het gaat nu al weer 2 hele dagen goed…….

johann4480

Reputatie 7
Badge +24

ja, ga ik doen als het weer uit de bocht vliegt.

het gaat nu al weer 2 hele dagen goed…….

johann4480

Fijn om te lezen, hou me op de hoogte hier. 

Reageer