Beantwoord

Problemen met e-mail in Outlook2013 en webmail fout: 0x800CCC0E

  • 30 December 2020
  • 6 reacties
  • 406 keer bekeken

Ik kan geen e-mail ontvangen in Outlook 2013 en ik kom niet in de webmail. Ik heb alle instellingen al nagelopen via deze site: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-outlook-2103.htm en die kloppen allemaal.

Ik krijg de volgende melding van Outlook 2013:
Map: Postvak IN Controleren op nieuwe e-mail. rapporteert fout (0x800CCC0E): De map Postvak IN voor het account XXX kan niet worden gedownload van de IMAP-e-mailserver. Fout: Kan geen verbinding maken met de server. Neem contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.

Map: Verzonden items Controleren op nieuwe e-mail. rapporteert fout (0x800CCC0E): De map Verzonden items voor het account XXX kan niet worden gedownload van de IMAP-e-mailserver. Fout: Kan geen verbinding maken met de server. Neem contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.

Test: Aanmelden bij server voor inkomende e-mailberichten (IMAP): De verbinding met de server is onderbroken. Als het probleem blijft bestaan, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

Van Outlook krijg ik iedere keer een pop-up melding met Geef uw gebruikersnaam en het wachtwoord op voor de volgende server. Server: imap.kpnmail.nl en dan gebruikersnaam en wachtwoord.
Deze instellingen kloppen maar de melding blijft iedere keer terugkeren.

En ik krijg van de webmail de volgende melding: Het is niet mogelijk om een verbinding te maken met de mailserver. Mogelijke redenen hiervoor zijn: De mailserver is (tijdelijk) niet beschikbaar of er zijn verbindingsproblemen. Probeer het alstublieft over een paar minuten opnieuw.

Ik weet niet meer waar ik het in moet zoeken en hoop dat iemand mij kan helpen.

icon

Beste antwoord door EdwinV3432 30 December 2020, 10:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Je moet toch eerst zorgen dat je in de webmail in kunt loggen. Is het wachtwoord wel goed?

Bedankt voor je reactie. Het wachtwoord is goed want ik kom na het invullen van het wachtwoord wel verder en dan blijft de verbinding draaien. Heb er even een bekabelde internetverbinding van gemaakt en toen kreeg ik  na enkele ogenblikken de melding dat er technische problemen zijn met webmail op dit moment.

Als toevoeging. Ik kan met een ander e-mailadres nu wel op de webmail komen (dat lukte eerder op de ochtend ook niet) maar met het e-mailadres waarmee ik ook de problemen in Outlook ondervind en trouwens ook op mijn mobiel niet de mail binnen kan halen kan ik nog steeds ook niet in webmail komen.

Ik krijg dan een blauw scherm met de melding Verbindingsfout. De dienst is nu niet benaderbaar. Opnieuw proberen.

Reputatie 1

Er is momenteel een storing bij de e-mail, er is niets mis met uw computer.

 

Deze storing stond er vanochtend toen ik al problemen ondervond nog niet op. Bedankt Edwin voor het delen.

Kan ook e-mails ontvangen. Krijg ook de bekende foutmelding. Wat kan de oorzaak zijn?