Vraag

Problemen met e-mail verzenden in Outlook 2011 (Mac), foutcode 39, 51

  • 28 March 2019
  • 36 reacties
  • 3595 keer bekeken

Sinds gisterochtend kan ik geen email meer verzenden. Deze blijven in het postvak 'Uit' vastzitten. De aanwijzingen op de KPN site om de server instellingen te wijzigen bieden geen soelaas omdat mijn PC dan met een error melding komt

36 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond Jos, bedankt voor je bericht!

Wat lastig dat je opeens geen e-mails meer kan verzenden, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Mijn eerste vraag zou zijn, gaat het om elk mailtje die je wil verzenden, of naar een bepaald e-mailadres of met een bijlage? Dit kan het namelijk ook tegenhouden. Verder ben ik benieuwd welke instellingen je op dit moment hebt ingesteld. Kan je hier een screenshot van maken, zonder eventuele persoonlijke gegevens erop? En heb je ook een screenshot van de error melding? Kan je tot slot aangeven welk e-mailprogramma je gebruikt? Dan kan ik je specifieker verder helpen!
Dag Susan, Wat fijn dat je me wilt helpen. het ligt niet aan de ontvanger. Ik kan met mijn webmail wel verzenden en ontvangen. Ik werk met Outlook voor Mac 2011. Ik heb al van alles geprobeerd en ook de instellingen gewijzigd van Pop naar Smtp enz. maar toen kon ik ook niet meer verzenden. Ik heb de Pop instellingen weer teruggezet en ik kan nu weer ontvangen. De melding bij het niet kunnen versturen is :Verificatie is mislukt, omdat Outlook geen van de beschikbare verificatiemethoden ondersteunt.
Gisteren voor het wijzigen van de instellingen was dit : Einde van het bestand bereikt.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen Jos K, Ik neem het van mijn collega Susan over, omdat ze een aantal dagen vrij heeft!☀️ Ik begrijp dat het wel werkt met webmail, maar wanneer je wilt e-mailen met Outlook voor Mac2011 het mis gaat. Je hebt het over het wijzigen van de instellingen naar Smtp, maar toen kon je ook niet meer verzenden. Met pop kun je weer e-mails ontvangen. Heb je de instellingen voor iMap geprobeerd aan de hand van de stappen op deze pagina? Zo niet, dan wil ik je vragen om deze stappen en instellingen te proberen. Hopelijk staan de instellingen dan goed en kun je weer e-mails verzenden én ontvangen.
Ik heb dit meermaals geprobeerd maar het lukt niet. Ik kan dan ook niet meer ontvangen en heb dus de pop instellingen weer terug gezet.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Jos K
Kan je nog reageren op het eerdere verzoek van Susan waarin zij vroeg:
Verder ben ik benieuwd welke instellingen je op dit moment hebt ingesteld. Kan je hier een screenshot van maken, zonder eventuele persoonlijke gegevens erop? En heb je ook een screenshot van de error melding?

Het is de enige manier waarop wij kunnen meekijken, wellicht valt hier iets op.


Beste Ruud, Bedankt dat je me wilt helpen. Het schijnt vaker voor te komen met Outlook en ook met Outlook voor Mac 2011 die ik gebruik. Ontstaat plotseling. Sommige hebben iets met een virusscanner op kunnen lossen maar die heb ik niet eens.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Jos K ,
Ik weet helemaal niets van een Mac, ik ben een Windows 10 man 😎, dus ik beperk me tot outlook.

KPN adviseert de volgende instellingen voor de uitgaande mail:
Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
STARTTL of TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Ze noemen mail.kpnmail.nl dus niet meer, dus je zou smtp.kpnmail.nl kunnen proberen.
Denk niet dat het uitmaakt maar wie weet.
Kijk ook eens (via meer opties... of Geavanceerd?) of poort en beveiliging goed staan.

Tot slot: maak je persoonlijke gegevens op de afbeelding nog onzichtbaar (privacy!!)
Binnen een uur (dacht ik) kan je je bericht nog bewerken (via rechts onder)
Dank je, dit advies had ik echter al eerder opgevolgd en heeft tot niets geleid behalve dat ik toen ook niets meer kon ontvangen.
Weet iemand wat ik kan doen aan de foutmelding "Het einde van het bestand is bereikt"
(Foutcode -39).
Maak gebruik van een MAC. Heb nog niet eerder deze probleem gehad.
Het lukt wel om mail te ontvangen.

Ik hoor het graag. Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +21
Sorry voor de pauze, even Formule1 kwalificatie op Bahrein gekeken 😁
Helaas weet ik het even niet verder. Ik verbaas me alleen over de (fout)melding met IMAP erin,
terwijl de instelling voor inkomende server op pop.kpnmail.nl staat.

Hopelijk heeft iemand anders nog een idee.
Succes!
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Jos K
Iemand heeft zich vanmiddag hier op het KPN forum gemeld in dezelfde situatie.
Een Mac met Outlook 2011 die opeens geen mail kan versturen.

Zie dit topic:
https://forum.kpn.com/e-mail-10/kan-geen-mail-versturen-vanuit-microsoft-outlook-2011-470737

Dit suggereert een gemeenschappelijk probleem/oorzaak. Te toevallig 🤔
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @MACgebruiker
Iemand heeft zich hier op het KPN forum (iets) eerder gemeld in dezelfde situatie.
Een Mac met Outlook 2011 die opeens geen mail kan versturen.

Zie dit topic:
https://forum.kpn.com/e-mail-10/e-mail-verzenden-lukt-niet-470628

Dit suggereert een gemeenschappelijk probleem/oorzaak. Te toevallig 🤔
Reputatie 7
Badge +21
Als het ontvangen goed gaat dan moet je daar van afblijven.
Jij klaagt over het verzenden van de mail
Dan moet je de SMTP instellingen hebben.
Server smtp.kpnmail.nl
Zet identiteitscontrole op Wachtwoord.
Vul je complete emailadres in als gebruikersnaam
en vul je wachtwoord in.
Poort 587
Vink TLS of SSL aan

En waarom outlook op een mac gebruiken, terwijl Mail van de mac een veel beter e-mailprogramma en gemakkelijker in te stellen is?

Hoi @Jos K
Iemand heeft zich vanmiddag hier op het KPN forum gemeld in dezelfde situatie.
Een Mac met Outlook 2011 die opeens geen mail kan versturen.

Zie dit topic:
https://forum.kpn.com/e-mail-10/kan-geen-mail-versturen-vanuit-microsoft-outlook-2011-470737

Dit suggereert een gemeenschappelijk probleem/oorzaak. Te toevallig 🤔

Ja verdacht maar waar nu aankloppen? KPN en Apple weten het niet.
Als het ontvangen goed gaat dan moet je daar van afblijven.
Jij klaagt over het verzenden van de mail
Dan moet je de SMTP instellingen hebben.
Server smtp.kpnmail.nl
Zet identiteitscontrole op Wachtwoord.
Vul je complete emailadres in als gebruikersnaam
en vul je wachtwoord in.
Poort 587
Vink TLS of SSL aan

En waarom outlook op een mac gebruiken, terwijl Mail van de mac een veel beter e-mailprogramma en gemakkelijker in te stellen is?

Bedankt voor het advies, het helpt echt niet. Ik heb dit allemaal al gedaan. Ik ben een beetje huiverig voor het toepassen van MAIL als email programma ben bang om mijn mailbestanden en contacten kwijt te raken/ cq er een hoop gedoe mee te krijgen.......
Hallo Mac gebruiker. Ik ben degene met precies hetzelfde probleem. Adviezen die ik heb gekregen kun je lezen in bovenstaande topic maar helpen tot dusver helemaal niet. Mocht jij wel verder komen dan hoor ik het natuurlijk graag.
Weet iemand wat ik kan doen aan de foutmelding "Het einde van het bestand is bereikt"
(Foutcode -39).
Maak gebruik van een MAC. Heb nog niet eerder deze probleem gehad.
Het lukt wel om mail te ontvangen.

Ik hoor het graag. Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +21
Heb je al; eens gezien of je misschien geblockt bent?

https://blacklist.kpnmail.nl/Unblock
Ja heb ik nagekeken. Is niet het geval.
Reputatie 7
Badge +21
En je gebruikt wel poort 587 voor SMTP? metTLS/SSL aangevinkt?
Ik zie n.l. dat je standaardpoort negeren niet hebt aangevinkt en dat is meestal poort 25, die je dus niet moet gebruiken.
Ik heb echt alles volgens de instructie gedaan. dus ook poort 587 en TLS/SSL aangevinkt en SMTP gebruikt. Het helpt geen zier.
Bedankt voor het antwoord. Inderdaad zoals hierboven beschreven werkt niets. Had zelf ook al de instellingen nagekeken. SMTP poort veranderd, maar dat hielp ook niets. Het vreemde is dat opeens na jaren deze foutmelding te voorschijn komt. Heb nu maar mail programma van MAC geinstalleerd en alles werkt weer. Wel behoorlijk irritant.
Reputatie 7
Badge +25
Hoi! Ik heb Google erop los gelaten en het volgende gevonden. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

Outlook stores all the messages you have received in a single data file. You will see
the "end of file" message if the file becomes corrupt or reaches the maximum size limit.

Create a new Identity and check if this helps.

To create a new identity, follow these steps:

1. Exit all applications.

2. Hold down the Option key on the keyboard, and then click the Outlook icon in the dock. The Microsoft Database Utility will open.

Note: You can also access the Microsoft Database Utility by opening the Application folder and then the Microsoft Office 2011 folder. Open the Office folder, and then double-click Microsoft Database Utility.app.

3. Click the plus [+] sign to add a new identity, and then type a name for the new identity. For example, type, “New Identity”.

4. Set the newly create identity as the default. To do this, select the newly created identity, click the Action button, and then select Set as Default.

5. Exit the Microsoft Database Utility, and then restart Outlook, create the rule and see whether the problem is resolved. If this works with the new identity, export the old data as .OLM file and import it into the new Identity.
Dag Paul, de service van KPN heeft dit op mijn Mac geprobeerd maar dit bood ook geen soelaas. Dank voor de moeite.

Reageer