Vraag

Storing IMAP server, kan geen mails binnenhalen of versturen

  • 6 November 2022
  • 11 reacties
  • 116 keer bekeken

Sinds een week heb ik dagelijks meerdere malen storing op de IMAP server. Gevolg is dat ik geen Emails kan binnenhalen of versturen. Voordien had ik eigenlijk nooit problemen. Wat is er aan de hand? Iemand een idee?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @tomvanmaanen 

 

Wat voor melding krijg je dan?

Je kan ook even controleren of de instellingen van je email programma nog wel up-to-date zijn.

Hier kan je de instellingen vinden die je nu zou moeten gebruiken: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Ik krijg de melding in de gewone outlook dat ik me bij de IMAp server moet aanmelden. Bij webmail zie ik dat gezegd wordt the server takes too long to respond. Maar ik kan wel weet regelmatig wel verbinding krijgen (zoals nu) zodat ik denk dat mijn settings wel weer goed staan. 

Reputatie 7
Badge +18

Als je webmail hetzelfde probleem heeft lijkt mij dat er dan wat anders aan de hand is.

Gebruik je mail via WiFi of een verbinding via een netwerkkabel?

Werkt je internet verbinding wel normaal op het moment dat b.v. webmail niet reageert, kan je dan wel andere websites normaal bezoeken?

Ik gebruik eigenlijk alleen wifi. Als email het niet doet, merk ik niets met bezoek van andere sites. Dat gaat prima. 

Reputatie 7
Badge +18

Heb je het modem al eens herstart?

Als dat niet helpt, sluit die laptop dan eens bekabeld aan om te kijken of het probleem dan nog steeds optreed.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @tomvanmaanen! Het komt niet vaak voor dat je via de webmail de melding krijgt dat de server er te lang over doet. Heb je nog kunnen nakijken of het bekabeld nog voorkomt? En speelt het probleem nog steeds?

Als dat zo is, wil je dan laten weten of het probleem op alle apparaten speelt of alleen op het huidige apparaat?

Dank je wel voor je reactie!

 

Ik zie dat dit bekabeld gebeurt. Als het gebeurt, zie ik deze melding ook op mijn telefoon en mijn laptop. Op dat moment is internet wel ok. Andere sites kan ik gewoon benaderen.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@tomvanmaanen in dat geval lijkt het me verstandig even van onze kant te kijken. Wil je in je profiel laten weten om welk e-mailadres het gaat? Vul deze in bij de “Persoonlijke opmerkingen” en ik kijk gelijk voor je! 

Hallo. Ik heb dit in mijn profiel onder het kopje ‘over mij’ neergezet. Ik hoop dat je het daar kunt vinden. Alvast dank voor je snelle reactie. 

 

Tom

Reputatie 7
Badge +17

@tomvanmaanen ik heb een ticket voor je aangemaakt. Je krijgt hier binnen een aantal werkdagen reactie op. Wil je laten weten zodra je iets gehoord hebt?

Yes. Doe ik. 

 

Dank voor je werk!