Beantwoord

Syntess atrium mail werkt niet, maar wel op mijn mac

  • 28 March 2024
  • 5 reacties
  • 40 keer bekeken

ik heb al met syntess gebeld die zegt bel met kpn.

ook heb ik met kpn gemaild maar ook hier komen we er niet uit.

alle soorten verbindings instellingen geprobeerd maar de verbinding met de server (smtp word geweigerd)

dit is 2 weken geleden begonnen toen ik was overgestapt van adsl naar glasvezel, van kpn naar odido.

en ja ook de odido instellingen geprobeerd

abbo voor mail loopt nog wel bij kpn.

handig om te vermelden is dat er ook een probleem is met de ssl/ tsl certificaat? maar weet ook niet hoe ik dit oplos? deze melding krijg ik soms als ik op het web surf via ons netwerk.

icon

Beste antwoord door N.N. 28 March 2024, 17:47

Bekijk origineel

5 reacties

Zo te lezen ben je een zakelijke klant en kun je de vraag beter aan de zakelijke helpdesk stellen @RonaldBakker via 0800 0403

 

Reputatie 7
Badge +10

@RonaldBakker

Van wie is de glasvezel ? Van de KPN of van Odido ? Lukt email ophalen wel ?

Als je via het netwerk van een andere provider (bijv. Ziggo, Odido, …… ) contact wil leggen met de KPN (of een andere provider) emailservers moet je, per email account in jouw emailprogramma, de “authenticatie/verificatie” opties aanvinken en invullen voor de uitgaande (SMTP) server. Anders wordt email niet verstuurd/geweigerd. Bij de KPN moet je tegenwoordig deze opties ook altijd aanzetten/invullen (= extra veiligheid).

@RonaldBakker

Van wie is de glasvezel ? Van de KPN of van Odido ? Lukt email ophalen wel ?

Als je via het netwerk van een andere provider (bijv. Ziggo, Odido, …… ) contact wil leggen met de KPN (of een andere provider) emailservers moet je, per email account in jouw emailprogramma, de “authenticatie/verificatie” opties aanvinken en invullen voor de uitgaande (SMTP) server. Anders wordt email niet verstuurd/geweigerd. Bij de KPN moet je tegenwoordig deze opties ook altijd aanzetten/invullen (= extra veiligheid).

 

 

ja dit hebben wij geprobeerd ssl met bijhorende poort nummer geprobeerd, het is alleen een uitgaande e-mails die niet lukken via ons boekhoud programma. Inkomen en verzenden op de zelfde e-mail adressen via het zelfde netwerk op anderen computers lukt wel..

boekhoud programma zegt dat het niet aan hun ligt maar de verbinding met smtp server word geweigerd

 

Zo te lezen ben je een zakelijke klant en kun je de vraag beter aan de zakelijke helpdesk stellen @RonaldBakker via 0800 0403

 

Het dit al geprobeerd!

helaas kwamen hun er ook niet uit

Reputatie 7
Badge +10

@RonaldBakker 

Wat ook nog eens wil helpen: Maak een nieuw account aan dat naar hetzelfde emailadres wijst. Lukt het dan wel ?

Reageer