Beantwoord

Mijn telefoonnummer is nooit omgezet naar prepaid

  • 24 April 2024
  • 5 reacties
  • 98 keer bekeken

Hallo beste medewerker van kpn,

 

Het gaat om het volgende, Ik heb omstreeks 2017,2018 zwaar traumatische verwondingen opgelopen en heb negen breuken in het aangezicht hierbij opgelopen, ik droeg destijds een s21 ultra 5g als ik mij niet vergis, met abbonement, omdat jullie mij verkocht hadden een goede keuze zijn in de aanschaf van een telefoon nummer voor het bellen en om mij te linken met het web en online te gaan via jullie coöperatie, zo gezegd zo gedaan. Dit is niet waar, jullie zijn helemaal geen goede keuze! Ik geloofde jullie reclame én jullie zijn de netbeheerder van Nederland, dat bracht mij vertrouwen. Ik had het mis...

Jullie hebben van mijn abbonement door achterstallige rekeningen nooit een prepaid nummer gemaakt, en jullie hebben mij daar nooit om gevraagd dit te willen..., zelfs uw klantenservice komt er jaren lang niet uit het telefoonnummer terug te werken naar mij, de eigenaar. Want ik ben gewoon de eigenaar van dat nummer. Het is tegenwoordig een normale zaak en bijna-plicht om een telefoon te bezitten of op een andere manier online te kunnen... Hiervoor heb je toegang tot al je accounts via je email. Daar heb ík in eigen persoon jullie voor gekozen. Als kpn kun je zelfs bij volledige wissen van telefoonnummer in ongeluk en pech als netbeheerder zijnde echt wel dat nummer opnieuw invoeren en in het systeem desnoods opnieuw in te zetten voor je cliënt vooral omdat je ook netbeheerder bent. De eigenaar van het Nederlands netwerk, dan is zoiets wel mogelijk...., dacht ik....

Neem erbij in acht dat je voor email herstel van wachtwoorden die ik in trauma ben verloren alleen doet via een telefoon en smscodes en de hierbij nodige twee-stapsverificatie hierbij nogmaals via telefoonnummer. Jullie hadden mij ervan overtuigd de juiste Provider te zijn in mijn keuze hiervoor... Ik had het mis, jullie hebben mijn nummer mijn leven en mijn digitale verbinding door wanbetaling na prive omstandigheden met traumatische zaken ingebonden zelfs, gewoon afgesloten, gewoon doorgestuurd naar incasso en het uit het systeem gehaald . èn daarna hebben jullie het gewoon weggemieterd en mij in de kou laten staan met niks meer, niemand meer om me heen, met alles verloren wat ik had gewoon in de prullenbak gedonderd. Ik heb hierbij toegang verloren voor heel belangrijke en heel grote accounts met behoorlijke waardevolle digitale items verloren. Hierdoor heb ik de schade opgelopen van een som die de 6300 miljard nadert om jullie een tipje van de sluier op te tillen mocht het tot een juridisch geschil komen waarbij ik de feiten dan samen met alle bewijzen en de gemeenschappelijke als wel de burgerlijke argumenten zal opsommen en mijn gelijk zal bewijzen in de zaak. Jullie vragen wel nog steeds om een rekening van een aantal abbonementen, thuis en mobiel gecombineerd en wat nog meer erbij hoort samengevat over de loopduur van jaren met bovenop de hoofdsom, de bijbehorende meermaals vermenigvuldigde en verhoogde aanmaningen naar gelang de tijd verstrijkt en het voor een normale gehandicapte burger in de uitkering onmogelijk wordt de totale som nog te betalen waarbij het gaat om duizenden euro's. Dan wil ik ook mijn nummer terug, je kunt mij niet die duizenden euro's afpersen en me dan het nummer niet uit de prullenbak halen in teruggave van mijn leven na een gijzeling van jaren op straat zwerven en niks meer kunnen mogen en in afgunst te worden weggestuurd. Ik vraag om teruggave van mijn nummer of anders begin ik deze zaak juridisch

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 27 April 2024, 21:37

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

KPN is een van de vele providers waar u in Nederland uit kunt kiezen. Ik lees enkele keren netbeheerder alleen zoiets is er niet echt op de mobiele markt. Wel is er het ACM. Dit is de Autoriteit Consumenten Markt en is een overheidsinstelling / onafhankelijke toezichthouder welke "eigenaar" is van alle telefoonnummers in Nederland. Hun geven de nummers uit aan providers of bedrijven en deze providers of bedrijven moeten hiervoor jaarlijks huur voor betalen aan het ACM. 

Als u bent afgesloten geeft KPN het nummer na enkele maanden terug aan het ACM die hem reserveert en na een tijd weer opnieuw kan uitgeven.

Voor wat meer informatie over telefoonnummers:

https://www.acm.nl/

Reputatie 7
Badge +12

Verder houdt de ACM elk jaar een monitor waarbij ze elk jaar weer melden de nummeruitgifte nauwlettend in de gaten te houden. KPN overtreed de wet als het een nummers vasthoudt welke langere tijd zijn afgesloten en niet kunnen worden gebruikt. Hoe jammer het ook is zal je nummer toch echt terug bij het ACM zijn. Zie hier de laatste monitor van het ACM.

Als laatste; de schade die je meld (6300 miljard) is meer dan 5x het bbp van heel Nederland. Dat is,,, bijzonder veel.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Bartosz.Sladowski, welkom op het forum. Wat naar dat je jouw telefoonnummer kwijt bent geraakt. 

 

Maar, Ik_Combineer slaat eigenlijk volledig de spijker op de kop.

 

KPN is een van de vele providers waar u in Nederland uit kunt kiezen. Ik lees enkele keren netbeheerder alleen zoiets is er niet echt op de mobiele markt. Wel is er het ACM. Dit is de Autoriteit Consumenten Markt en is een overheidsinstelling / onafhankelijke toezichthouder welke "eigenaar" is van alle telefoonnummers in Nederland. Hun geven de nummers uit aan providers of bedrijven en deze providers of bedrijven moeten hiervoor jaarlijks huur voor betalen aan het ACM. 

Als u bent afgesloten geeft KPN het nummer na enkele maanden terug aan het ACM die hem reserveert en na een tijd weer opnieuw kan uitgeven.

 

De nummers zijn niet van ons. En wij moeten ze, na een periode van ongebruik, ook weer teruggeven. De ACM kan dat telefoonnummer dan weer opnieuw uitdelen. Dat kan aan ons zijn, maar ook aan een andere provider. 

Het is ook niet mogelijk om, als je bij ons een abonnement of prepaid aanvraagt, hier een specifiek nummer voor te kunnen gebruiken. Dus dat is ook niet een mogelijkheid om het nummer terug te krijgen. Je bent hem, helaas, helemaal kwijt

 

Latere aanvulling: ook nog goed om te weten:

Een abonnement wordt bij betalingsachterstand niet 'spontaan' omgezet naar prepaid. Je kunt omzetting verzoeken maar het kan alleen als er geen achterstand in betaling is. 

 

Je bent geen eigenaar van het nummer. Je krijgt een nummer ter beschikking bij een abonnement zolang dat abonnement loopt. 

Als het abonnement stopt, om welke reden dan ook, heb je ook geen beschikking meer over het nummer. 

Een abonnement wordt bij betalingsachterstand niet 'spontaan' omgezet naar prepaid. Je kunt omzetting verzoeken maar het kan alleen als er geen achterstand in betaling is. 

Reputatie 7
Badge +30

Een abonnement wordt bij betalingsachterstand niet 'spontaan' omgezet naar prepaid. Je kunt omzetting verzoeken maar het kan alleen als er geen achterstand in betaling is. 

Goede aanvulling, Peter!

Reageer