Beantwoord

Uitgaande mail werkt niet meer in mailprogramma, geen verbinding met server

  • 16 April 2024
  • 6 reacties
  • 88 keer bekeken

 mijn mail werkt niet meer correct  kan geen mails meer versturen zegt dan kan geen verbinding krijgen met uitgaande mailserver.  Op de web mail werkt het wel  instellingen zijn oke.

icon

Beste antwoord door RBxx 16 April 2024, 17:14

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Lokus 

Wat is de precieze foutmelding? Is dat: 550 5.7.1 Unable to relay without authentication ??

Sinds augustus vorig jaar mag er bij KPN geen mail meer verzonden worden zonder authenticatie, anders krijg je deze foutmelding. Dit wordt geleidelijk ingevoerd bij alle KPN klanten.

M.a.w. je moet nu het emailadres en wachtwoord van het e-mailaccount invullen bij de uitgaande server-instellingen.

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) en poort 587 kiezen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

bron:  Hoe stel ik e-mail in op laptop of PC | KPN.com

Ik heb uitgaande mail aangepast krijg nu fout melding 0x800 CCC1A

Zegt de server ondersteund de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet. 

Reputatie 7
Badge +21

Welke serverinstellingen gebruik je? Gebruik je de mailserver smtp.kpnmail.nl ? Welk mailprogramma?

Loop deze aanwijzingen nog eens door:  Hoe stel ik e-mail in op laptop of PC | KPN.com
Let vooral op de versleutelingsmethode. Ik gebruik STARTTLS.

Ik heb NIETS veranderd en nu kan ik op alle email adressen verzenden??????

Dus bij deze bedankt voor de informatie..

Reputatie 7
Badge +21

Tja, dan wordt het lastig de oorzaak te vinden maar fijn dat het werkt. 

Reageer