Vraag

Waarom ontvang ik geen nieuwsbrief van KPN?

  • 11 November 2022
  • 11 reacties
  • 189 keer bekeken

Reputatie 7

Bij mijn KPN ID staat aangevinkt dat ik de nieuwsbrief en tips wil ontvangen …

...maar de laatste tips/nieuwsbrief die ik ontvangen heb is van 3 maart.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @wjb ,

Ik heb de laatste op 4 november 2022 ontvangen. 

Heb jij daaronder dit vakje aangevinkt? : 

  • KPN mag mijn contactgegevens en productbezit gebruiken voor marketing en het verbeteren van de dienstverlening.
  • Als je dit uitzet, dan ontvang je geen persoonlijke tips, adviezen of acties meer. We delen je gegevens nooit met derden.

De laatste nieuwsbrief is namelijk gevuld met adviezen en acties.  

 

Reputatie 7

Heb jij daaronder dit vakje aangevinkt? : 

  • KPN mag mijn contactgegevens en productbezit gebruiken voor marketing en het verbeteren van de dienstverlening.
  • Als je dit uitzet, dan ontvang je geen persoonlijke tips, adviezen of acties meer. We delen je gegevens nooit met derden.

De laatste nieuwsbrief is namelijk gevuld met adviezen en acties.  

Nee, dat vinkje heb ik niet aangevinkt staan en wil ik ook niet aangevinkt hebben staan.

Dit issue heb ik begin dit jaar ook al een keer aangekaart en toen heeft een moderator aangegeven er voor te zorgen dat abonnees bij wie dit vinkje uit staat toch ook de nieuwsbrief en tips zullen ontvangen.

Ik heb daarna één keer (op 3 maart) een tips mail ontvangen maar daar is het dan ook bij gebleven.

Reputatie 7
Badge +28

Dat niet gezette vinkje is dus de reden, want ik heb dat vinkje wel aanstaan. 

Een moderator zal vast nog wel met een statement komen. 

Mocht je interesse hebben in de nieuwsbrief? (dat verwacht ik eigenlijk niet), dan wil ik die wel doorsturen naar jou…. 

Reputatie 7

Mocht je interesse hebben in de nieuwsbrief? (dat verwacht ik eigenlijk niet), dan wil die wel doorsturen naar jou…. 

Nee hoor, die hoef je niet door te sturen maar dank je voor het aanbod.

Reputatie 7
Badge +9

Dat niet gezette vinkje is dus de reden, want ik heb dat vinkje wel aanstaan. 

....

Ik heb het vinkje niet aanstaan en krijg alsnog de nieuwsbrief. Dus dat zou het niet zijn.

Reputatie 7

Het zou maar zo kunnen zijn dat dergelijke nieuwsbrieven en tips alleen verstuurd worden als je de vinkjes voor email zet bij het thuis abonnement hebt gezet en dat er niet gekeken wordt naar de vinkjes bij de KPN ID en mobiele abonnementen.

 

 

Ik had bij mijn thuis abonnement geen vinkjes staan voor nieuwsbrieven en tips en die heb ik nu maar even aangezet om te kijken of het wellicht daar aan ligt.

Die vinkjes stonden alleen aan bij mijn KPN ID en bij het mobiele abonnement.

Reputatie 7
Badge +28

Dat zal het zijn, die nieuwsbrief ging over zaken betreffende het thuis-abonnement. 

Reputatie 7

Dat zal het zijn, die nieuwsbrief ging over zaken betreffende het thuis-abonnement. 

Toch is de KPN ID wat mij betreft de overkoepelende entiteit waar alle abonnementen aan gekoppeld zijn. En als er dan niets gedaan wordt met nieuwsbrieven en tips op KPN ID niveau, waarom kan je ze dan überhaupt beheren?

Reputatie 7
Badge +17

@wjb goeie vraag. Waar ik nog geen goed antwoord op heb. 

Je zou zeggen dat als je aangeeft nieuwsbrieven wilt ontvangen, dat dit los staat van je toestemming voor tips, advies en aanbiedingen. 

Ik ga dit voor je navragen. Wordt vervolgd. 

Reputatie 7
Badge +17

@wjb ik heb reactie gekregen. 

Dat je geen nieuwsbrief krijgt kan te maken hebben met dat het e-mailadres voor alle abonnementen niet gelijk is. Als je bijvoorbeeld een ander e-mailadres in ons systeem bij mobiel hebt staan dan bij je vaste diensten. 

We willen in dit geval graag even voor je kijken of dat zo is. Ik zie in je profiel verschillende e-mailadressen staan. Wil je aangeven aan welk abonnement gekoppeld is aan de KPN ID van welk e-mailadres? Dat kan in dit geval ook via privébericht als dat handiger is. 

Verder zijn we op de hoogte van hoe het huidige systeem verwarring kan geven. Hieraan wordt gewerkt. Maar dit is niet iets dat op korte termijn gaat veranderen. 

Reputatie 7

Dat je geen nieuwsbrief krijgt kan te maken hebben met dat het e-mailadres voor alle abonnementen niet gelijk is. Als je bijvoorbeeld een ander e-mailadres in ons systeem bij mobiel hebt staan dan bij je vaste diensten. 

We willen in dit geval graag even voor je kijken of dat zo is. Ik zie in je profiel verschillende e-mailadressen staan. Wil je aangeven aan welk abonnement gekoppeld is aan de KPN ID van welk e-mailadres? 

Ik denk dat ik het probleem al gevonden had. Zie mijn eerdere bericht van zes dagen terug.

Ik had dus geen vinkje staan bij de nieuwsbrief op mijn thuisabonnement.

Kan het wellicht zijn dat deze nieuwsbrief alleen verstuurd is naar mensen met een thuisabonnement en dat daarbij alleen gekeken wordt naar het vinkje van het thuisabonnement en niet naar die van de overkoepelende KPN ID. Als dat zo is dan is de oorzaak bekend immers het vinkje stond alleen bij de KPN ID en het mobiele abonnement.

De emailadressen verwijzen allemaal naar hetzelfde emailaccount. De KPN ID staat op het emailaccount zelf xyz@kpnmail.nl terwijl beide abonnementen op de xyz@planet.nl van dat emailaccount staan.