Beantwoord

4G Buitengebied is niet mogelijk bij mijn abonnement uit 2009

  • 9 August 2023
  • 6 reacties
  • 67 keer bekeken

Ik ben al braaf klant van KPN vanaf 2009, altijd op hetzelfde adres gewoond in het buitengebied.

internet en telefonie (GSM 2x) 

Aangezien ik sinds deze week voor het eerst ga thuiswerken kom ik er achter dat het allemaal niet werkt.

download is ongeveer 2a3Mb. upload praktisch niks. Na even op internet gekeken te hebben zie ik dat je via kpn (als je al een KPN abonnement hebt de 4G router kunt aanvinken in "Mijn KPN”)

zie hier de letterlijke tekst van de website:

Heb je al Internet van KPN?

Vraag Sneller Internet Buitengebied dan aan via MijnKPN. Ga naar 'Internet' en vink 'Sneller Internet Buitengebied' aan. In een mum van tijd heb jij sneller internet in het buitengebied.

Dat vinkje zit er dus niet tussen en hier komt de assistent met het verzoek dat je kunt bellen met iemand van de klantenservice → hun antwoord is:

ik moet mijn abonnement veranderen dan kunnen ze het wel aanvinken zegt de Helpdesk.

Deze optie zit niet bij het oude abonnement, nieuw abonnement is natuurlijk weer fors duurder.

Maar mijn abonnement is prima. 50Mbit (laagste wat mogelijk is bij KPN)

Deze snelheid ga ik sowieso niet halen met een telefoonlijn.

Modem is een Experia Box V10

 

Ik snap niet dat ze gewoon een 4G router kunnen opsturen, KPN levert niet wat ze moeten leveren maar willen dat ik ga veranderen,

Nu moet ik een klacht indienen aangezien de klantenservice verder niets meer voor mij kan betekenen.

omgekeerde wereld ……..

 

icon

Beste antwoord door Nick83 9 August 2023, 11:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

U hoeft geen klacht in te dienen want het gaat toch nooit werken met een oude abonnementsvorm.  De koppeling is er gewoon niet. Het is natuurlijk niet een kwestie van een 4g modem opsturen en het werkt. Als u een oudere auto hebt en het nieuwe model heeft standaard parkeersensoren dan kunnen die ook niet in het oudere model worden gebouwd.  U zal dan het nieuwe model moeten kopen.  Ik ben vanwege sneller internet buitengebied wel overgestapt en in combinatie met de optionele buitenantenne heb ik wel een hele mooie snelheid. 

Reputatie 7
Badge +24

Even over de kosten: wat betaald u nu per maand?

Bent u misschien oud Telfort klant? 

Ik lees het volgende: 

 De 4G modem werkt inderdaad enkel met de V10 of V10A en deze uitvoering heb ik.

Even terugkomend op jouw parkeersensoren:

Als KPN mij verteld dat ik met die oude auto een gratis upgrade kan uitvoeren waardoor mijn parkeersensoren wel werken op mijn oude auto moeten ze niet aankomen met verhalen dat ik toch maar een andere auto moet gaan kopen. 

@Nick83 

ik betaalde net iets onder de 30 euro, maar dat is ondertussen door de inflatiecorrectie van KPN al omhoog geschroefd. En idd ik ben overgenomen van Telfort!

Reputatie 7
Badge +24

En idd ik ben overgenomen van Telfort!

Ja... dan is dat de oorzaak. Telfort had geen Sneller Internet Buitengebied. Dat bood Telfort niet aan.

KPN heeft de klanten van Telfort overgenomen. Maar wel met behoud van dezelfde voorwaarden. Dus geen Sneller Internet Buitengebied. 

@Nick83 
Vandaag gebeld door KPN

Oude Telfort klanten willen ze er gewoon uit hebben, dus die hebben niet dezelfde rechten als KPN-ers.

Telfort was destijds goedkoper dan KPN. Als ik de overstap maak naar een nieuw abonnement  (dit zou dan automatisch 100mb zijn) krijg ik zo een 4G Router toegestuurd zei deze man. Maar ik schiet er beide keren niks mee op kon hij mij vertellen.:

  • aan de ene kant ga ik 15 euro meer betalen
  • aan de andere kant haal ik hooguit 10-15Mb meer, wat lang niet op weegt tegen zoveel extra betalen. En wat kun je nu met 20Mb tegenwoordig. Als je al TV wilt kijken moet de rest van de familie verplicht mee te kijken, aangezien er geen Mb's meer over zijn om iets anders te doen.

 

Het is eigenlijk te gek voor woorden dat je meer dan 30 euro moet betalen voor nog maar net 4Mb download snelheid! Met rooksignalen bereik je waarschijnlijk nog eerder iemand……

 

Met andere woorden Take it or Leave it….  Hiep Hiep hoera!!! 1-0 Voor KPN

0-1 voor internet in het buitengebied….. 

@Joep1965  Jij hebt zeker KPN aandelen…. 🤣