Vraag

Abonnement allang opgzegd, maar KPN blijft vrolijk facturen sturen

  • 18 June 2023
  • 3 reacties
  • 64 keer bekeken

Hi! Op 15 december 2022 heb ik mijn jaarcontract opgezegd per einddatum contract omdat ik in februari ging verhuizen en ging samenwonen op een adres waar al TV + internet aanwezig was. Dit jaarcontract liep af op 17 februari 2023, dus 15 december was ruimschoots voor de uiterlijke opzegtermijn. Van die opzegging heb ik netjes bevestiging gekregen in de mail.

 

Daarna begon het feest.

 

KPN is na 17 februari vrolijk facturen blijven sturen. Na de eerste factuur met bijbehorende incasso op 19 februari heb ik contact opgenomen met de klantenservice en werd ik netjes te woord gestaan dat dit een foutje was en dat het opgelost zou worden. Daarna kreeg ik op 19 maart doodleuk weer een factuur, en ook deze werd zonder blikken of blozen afgeschreven door KPN. KPN heeft blijkbaar een nieuw business model waarbij ze mensen die helemaal geen klant meer zijn toch gewoon geld blijven aftroggelen. Ik moet toegeven dat dat wel een onwijs goed model is: geen kosten maken, maar wel maximale omzet!

 

Dus heb ik wederom gebeld en dit keer durfde de vrouw aan de telefoon te beweren dat ik helemaal niet had opgezegd. Mijn bewijs van opzegging die jullie zelf hebben gestuurd op 15 december kon ik niet mailen, want er was geen mailadres. Inmiddels begint dit hele verhaal toch één grote grap te worden, te gênant voor woorden dat dit een serieus bedrijf is. Na flink aandringen kreeg ik dan toch een mailadres waar ik de bewijslast naartoe kon sturen. Daar werd uiteraard niet op gereageerd, en pas na een tweede mail kreeg ik een belletje terug. Het zou wederom in orde gemaakt worden. Daarbij heb ik aangegeven dat ik binnen 2 weken het geld terug op mijn rekening wilde hebben, anders zou ik het zelf terughalen, en dat begreep de vrouw aan de telefoon.

 

Je kunt al raden wat er daarna gebeurde: inderdaad, helemaal niets. Dus als antwoord op die stilte heb ik de incasso's terug laten storten op mijn rekening. Het valt bijna niet te verzinnen, maar binnen een paar dagen kreeg ik een mail van KPN dat ik een betaalachterstand had opgebouwd. Afgelopen week kreeg ik daar bovenop een dreigmail op m'n dak dat er een incassobureau ingeschakeld zou worden als ik niet snel zou betalen. Ik woon helemaal niet meer op het bij KPN bekende adres, dus geen idee hoe ze dat voor zich zien, maar goed, toch wel zo prettig om dat niet uit te gaan proberen. 

 

Dus KPN, gelieve per direct te stoppen met deze onzin waarmee jullie iedereen z'n tijd aan het verspillen zijn. Ik hoor graag met wie ik deze zaak deze week nog kan afsluiten, want ik ben er in ieder geval echt volledig klaar mee. 

 

Groetjes,

Een bijzonder teleurgestelde klant


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Heb je alle benodigde gegevens aangaande het betreffende contract ingevuld in je KPN Forum Profiel? Als dit niet het geval is, vul het dan eventjes aan met de betreffende gegevens, is dit al gebeurd? Dan kan je dit verzoek als niet verzonden beschouwen.

Tussen nu en enkele dagen zal een moderator je bericht lezen en kan deze aan de hand van je gegevens e.e.a. controleren en eventueel doorzetten naar de juiste afdeling.

Aangezien je wel een bevestiging hebt ontvangen, lijkt het er verdacht veel op dat er ergens in het hele opzegproces iets niet helemaal lekker doorgelopen is.

De benodigde gegevens had ik inderdaad al ingevuld, maar bedankt voor de heads-up!

 

Er zal inderdaad iets fout zijn gegaan in hoe de opzegging intern is doorgekomen, maar als de klant dan maar liefst 5 keer (!) belt en 3 mails stuurt om je daar op te wijzen en je blijft doorgaan alsof je neus bloedt en zelfs gaat dreigen met een incassobureau dan is er toch echt iets structureels mis met hoe je zaken afhandelt en aanpakt.

Reputatie 7
Badge +13

Welkom op het forum. Wat een verhaal en het spijt mij dat het opzeggen van het abonnement zoveel voeten in de aarde heeft. Het is trouwens geen bewuste keuze dat je de herinneringen ontvangt, zodra je van een actief abonnement de facturen niet hebt betaald dan gaat er vanuit het systeem een herinnering- en incassoproces lopen. Daar kan ik helaas ook niet op ingrijpen en ik zou je dan ook willen adviseren om deze te voldoen. Ik zie dat er een aantal belpogingen zijn geweest vanuit de afdeling Opzeggingen naar aanleiding van een mail die in april is verstuurd. Mijn advies is om zo spoedig mogelijk tijdens kantooruren te bellen met 0800-0402 en om je dan door te laten verbinden met de afdeling Contracten en Opzeggingen. Er kan dan ook een klacht worden aangemaakt zodat er met het bewijs van de eerste opzegging naar een restitutie van de abonnementskosten gekeken kan worden.