Beantwoord

Abonnement is ineens duurder. Kan dat zomaar?

  • 5 October 2022
  • 3 reacties
  • 463 keer bekeken

Jarenlang mobiel abonnement gehad bij een andere provider. Nog nooit meegemaakt dat opeens de afgesproken kosten zomaar verhoogd worden.

Kun je daar bezwaar tegen maken?

Ik sluit een overeenkomst af met bepaalde voorwaarden, een bepaalde prijs voor een dienst en voor een bepaalde tijd.

Dat kan toch niet zomaar veranderd worden? Je sluit een contract af daar moet ook KPN zich aan houden lijkt mij.

 

icon

Beste antwoord door RBxx 5 October 2022, 15:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Edith100 , op de achterzijde van het contract staat het volgende:

Door ondertekening van deze overeenkomst verleent u toestemming aan KPN B.V. om tot wederopzegging automatisch de kosten voor het gebruik van de aansluiting(en) van KPN B.V. af te schrijven van bovenstaand bankrekeningnummer. Het tarief van uw abonnement en bundels wordt jaarlijks op 1 oktober verhoogd volgens de CBS Consumentenprijsindex over de voorgaande periode 1 juli - 30 juni. Deze verhoging geldt uitsluitend als op dat moment meer dan 3 maanden van uw contractstermijn zijn verstreken.

Door het afsluiten van het contract ga je met de voorwaarden akkoord.

Meer info: Inflatiecorrectie op tarieven: verhoging van maandprijs | KPN

Vind het niet normaal dat dit bij afsluiten niet gemeld hoeft te worden 

Ook rest van de kpn abonnementen 

Loopt al lekker op na dik 20 jaar ga ik dit jaar ook maar eens beginnen met vergelijken 

Reputatie 7
Badge +9

Beste @Pffff 2 , zoals boven door RBxx al verteld worden deze voorwaardes gewoon tijdens het afsluiten vermeld. En als je nu bij andere providers gaat kijken dan zou je zien dat deze soortgelijke inflatiecorrectie voorwaardes hanteren.