Beantwoord

Afgesloten ondanks dat ik de betalingen meerdere keren heb gedaan

  • 4 October 2022
  • 5 reacties
  • 92 keer bekeken

Er stonden 2 facturen bij mij open. Afgrlopen 1oktober heb ik een bedrag van 24,- via bankoverschrijving overgemaakt. Ik dacht dat afsluiten hierdoor voorkomen werd; dat bleek vanochtend niet het geval. (Kleine side note; ik heb 24,- overgemaakt maar dat moest 32 zijn ivm een netflix abbo wat er bij zat)

Bleek vanochtend toch afgesloten te zijn waarop ik direct de 2e factuur ook heb betaald. Een bedrag van 32,- via kpn betaallink. Toen bleef er alsnog een bedrag van 34 ook open staan; die ook maar betaald want ik moét aangesloten zijn vanmiddag als ik de deur uit ga. Op een vreemde manier is toen (weer via de betaallink) nogmaals het bedrag van 32 afgeschreven, daarvan een bevestiging van jullie gekregen, maar nog altijd niet aangesloten dus heb ik nogmaals de 34 geprobeerd te betalen. Dit lukte dacht ik, ook deze is weer afgeschreven maar nog altijd bleef de app aangeven dat hij niet betaald was.

Nog altijd geen verandering waarop ik 30min met een medewerker aan de lijn heb gezeten. 'Nogmaals overmaken dan komt het wel meteen door, te veel betaalde wordt later wel verrekend.' Zei de medewerker. Dus ik heb zojuist weer de 34 overgemaakt en je voelt hem al hangen; Nog altijd staat er in de app dat deze nog niet betaald is. 

 

Er stonden twee facturen open van 32 en 34 euro, er is nu in totaal 24 + 32 + 32 + 34 + 34 betaald(!). Alles is afgeschreven van mijn rekening. En nog altijd ben ik niet aangesloten en staat er online dat ik nog niet betaald heb. Alles op de 24 na is met jullie directe betaalknoppen/betaal linken betaald hup met ideal over. Het zou dan toch goed moeten zijn zo?? Ik moest 56,- betalen, er is inmiddels bijna 160,- overgemaakt. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?? 

Wat kan ik nog doen om direct aangesloten te worden en om dit geld terug te krijgen? 

Ik hoor het heel erg graag! 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 10 October 2022, 11:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Noor83, niet fijn dat je ondanks je betalingen toch afgesloten bent. Als het bedrag dat je overmaakt niet klopt en het tijdelijk afsluiten van je verbinding staat al ‘klaar’, dan wordt dit inderdaad niet tegengehouden door (per ongeluk) deels een betaling te doen. 

Voor hulp bij de betalingen en om zo snel mogelijk te worden aangesloten, kan je het beste bellen met onze klantenservice op 0800-0402. Via die weg wordt je meteen in contact gebracht met de afdeling die heraansluiten voor je in orde kan maken. Via het forum hebben we die optie helaas niet. Ik hoop dat je intussen aangesloten bent. Wat betreft de teveel betaalde bedragen: Die worden automatisch weer naar je teruggestort binnen uiterlijk 10 werkdagen.

Hi Alexandra, de aansluiting is inderdaad weer in orde gemaakt, echter geen idee hoe dit is gebeurd aangezien de collega aan de telefoon hier niets aan kon doen, behalve mij aan te geven nogmaals de openstaande factuur (die ik dus al had betaald) over te maken. 

Weet je zeker dat ik de te veel betaalde bedragen automatisch terug krijg binnen 10 dagen? Mijn moeder heeft hier namelijk ook met jullie problemen mee gehad (niet met te veel betalen doordat het systeem niet werkt, maar door dat jullie te veel in rekening hebben gebracht op vakantie.) Maar bij mij gaat het om een bedrag van 3x zo veel. Ik zou dat geld toch erg graag zsm terug op mijn rekening zien. Kunt u met zekerheid zeggen dat dit snel terug komt? Want als het systeem niet automatisch ziet dat twee facturen al ieder twee (een zelfs drie keer) is betaald, hoe kan het systeem dan zien dat het bedrag terug betaald moet worden? 

Ik hoor het heel graag, dankjewel alvast!

Reputatie 7
Badge +19

@Noor83 Goed om te horen, fijn dat je verbinding weer aangesloten is.

Ik neem aan dat je de facturen betaald hebt met daarbij jouw klantnummer en/of factuurnummer in de beschrijving? Op basis daarvan ziet het systeem dat je dubbel betaald hebt en wordt het teveel betaalde bedrag automatisch teruggestort. De enige uitzondering is overigens als er nog meer facturen open staan. Als er met de terugbetaling iets niet goed gaat of als je daar meer vragen over hebt, bel dan even met onze klantenservice. Onze collega's van de factuurafdeling daar helpen je verder.

Hoi, ik heb de facturen betaald door middel van jullie betaalknop. (Die je krijgt via een sms/die in mijnkpn omgeving staan.) Ik neem aan dat die informatie er allemaal automatisch bij staat? 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi, ik heb de facturen betaald door middel van jullie betaalknop. (Die je krijgt via een sms/die in mijnkpn omgeving staan.) Ik neem aan dat die informatie er allemaal automatisch bij staat? 

Dat klopt helemaal 🙂