Beantwoord

Automatische incasso lukt niet. Bank blokkeert het.

  • 8 April 2022
  • 10 reacties
  • 233 keer bekeken

Ik ben vanaf januari een tevreden klant van KPN.Echter vanaf het begin lukt de automatische incasso niet. Telkens krijg ik een mail dat de bank de incasso blokkeert.Ik heb vanaf Januari elke maand langdurig gebeld.KPN geeft de bank de schuld en mijn bank(Rabobank) zegt dat alles goed is ingesteld. Ik wordt er echt moedeloos van.Ik weet niet meer wat ik moet doen.Ik ben tevreden met mijn abonnement maar er is voor mij niets anders mogelijk dan mijn abonnement stopzetten na 1 jaar. Want dit probleem wordt gewoon niet opgelost.

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 14 April 2022, 16:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @JBRut! Vervelend dat het allemaal zo stroef loopt. Ik ga kijken hoe we het meer kunnen stroomlijnen. Hiervoor vraag ik je je profiel in te vullen en hier te laten weten wanneer je dat gedaan hebt. Vul ook in de persoonlijke opmerkingen je volledige IBAN bankrekeningnummer in. En de volledige naam waarop het bankrekeningnummer staat, inclusief voorletters. 

Wat ik ga doen is aan deze kant opnieuw het verzoek aanmaken voor de automatische incasso. Dit zorgt dat alle automatische incasso's vanaf nu weer goed gaan lopen. Alles dat nog open staat zul je zelf nog handmatig moeten overmaken. Als er bij de bank geen blokkade is en de naam is bij ons hetzelfde, loopt het vanaf dat moment automatisch. 

Verder snap ik waarom collega's je naar de bank verwijzen. Vanuit onze kant lopen dit soort dingen altijd vrij simpel. We sturen een verzoek naar de bank met daarbij je toestemming. De bank is de partij die kan bepalen dat het een raar bedrag of verzoek is. Op basis daarvan wordt geblokkeerd. Vanaf dat moment kunnen wij geen nieuw bedrag afschrijven. Bij de bank moet dan eerst de blokkade zijn opgeheven voordat we een nieuw verzoek kunnen indienen. Als je van de bank dus de zekerheid hebt dat er geen blokkade is controleer ik of de achternaam en voorletters goed in ons systeem staan en doe ik opnieuw de aanvraag. 🙂

Beste Bram,

Bedankt voor je reactie, ik heb zoals gevraagd de gegevens ingevuld.

De rekening van April is ook niet goed gegaan.

Sorry vergeten te vermelden: Bij de bank is geen blokkade bekend.

Ook hier heb ik al zeker vier keer met de bank over gebeld.

Reputatie 7
Badge +17

@JBRut ik heb aan deze kant een aanvraag gedaan om opnieuw te beginnen met de automatische incasso. De factuur die begin volgende maand uitkomt moet automatisch afgeschreven worden. Laat je hier weten of dat gelukt is?

Bram bedankt, we wachten weer af.

Ik zal dan laten weten of het gelukt is.

Reputatie 7
Badge +17

Ik markeer het topic voor nu als opgelost. Omdat ik vertrouwen heb in dat het nu is opgelost. Mocht dat toch niet zo zijn dan kan je het hier laten weten en hoef je niet opnieuw een topic aan te maken. 

Ik heb hetzelfde probleem, 2 abonnementen worden niet meer automatisch afgeschreven ivm zogenaamde blokkade van de bank. Betaal nu via de app maar ik kan tv/internet opeens niet meer via app betalen.

mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar automatisch

Ik heb hetzelfde probleem, 2 abonnementen worden niet meer automatisch afgeschreven ivm zogenaamde blokkade van de bank. Betaal nu via de app maar ik kan tv/internet opeens niet meer via app betalen.

mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar automatisch

 

Mede door de hulp van Bram is het nu opgelost en de automatische incasso is gelukt.

Top!

nm