Beantwoord

Bestelling geweigerd, omdat ik nog geen 18 ben

  • 14 March 2024
  • 24 reacties
  • 244 keer bekeken

ik heb een telefoon besteld en had deze op mijn moeders naam en geboortedatum gezet omdat ik niet onder de 18 mag bestellen. Nou heb ik wel mijn eigen id kaart gegevens opgegeven en ik had gebeld met een medewerken en deze zei dat ik mijn bestelling gewoon kon aannemen met mijn id kaart. nou kwam de bezorgen vandaag en is deze geweigerd omdat hij op mijn moeders naam stond moet mijn moeder bij de aflevering aanwezig zijn of hij werkt het? en nu krijg ik een mail om een nieuwe afspraak te maken en wil de site niet laden wat nu?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 16 March 2024, 21:45

Bekijk origineel

24 reacties

Had je moeder je wel toestemming gegeven om een telefoon te bestellen @jesse D , want de rekening komt op haar naam en zij krijgt ook de rekeningen die zij moet betalen?

Je moeder had de telefoon in ontvangst moeten nemen en met je ID heb je jezelf verraden dat je nog minderjarig bent.

Je moeder moet even met KPN bellen via 0800 0402 hoe nu verder, daar moet en mag jij je niet mee bemoeien.

 

Reputatie 7
Badge +9

@jesse D 

Van wie kreeg je die mail? Van het pakketbezorgbedrijf? Of van KPN?

@AriënC ik kreeg de mail van KPN dat mijn bestelling was geannuleerd en dat ik een nieuwe bestelling kon plaatsen in de kpn shop maar deze laadt niet

@Nomen Nominandum ja mijn moeder heeft toestemming gegeven en de pinpas staat op haar naam maar is van mij (wegens prive redenen). maar mijn moeder moet hem in ontvangst nemen met haar ID kaart of?

@Nomen Nominandum ja mijn moeder heeft toestemming gegeven en de pinpas staat op haar naam maar is van mij (wegens prive redenen). maar mijn moeder moet hem in ontvangst nemen met haar ID kaart of?

Bij de leverinstructies staat met welke soort legitimatie het bestelde in ontvangst kan worden genomen.

Degene die het product besteld heeft kan het in ontvangst nemen als de tenaamstelling gelijk is aan de naam op het legitimatiebewijs en moet dus meerderjarig zijn @jesse D 

okay dus ik kan hem opnieuw bestellen en mijn moeder hem in ontvangst laten nemen met haar id kaart? en hoe bestel ik hem opnieuw want de link die ik had gekregen werkt niet @Nomen Nominandum 

Als er geen bestelinstructies bij staan kan je moeder even bellen met 0800 0402 of langs een lokale KPN-winkel gaan.

 

en wat moet zij de kpn winkel zeggen en kan ik ook bellen of gaan mijn moeder heeft niet veel verstand van dit soort dingen

ik heb een telefoon besteld en had deze op mijn moeders naam en geboortedatum gezet omdat ik niet onder de 18 mag bestellen. Nou heb ik wel mijn eigen id kaart gegevens opgegeven

Alle gegevens moeten overeen komen. Ook de ID van je moeder dus. En zij mag en kan ook de enige zijn om hen in ontvangst te nemen. Dus ook niet jij met haar ID.

 

In een kpn winkel zijn alleen telefoons tot € 650 direct mee te nemen. En het abonnement kan ook daar direct worden afgesloten. Je moeder moet wel met je mee. Abonnement kan alleen op haar naam omdat jij nog minderjarig bent. 

Je kunt ook naar een mediamarkt, coolblue ofzo om daar een telefoon te kopen met kpn abonnement. 

LET OP met lening. Tot en met € 249 krijgt je moeder geen BKR check. Daarboven wel en bovendien registratie. Wat extra leningen tot 5 jaar na afbetaling kan blokkeren. 

@PeterG  dus ik kan naar de winkel met mijn moeder en de telefoon ophalen ik heb deze al betaalt en mijn nummer wordt 19 maart overgezet zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?

 

@PeterG  dus ik kan naar de winkel met mijn moeder en de telefoon ophalen ik heb deze al betaalt en mijn nummer wordt 19 maart overgezet zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?

 

Nee, zo werkt dat niet, er ligt geen telefoon voor je klaar in de lokale telefoonwinkel @jesse D 

wat dan wel wat kan ik nu doen? @Nomen Nominandum 

Wat ik al eerder schreef, je moeder moet even bellen naar 0800 0402 onder werktijd om te overleggen hoe het verder moet @jesse D 

kan ik dit zelf ook doen? @Nomen Nominandum 

kan ik dit zelf ook doen? @Nomen Nominandum 

Je kunt wel bellen, maar je mag geen beslissingen nemen, dus als KPN het vraagt moet je de telefoon aan je moeder door kunnen geven om iets te bevestigen of te verifiëren @jesse D 

Reputatie 7
Badge +12

kan ik dit zelf ook doen? @Nomen Nominandum 

Neen, de persoon die op het contract van staat (je moeder) moet het abonnement aanvragen en alle zaken regelen zoals accepteren toestel of contact met KPN.

Nee, dat kan je niet zelf doen. Je bent nog geen 18 dus niet de wettelijke contractant.

En je zei dat de hele order was geannuleerd. Dit lijkt mij ook de enige juiste procedure aangezien contractant (18+) en ID (<17) niet overeen komen. En ook naam / sekse niet. 

Ik vermoed dan ook dat het reeds betaalde geretourneerd moet danwel zal worden. 

@Ik_Combineer srry ik snap het even niet ik heb het abbonoment toch al of?

Reputatie 7
Badge +12

"AriënC ik kreeg de mail van KPN dat mijn bestelling was geannuleerd en dat ik een nieuwe bestelling kon plaatsen in de kpn shop maar deze laadt niet"

 

Nee, alles wat is besteld is geannuleerd. Het moet opnieuw maar dan zoals het hoort: zonder jouw gegevens in de bestelling.

@Ik_Combineer  mr ik heb al betaald dus hoe kan dat dan. En via wat moet ik het opnieuw bestellen dan

Reputatie 7
Badge +12

Bij een geannuleerd abonnement krijg je uit mijn hoofd binnen 3 of 5 werkdagen het geld terug gestort. Via niks kqn jij het opnieuw aanvragen, je moeder zal via shop.kpn.com, 0800-0402 of in een KPN winkel een nieuw abonnement kunnen aanvragen.

Edit: officheel ben je een kind, en volgens de wet mag je dan geen overeenkomsten afsluiten. Helaas is dat de werkelijkheid dus moet alles voorlopig via je moeder.

Bij een geannuleerd abonnement krijg je uit mijn hoofd binnen 3 of 5 werkdagen het geld terug gestort. Via niks kqn jij het opnieuw aanvragen, je moeder zal via shop.kpn.com, 0800-0402 of in een KPN winkel een nieuw abonnement kunnen aanvragen.

Edit: officheel ben je een kind, en volgens de wet mag je dan geen overeenkomsten afsluiten. Helaas is dat de werkelijkheid dus moet alles voorlopig via je moeder.

Maar hij/zij begrijpt dat niet of wil dat niet begrijpen, dat geeft ook niet, daar ben je dan ook nog een kind voor.

@Nomen Nominandum  sorry maar ik snap het nu wel. alleen ik kreeg vandaag nog steeds een mailtje dat mijn nummer overgezet wordt op 25 maart dat kan toch niet.

Reputatie 7
Badge +30

@Nomen Nominandum  sorry maar ik snap het nu wel. alleen ik kreeg vandaag nog steeds een mailtje dat mijn nummer overgezet wordt op 25 maart dat kan toch niet.

Dit zal ook niet gaan gebeuren, @jesse D. Bij een bestelling zijn veel systemen betrokken, dus dan het gebeuren dat sommige mailtjes elkaar kruisen. Je bestelling is geannuleerd. Dat is wat gebeurd in een situatie als dit. Daar heb je ook de mail over gekregen. Betekent dat je het al betaalde geld binnen enkele werkdagen weer terugkrijgt. Vaak is het handig om daar even op te wachten voor je opnieuw bestelt. Dan weet je ook zeker dat alles rondom de geannuleerde bestelling uit het systeem is. 

En dan inderdaad zorgen dat bij de nieuwe bestelling alles op naam van je moeder staat, inclusief het ID. Zij moet dan ook de telefoon in ontvangst nemen.

Zodra je eenmaal achttien bent kun je een contractovername doen zodat alles wel op jou naam komt te staan.

Reageer