Beantwoord

Bestelling lukt niet, huisnummer wordt niet geaccepteerd

  • 6 March 2024
  • 19 reacties
  • 100 keer bekeken

Ik wil online een nieuwe bestelling plaatsen op mijn nieuwe adres maar het huisnummer wordt niet geaccepteerd. Graag hulp.

icon

Beste antwoord door TDN 11 March 2024, 20:52

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Wat raar dat het niet lukt @Martinaroundtheglobe 😕

Op de online bestelpagina kom je je het volgende balkje tegen:

 

 

 

 

Zou je hier naar toe willen bellen? Je komt dan bij de afdeling verkoop uit en daar zullen ze je hier ongetwijfeld verder mee kunnen helpen!

Beste Maja,

ik zit momenteel in het buitenland en ben pas op 19-3-2024 terug. Bellen zou mij teveel geld kosten.

Is het mogelijk om via de chat contact te maken? Een andere optie is om te bellen via WhatsApp.

Met vriendelijke groet,

Martin

Reputatie 7
Badge +20

Ah ja, dan snap ik dat je liever niet belt @Martinaroundtheglobe 

Chat en WhatsApp zijn niet mogelijk, wél zijn we bereikbaar via X(Twitter) en Facebook. Via beide wegen kan je een privébericht sturen met je adresgegevens, zodat de collega's daar even met je mee kunnen kijken!

Ik gebruik geen FB en X dus dat gaat ook niet lukken helaas. Ik denk dat ik dan maar Ziggo ga bestellen want ik heb internet nodig zodra ik terug ben… tenzij KPN nog een andere optie kan bieden...

Ik gebruik geen FB en X dus dat gaat ook niet lukken helaas. Ik denk dat ik dan maar Ziggo ga bestellen want ik heb internet nodig zodra ik terug ben… tenzij KPN nog een andere optie kan bieden...

Kun je in het buitenland dan wèl Ziggo bestellen? @Martinaroundtheglobe 

Via Ziggo lukt het me inderdaad wel om online een bestelling te plaatsen...

zie hieronder het probleem waar ik tegen aan loop… Voor mijn postcode krijg ik wel een groen vinkje maar voor huisnummer niet… 

 

En dit is op de website van Ziggo

 

Kijk eens via onderstaande link of KPN netwerk jouw adres wèl herkent @Martinaroundtheglobe :

https://netwerk.kpn.com/

@Nomen Nominandum, @Maja van KPN, mijn adres wordt wel herkend via https://netwerk.kpn.com/ en er wordt aangegeven dat er nog geen glasvezel van KPN ligt. Dat wist ik overigens al maar dat zou toch geen reden moeten zijn dat ik geen KPN abonnement kan afsluiten. Ik ben zelf medewerker van KPN en wil om die reden een KPN abonnement afsluiten i.p.v. Ziggo.

@Nomen Nominandum@Maja van KPN, mijn adres wordt wel herkend via https://netwerk.kpn.com/ en er wordt aangegeven dat er nog geen glasvezel van KPN ligt. Dat wist ik overigens al maar dat zou toch geen reden moeten zijn dat ik geen KPN abonnement kan afsluiten. Ik ben zelf medewerker van KPN en wil om die reden een KPN abonnement afsluiten i.p.v. Ziggo.

Als je zelf eeen personeelslid bent van KPN, kun je dat toch veel beter intern met de baas regelen, ik heb eens gelezen dat personeel van KPN 50% korting heeft op de abo-kosten. Dan ga je zoiets niet extern regelen en een forum voor klanten inschakelen. @Martinaroundtheglobe 

 

De personeelskorting wordt intern geregeld. De aanvraag dient gewoon via de reguliere weg te gaan, vandaar...

Ik ben overigens doorverwezen om het via dit forum te regelen… had het liever ook op een andere manier geregeld...

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Martinaroundtheglobe,

Je hoort het inderdaad via de reguliere weg te regelen, dus heel goed dat je hier even aanklopt en dit niet intern op probeert te lossen!

Het is mij een raadsel waarom hij je huisnummer niet goed lijkt te pakken 🤔 Dit is niet een melding dat er iets niet aanwezig zou zijn op je adres, maar echt een melding dat hij niet je volledig adres ophaalt op de 1 of andere manier.

Zou je het eens via een andere browser en/of via een ander apparaat willen proberen? En heb je het tot nu toe alleen maar geprobeerd vanuit het buitenland? Zo ja, zou je eens iemand in Nederland willen vragen of ze het willen proberen om te zien of ze er dan wél doorkomen? 

Reputatie 7
Badge +9

@Martinaroundtheglobe @Maja van KPN 

Ik heb net gecheckt, man kan idd niet vanuit buitenland een KPN abo afsluiten. De laatste cijfer van huisnummer wordt weggestreept en komt heel snel een foutmelding das weer binnen paar ms weg is (zoiets fout op pagina, we kunnen de gegeven niet volledig laden...)

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dank voor deze check @TDN!

Dan heb ik het vermoeden dat ergens een fraude beveiliging actief is waardoor het plaatsen van een bestelling alleen lukt als je in Nederland aanwezig bent. Misschien ‘live’ met iemand uit Nederland aan de telefoon/via video call de bestelling doorvoeren @Martinaroundtheglobe?

@TDN, dank voor de check!

@Maja van KPN Ik heb zojuist vanuit NL laten kijken wat ik kon bestellen op dat adres en ik kan helaas niet meer dan 200Mbit down en 38 Mbit up bestellen. Ik vrees dat dit niet voldoende is voor mij waardoor ik genoodzaakt ben om op Glasvezel te wachten voordat ik bij KPN een abonnement kan afsluiten. Ik zal voor nu helaas Ziggo moeten bestellen. Dank voor het meedenken.

 op dat adres en ik kan helaas niet meer dan 200Mbit down en 38 Mbit up bestellen. Ik vrees dat dit niet voldoende is voor mij

Waarom denk je dat dat niet voldoende is @Martinaroundtheglobe , kun je dat onderbouwen?

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah wat jammer dat de snelheid via koper je zo tegenvalt @Martinaroundtheglobe ☹️

Voor het merendeel van onze klanten is 200Mb ruim voldoende, maar ik ga er vanuit dat je het zelf wel weet als dit voor jou niet het geval is. Nu maar hopen dat er snel glasvezel uit wordt gerold op je nieuwe adres!

Reageer