Beantwoord

Betaalafspraak is niet goed gegaan

  • 19 April 2024
  • 3 reacties
  • 57 keer bekeken

Heb woensdag gebeld naar afd Collections dat ik mijn maandbedrag kon betalen op vrijdag 26 april 2024, dit was volgens de medewerker van Collections geen probleem. heb geen bevestigingsmail ontvangen, wel een mail van klantvriendelijkheid. Vandaag kreeg ik van KPN mobiel een mail of ik ff wou betalen, omdat ik mijn betaalafspraak niet nagekomen bent. Deze was toch echt op de 26 e gevraagd en niet vandaag.l Desondanks wel meteen betaald omdat KPN meteen dreigt met stoppen van abonnement. Vind vreemd dit allemaal . Niet geheel klantvriendelijk!!!!

icon

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem 20 April 2024, 13:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Janalmelo

Inderdaad niet fijn en uiteraard vervelend voor je, dat het zo gelopen is.
Maar ik weet bijna zeker, dat het één en het ander elkaar gekruist heeft, en je vanuit het geautomatiseerde betaalsysteem gisteren een e-mail hebt ontvangen om het openstaande bedrag zo snel mogelijk te betalen, terwijl je met een medewerker van de afdeling Collections al een nieuwe afspraak had gemaakt.

Je had de e-mail van gisteren dus gewoon kunnen negeren, omdat je al een nieuwe afspraak had gemaakt met de afdeling Collections, om het openstaande bedrag op 26 april aanstaande te betalen.

Daarnaast wordt je niet zo heel gauw afgelopen bij KPN, dan moet je echt wel verder in het incassoproces zijn.

Het heeft dus niets te maken met de klantvriendelijkheid vanuit KPN, maar met het geautomatiseerde  betaalsysteem die erachter hangt, en gewoon begint met het incassotraject.

Om het je wat duidelijker te maken, ook voor de volgende keer werkt het betaalsysteem bij KPN door middel van de volgende stappen:

Het betaalproces bij KPN
 

Automatisch incasso mislukt

Soms gaat het mis met betalen. We hopen natuurlijk dat het niet voorkomt. Maar het kan gebeuren. We doen eerst een tweede poging.

Mislukt de tweede incasso poging ook? Dan krijg je van ons een e-mail en/of sms om je hierover te informeren. In dit bericht staat een link waarmee je direct kunt betalen. Of een code in waarmee je via iDEAL kunt betalen via kpn.com/betaalnu.

Kom je niet uit met betalen van je factuur? Je leest hier meer over het maken van een betaalafspraak.

 

Eerste betaalherinnering

Als je na 14 dagen nog niet hebt betaald, krijg je van ons een betaalherinnering. Deze krijg je per e-mail.

We vragen je om de openstaande factuur zo snel mogelijk te betalen. Gebruik hiervoor de iDEAL-link uit de herinneringsmail.

Betaal direct het openstaande bedrag om herinneringskosten of afsluiting te voorkomen. Je hebt 14 dagen de tijd om de betaling te voldoen.

 

Tweede betalingsherinnering

Betaal je niet gelijk? Dan ontvang je opnieuw na 14 dagen een betaalherinnering. We sturen deze betaalherinnering per e-mail. Deze betaalherinnering kost € 20,-. Dit brengen we op de volgende factuur in rekening.

We vragen je de betaling zo snel mogelijk te voldoen. Gebruik hiervoor de iDEAL-link in de herinneringsmail. Doe je dit niet? Dan volgt afsluiting.

 

Blokkade

Heb je na de vervaldatum van de tweede herinnering nog niet betaald? Dan word je geblokkeerd. Dat betekent dat je je Internet, TV en/of Bellen of mobiel niet kunt gebruiken. Tijdens de blokkade kun je nog wel de klantenservice bellen. Ook kan je de betaalpagina's op kpn.com nog gebruiken. Zo kan je de blokkade opheffen via kpn.com/ikbetaalnu. 

Je leest in dit artikel meer over wat je kan doen als je afgesloten bent.

 

Heraansluiten

Heb je betaald? Je wordt 2 uur na ontvangst van de betaling weer aangesloten.

Voor het heraansluiten van jouw diensten brengen wij heraansluitkosten in rekening. Dit is voor Mobiel €33,88 en voor TV, Internet & Vast bellen €25,-. Deze kosten komen op de volgende factuur te staan.

 

Contract beëindigen

Betaal je na blokkade nog niet? Dan zullen wij jouw contract beëindigen. Ook dragen we de schuld over aan een incassobureau. We informeren je per brief hierover.

Michel bedankt voor je uitleg en reactie.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Janalmelo 

Ik heb je met veel genoegen voorzien van de benodigde informatie.
Dan weet je vanaf nu in elk geval, hoe het incassoproces verloopt bij KPN.

Reageer