Beantwoord

ESPN wordt onterecht door KPN in rekening gebracht

  • 3 January 2023
  • 13 reacties
  • 200 keer bekeken

Ik heb in november een nieuw contract afgesloten bij kpn ( een verlenging met daarbij extra diensten)daarbij heb ik met de betreffende medewerker ook heel duidelijk afgesproken welke diensten. Ik had ESPN erbij zitten en deze dienst mocht ik ook weer voor een jaar erbij krijgen. In mijn 1e contract bevestiging stond de dienst er ook heel duidelijk bij vermeld voor het nieuwe contract. Echter worden de kosten voor ESPN nu toch doorberekend. Bij navraag aan een medewerker gaf hij aan dat er een fout gemaakt was door kpn en dat ze hett recht zouden zetten. Echter werd ik net teruggebeld door kpn dat ik helemaal niets terug krijg en ik de 12 maanden kan vergeten. Ze hebben blijkbaar een 2e contract gestuurd waarop in kleine letter een verkeerde ingangsdatum gezet is (2021 i.p.v. 2022) en de de medewerker geeft aan dat ik het daar maar mee moet doen.? Sorry , maar dat is toch niet te accepteren? Ik maak een afspraak met kpn en door een fout aan jullie kant kan ik niets meer doen en moet ik betalen?? Graag hoor ik hier meer over dan alleen iemand die mij dat telefonisch doorgeeft en die aangeeft mij dat niets eens schriftelijk te kunnen doorgeven zwart op wit.

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 9 January 2023, 18:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Kan ik een reactie krijgen van kpn hierover?  Ik ben nog steeds niet teruggebeld.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @m. eppink! Zoals ik het begrijp heb je tijdens het bestellen afgesproken dat je ESPN een jaar gratis zou krijgen. En dit stond ook in de eerste bevestiging. Maar er zijn toch kosten berekend?

In dit geval is de bevestiging van je bestelling leidend. 

Wil je je profiel aanvullen zodat ik voor je kan kijken?

Ik heb mijn gegevens bijgewerkt. Hierbij ook een screenshot van de bevestiging.

 

Reputatie 7
Badge +17

@m. eppink ik heb het voor je nagekeken. Dat je nu de korting niet krijgt klopt. Om de volgende reden: 

20 november 2021 hebben we je pakket gewijzigd. Daarbij heb je ESPN van ons met 12 maanden korting gekregen. Die korting liep van 30 november 2021 tot 29 november 2022. 

9 november 2022 hebben we een nieuwe wijziging voor je gedaan. Op het moment dat we dat doen krijg je eerst een samenvatting van je bestelling. Daarop staan al je producten. Zowel de nieuwe producten als de huidige producten. Op de samenvatting van je bestelling staan geen datums. Dit is de e-mail waarvan je de screenshot hebt gestuurd. 

Binnen 24 uur, in dit geval dezelfde avond, krijg je een volledig overzicht. Deze heeft de titel “klantnummer Bedankt voor uw bestelling”. Hierop staat hetzelfde overzicht. Maar daarop staan wel de datums: 

Ik snap dat met die eerste mail het lijkt alsof je nog een jaar korting zo krijgen. Omdat de datum daar niet bij staat. Maar dat is slechts een samenvatting. In de mail die volgt staat duidelijk de termijn van de korting. 

 

Het is dus terecht dat de korting na 29 november niet meer is gegeven. Daarom kan ik ook geen vergoeding doen of de korting alsnog toepassen. 

Waar slaat dit antwoord op? Ik heb die afspraak glashard gemaakt tijdens de onderhandelingen. Jullie noemen mij nu dus een leugenaar??? Ik ben witheet . Ik geef jullie nog 1 kans om dit op te lossen. Zo niet dan zijn jullie per direct een klant kwijt die al jaren trouw is geweest .

Echt niet normaal dit antwoord.  In de 1e mail staat de samenvatting genoemd. Ik ben echt woedend op kpn. Hoe kan je een gemaakte afspraak niet nakomen en je verschuilen achter een foute mail.  Nogmaals dat is niet mijn fout maar jullie fout. Los het op....…

Sterker nog. Ik eis de opname van mijn gesprek over de onderhandelingen, daarmee kan ik aantonen dat jullie liegen.

? ? ?.

 

@ kpn , ik ben nog steeds niet teruggebeld door jullie over deze kwestie. Ik laat me niet afschepen met bovenstaand antwoord waarin glasharde leugens staan 

Reputatie 7
Badge +17

@m. eppink mijn antwoord is het gevolg van nauwkeurig uitzoeken door zowel mijn collega als mijzelf. Een ander antwoord dan dit kan ik niet geven.

Wij hebben iedere wijziging naar je bevestigd. Op iedere bevestiging staan data van alle kortingen die zijn gegeven. 

Bram, dit is wederom geen antwoord op mijn vraag, de eerste bevestiging wordt de afspraak bevestigd zoals die gemaakt is en in de verdere uitwerking hebben jullie een begin datum staan van de korting van vorig jaar, jouw verhaal klopt niet en is ook gewoon niet de afspraak. jullie lopen weg voor de verantwoordelijkheid.  hierbij nogmaals de vraag om de opnames van het gesprek waarover onderhandeld is zodat ik eindelijk mijn gelijk kan krijgen. Bij deze wil ik graag een gesprek met jouw leidinggevende. Jij verschuilt je achter een foutieve mail die door jullie zelf is verstuurd. neem als bedrijf je verantwoordelijkheid dat er een fout is gemaakt. Ik geef jullie hiervoor 5 dagen de tijd om met een goed voorstel te komen. Mijn voorstel is om een credit te geven voor elke maand tot aan einde contract voor de teveel berekende kosten tot aan nu en einde contract.. Ik hoor graag van jouw leidinggevende of jullie hiermee akkoord gaan. Groeten Marc Eppink (PS. ik ben ook nog steeds niet terug gebeld hierover zoals telefonisch wel beloofd is)

???

En nog steeds geen officiële reactie van kpn. Bij deze wil ik al mijn contracten opzeggen. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat een bedrijf zo slecht omgaat met een klant en regelrecht loopt te liegen en niet zijn fout durft toe te geven. Ik hoop dat er nog veel mensen met mij gaan weglopen bij kpn. Wat een arrogantie is hier getoond. Ik zal dit ook zeker ruim gaan verspreiden dat kpn er niet is voor zijn klanten,maar alleen voor haar eigen belang  en geld. Jammer dat ik na 20 jaar als vaste klant zo behandeld ben en wordt. 

Reputatie 7
Badge +17

@m. eppink mijn collega heeft je een reactie gegeven, na het verwerken van je klacht. Op 28 december 2022 al heeft die collega je laten weten waarom je de korting niet krijgt. Ik heb het hierna voor je nog een keer uitgelegd op 9 januari. Daarbij heb ik ook screenshots toegevoegd zodat je ook visueel bevestiging hebt. Dit alles bovenop de bevestiging die je meerdere kere per e-mail hebt gehad.

Als je wilt opzeggen mag dat kosteloos aan het eind van je contract. Tot die tijd mag je ook opzeggen, maar brengen we de volledige kosten van je abonnement tot die tijd in rekening als boete. Als je wilt opzeggen, bel dan naar ons. Dan kan een medewerker dit voor je in orde maken.

@m. eppink mijn collega heeft je een reactie gegeven, na het verwerken van je klacht. Op 28 december 2022 al heeft die collega je laten weten waarom je de korting niet krijgt. Ik heb het hierna voor je nog een keer uitgelegd op 9 januari. Daarbij heb ik ook screenshots toegevoegd zodat je ook visueel bevestiging hebt. Dit alles bovenop de bevestiging die je meerdere kere per e-mail hebt gehad.

Als je wilt opzeggen mag dat kosteloos aan het eind van je contract. Tot die tijd mag je ook opzeggen, maar brengen we de volledige kosten van je abonnement tot die tijd in rekening als boete. Als je wilt opzeggen, bel dan naar ons. Dan kan een medewerker dit voor je in orde maken.

Hoi Bram,

nee , jullie hebben geen antwoord gegeven op al mijn vragen.

Jullie verwijzen steeds naar een 2e mail die gestuurd waarin jullie zelf een fout hebben gemaakt door daarin een startdatum te zetten van het contract van vorig jaar. het 1 heeft niets met het andere te maken. het gaat om een nieuw jaar met een nieuw contract. Nogmaals: Hoe kunnen jullie voorbijgaan aan het feit dat er een fout gemaakt is aan jullie kant waarvoor ik moet opdraaien? Ik eis een fatsoenlijke afhandeling van mijn klacht en nogmaals wil ik een copy ontvangen van het gesprek dat gevoerd is over het contract. Dat is in feite de basis van het nieuwe contract en is ook bevestigd door KPN. Er is gewoon een fout gemaakt in de overzetting. En nogmaals wil ik graag dat dit verhaal hogerop wordt opgepakt. Feitelijk noem je mij nog steeds een leugenaar en dat accepteer ik niet..