Beantwoord

Factuur in plaats van automatisch incasso mogelijk?

  • 19 October 2022
  • 20 reacties
  • 220 keer bekeken

Ik wil graag de factuur van KPN Thuis handmatig overmaken, in plaats van een automatisch incasso. Hoe pas ik dit aan?

icon

Beste antwoord door Noordzee 19 October 2022, 21:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Badge +19

Dat gaat niet. De betaling is altijd dmv incasso. 

Dat gaat niet. De betaling is altijd dmv incasso. 

Tenzij ik m'n rekeningnummer aanpas naar een niet-bestaand nummer. Dan zal de incasso mislukken en kan ik alsnog de factuur handmatig overmaken. Maar dit lijkt me niet een hele prettige manier van werken...

Reputatie 7
Badge +24

Bij het aanpassen van het rekeningnummer zal waarschijnlijk wel gecheckt worden of dat rekeningnummer bestaat lijkt me 😄

Badge +19

Voor u is dat niet prettig werken inderdaad.  De administratie bij kpn is volledig geautomatiseerd. Wordt er niet op tijd betaald dan volgt er automatisch een aanmaning.  Wordt die niet betaald dan gaat het naar een incassobureau.  De kosten daarvan zijn voor u. Mocht het lastig zijn om op tijd te betalen dan is er altijd te praten. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Roegoos ,

Wat is de reden van jouw verzoek? Wil je soms per een andere datum betalen? 

Het internet-Thuis- abonnement is helaas niet per acceptgiro te betalen. Je kunt er wel voor kiezen om de betaaldatum aan te passen: Op een andere datum betalen

Hallo @Roegoos ,

Wat is de reden van jouw verzoek? Wil je soms per een andere datum betalen? 

Het internet-Thuis- abonnement is helaas niet per acceptgiro te betalen. Je kunt er wel voor kiezen om de betaaldatum aan te passen: Op een andere datum betalen

Ik heb een mogelijkheid om 5% terug te krijgen van het bedrag, als ik het middels een factuur kan overmaken.

Ik heb een mogelijkheid om 5% terug te krijgen van het bedrag, als ik het middels een factuur kan overmaken.

Dat is wel heel ouderwets. Via welke instantie krijg je dat dan terug?

Bovendien, je krijgt iedere maand de factuur (pdf), gespecificeerd, via MijnKPN. En een aankondiging via email. De factuur is er dus😉.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een mogelijkheid om 5% terug te krijgen van het bedrag, als ik het middels een factuur kan overmaken.

Euhm... waar komt dit vandaan? Wie betaald u die 5% dan uit?

Ik heb een mogelijkheid om 5% terug te krijgen van het bedrag, als ik het middels een factuur kan overmaken.

Dat is wel heel ouderwets. Via welke instantie krijg je dat dan terug?

Bovendien, je krijgt iedere maand de factuur (pdf), gespecificeerd, via MijnKPN. En een aankondiging via email. De factuur is er dus😉.

Ik heb een mogelijkheid om 5% terug te krijgen van het bedrag, als ik het middels een factuur kan overmaken.

Euhm... waar komt dit vandaan? Wie betaald u die 5% dan uit?

Ik maak gebruik van een Plutus VISA Debit kaart. Alles wat ik met deze kaart betaal, krijg ik 8% teruggestort. Mocht je ook zo'n kaart willen, vraag dit dan aan via onderstaande link. Dan krijgen we beide €10 gratis. https://dex.plutus.it/auth/referee/signup?refId=yiHH5W

Nu kan je in Nederland helaas niet overal met een VISA kaart betalen. Maar als ik een factuur krijg, dan je via Billhop | Betaal uw factuur met een creditcard elke factuur omzetten naar een betaling per VISA kaart. Billhop vraagt voor deze dienst 3% per factuur.

Onder aan de streep krijg ik zo 5% “korting” op elke factuur :)

Reputatie 7
Badge +28

Misschien pakt die constructie voor jou goed uit @Roegoos .

Maar je zult begrijpen dat ergens dan die kosten in rekening gebracht worden en daar doet KPN uiteraard terecht niet aan mee. 

Het internet-Thuis- abonnement is helaas voor jou niet per acceptgiro te betalen, maar alleen per automatische incasso.  

Misschien pakt die constructie voor jou goed uit @Roegoos .

Maar je zult begrijpen dat ergens dan die kosten in rekening gebracht worden en daar doet KPN uiteraard terecht niet aan mee. 

Het internet-Thuis- abonnement is helaas voor jou niet per acceptgiro te betalen, maar alleen per automatische incasso.  

Het is de keuze dat ze voor nu geen VISA of Mastercard accepteren. Maar hoezo zou KPN hier uiteraard niet aan mee doen? Zolang hun gewoon het gefactureerde bedrag ontvangen is er niks aan de hand toch?

Reputatie 7
Badge +28

 

. Maar hoezo zou KPN hier uiteraard niet aan mee doen? 

 

Omdat bij elke betaling met een creditcard een toeslag in rekening wordt gebracht bij de verkoper (hier KPN) door de creditcardmaatschappij. Dat is hun verdienmodel. 

Los daarvan (en nu voor de derde keer) kun je dit abonnement alleen maar per automatische incasso betalen. 

 

. Maar hoezo zou KPN hier uiteraard niet aan mee doen? 

 

Omdat bij elke betaling met een creditcard een toeslag in rekening wordt gebracht bij de verkoper (hier KPN) door de creditcardmaatschappij. Dat is hun verdienmodel. 

Los daarvan (en nu voor de derde keer) kun je dit abonnement alleen maar per automatische incasso betalen. 

Daarom vraag ik dus naar een factuur. Dat is niet heel bijzonder. Zo betaal ik de Unive, BudgetEnergie en anderen ook. Een factuur is een normale manier van betalen en kost de KPN niks.

Maargoed ik zal ophouden ;)

Maar, factuur krijg je. Als pdf en uit te printen. De incasso gaat vanwege het geautomatiseerde proces per automatische incasso. Dat kan niet anders en betalen via creditcard gaat kpn voor jou echt niet in het systeem inbouwen.

En handmatig overboeken ook niet.

Bij Ziggo kun je nog wel betalen met overmaken. Maar alleen als het van af je eigen, bij hun bekende, rekeningnummer komt. Dus volgens mij kan het dan ook niet met een creditkaart. Handmatige betaling kost bij Ziggo € 2,50 per maand extra. Dus of je er voordeel mee hebt….

Maar, factuur krijg je. Als pdf en uit te printen. De incasso gaat vanwege het geautomatiseerde proces per automatische incasso. Dat kan niet anders en betalen via creditcard gaat kpn voor jou echt niet in het systeem inbouwen.

En handmatig overboeken ook niet.

Bij Ziggo kun je nog wel betalen met overmaken. Maar alleen als het van af je eigen, bij hun bekende, rekeningnummer komt. Dus volgens mij kan het dan ook niet met een creditkaart. Handmatige betaling kost bij Ziggo € 2,50 per maand extra. Dus of je er voordeel mee hebt….

Ja, ik weet het. Het is jammer. Sommige diensten bieden het aan, anderen weer niet. Het is voor mij in elk geval iets om mee te nemen in de overweging bij verlengen of overstappen

Reputatie 7
Badge +8

Maar, factuur krijg je. Als pdf en uit te printen. De incasso gaat vanwege het geautomatiseerde proces per automatische incasso. Dat kan niet anders en betalen via creditcard gaat kpn voor jou echt niet in het systeem inbouwen.

En handmatig overboeken ook niet.

Bij Ziggo kun je nog wel betalen met overmaken. Maar alleen als het van af je eigen, bij hun bekende, rekeningnummer komt. Dus volgens mij kan het dan ook niet met een creditkaart. Handmatige betaling kost bij Ziggo € 2,50 per maand extra. Dus of je er voordeel mee hebt….

Zowieso kost een papieren factuur (bij KPN) vaak geld dus of je dan nog voordeel heb?

Als het dus al kan ,ik dacht enkel bij mobiel wel maar dan dus kosten aan verbonden.

De creditcard maatschappijen zorgen goed voor zichzelf, het vermeende voordeel zal ergens anders weer hoger betaald worden, dat kan niet anders.

Maar, een zelf overgemaakte factuur kan nog steeds automatisch verwerkt worden, adhv een betalings kenmerk.

De creditcard maatschappijen zorgen goed voor zichzelf, het vermeende voordeel zal ergens anders weer hoger betaald worden, dat kan niet anders.

Maar, een zelf overgemaakte factuur kan nog steeds automatisch verwerkt worden, adhv een betalings kenmerk.

Ja, inderdaad. Dus daarom is mijn vraag niet zo vreemd. Laat mij gewoon handmatig de factuur betalen. Kpn krijgt gewoon z'n geld, en ik 5% korting

Het is niet mogelijk, want het zit niet in het systeem. Inbouwen/ aanpassen voor waarschijnlijk enkele 100-en die het via creditcard willen betalen kost heel veel. Alle abonnementen zullen daar financiële last van hebben. En weg is het voordeel. Zowel voor jouw als alle andere klanten. 

Het is niet mogelijk, want het zit niet in het systeem. Inbouwen/ aanpassen voor waarschijnlijk enkele 100-en die het via creditcard willen betalen kost heel veel. Alle abonnementen zullen daar financiële last van hebben. En weg is het voordeel. Zowel voor jouw als alle andere klanten. 

Ik wil gewoon een factuur zelf overmaken. Dat heeft niks met een creditkaart te maken. En deze optie krijg je wel als de automatische incasso is mislukt

Het kan dus wel, maar ze willen het niet standaard aanbieden