Beantwoord

Factuur met daarop onterechte kosten voor de monteur

  • 17 September 2022
  • 8 reacties
  • 152 keer bekeken

Tot mijn ontsteltenis ontvang ik een factuur voor monteurskosten. Dit is zeer onterecht en ik voel mij echt bedonderd. 

Deze zomer is glasvezel aangelegd. Omdat er veel tegels niet goed waren teruggelegd en er veel klachten waren, kwam een medewerkster van KPN aan de deur (haar naam staat onderaan op deze factuur), met een aanbod dat ik geen aansluitingskosten hoef te betalen en er een gratis monteur zou komen om het te installeren. Ik heb het nog gevraagd voor de zekerheid aan het eind van het gesprek en zij verzekerde mij dat het gratis was en ik gebeld zou worden voor een monteursafspraak. 

Deze monteur kwam 12-09-2022 bij mij. Hij zei dat hij opdracht had gekregen alles aan te sluiten. Ik weet niet wie die opdracht gegeven heeft. Ik in ieder geval niet dus ik ging ervan uit dat het bij de aanbieding hoorde. Ik had wel een extra wifiversterker van € 50,- nodig. Dat is mij overigens ook niet verteld dat je voor elke tv ontvanger een wifiversterker nodig hebt. Ik had wel de aanbieding  genomen van 2 gratis wifiversterkers maar 3 tv ontvangers dus ik ging akkoord met de extra wifiversterker van € 50,-. Hij heeft het geen enkele keer gehad over overige kosten. Hij was erg lang bezig en nam echt zijn tijd. Toen hij klaar was, liet hij mij voor akkoord tekenen zonder dat ik ook maar iets kon zien over kosten. Hij zei ik heb alleen nog ff je handtekening nodig. Dat gebeurd vaak om te bevestigen dat er iemand geweest is.

Ik heb navraag gedaan in de buurt en bij iedereen is het gewoon netjes gratis geïnstalleerd volgens afspraak. Ik weiger dan ook om monteurskosten te betalen omdat dit niet de afspraak was. Ik ben als nieuwe klant meteen voor de gek gehouden en normaal gesproken zou ik direct alles opgezegd hebben was het niet dat ik uiteindelijk, als dat wel volgens afspraak verloopt, meer bespaar dan met Ziggo. Maar dit is wel een hele dure overstap wat ik absoluut niet kan en wil betalen simpelweg omdat dit niet is afgesproken en ik hier niet van op de hoogte gesteld ben. Een mondelinge afspraak is ook rechtsgeldig! Ik eis derhalve dat deze monteurskosten gecrediteerd worden. 

Alvast bedankt.

 

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 18 September 2022, 02:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

@PatriciaRoo Aansluiten is gratis. Tot 1 tv ontvanger. Bij meer ontvangers doet u dat zelf of betaald u er voor. 

Een tv ontvanger heeft helemaal geen WiFi versterker nodig. Tv ontvangers moeten gewoon bekabeld aangesloten worden. Heeft u die kabels nog niet liggen, dan moeten die gelegen worden. Of er moet iets anders verzonnen worden. Dat kan bijvoorbeeld een WiFi versterker zijn.

Reputatie 6
Badge +6

@PatriciaRoo Wat is er dan precies in rekening gebracht? Het meerwerk waarover Nick het heeft? Kunt u de factuur/specificatie hier voor ons tonen? Dan hebben wij een beter beeld.

@Ferry1984 @Nick83 om deze factuur gaat het. Ik heb niet gevraagd of hij alle tv's aansloot en beneden is mijn tv gewoon bekabeld maar die heeft hij ook op de wifi versterker aangesloten. Volgens deze monteur moest dat.

Reputatie 7
Badge +24

...en beneden is mijn tv gewoon bekabeld maar die heeft hij ook op de wifi versterker aangesloten. Volgens deze monteur moest dat.

Die WiFi versterker staat er dan tussen? In beide gele poorten aan de achterzijde zit een stekker?

@Nick83 ja achter de wifiversterker zie ik 2 gele ingangen en daar zit in beide een kabel met geel uiteinde in. Ik moet met de afstandsbediening ook op de wifiversterker richten anders reageert ie niet.

Reputatie 7
Badge +12

Heel eerlijk? De monteur heeft het 100% volgens de richtlijnen gedaan alleen zo te horen is hij daar niet transparant over geweest.

De kosten die een monteur verplicht moet schrijven:

  • Verbruikt materiaal min 15m internetkabel per tv ontvanger, in dit geval 1x superwifi a €49,50
  • Elke 2e, 3e 4e etc. tv ontvanger a €25 euro per stuk. Deze kan hij enkel weg halen door de tv ontvanger niet te installeren.
  • De eerste drie acces points worden kosteloos geïnstalleerd, in dit geval 1x modem box12 en 2x superwifi. U heeft drie superwifi punten wat dus 4 AP’s maakt. Voor elke extra moet er een kwartier a 17,50 worden geschreven.

Hoewel deze kosten moeten worden geschreven is heldere communicatie en uitleg hierover natuurlijk ook belangrijk. De monteur had vooraf met een schattig van de kosten moeten komen. 
 

Ik wens je oprechts succes met het verhalen van deze kosten, helaas gebeurt dit vaker en ik adviseer mijn klanten dan om dit te overleggen met de klantenservice en desnoods een klacht in te dienen. 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 ja achter de wifiversterker zie ik 2 gele ingangen en daar zit in beide een kabel met geel uiteinde in. Ik moet met de afstandsbediening ook op de wifiversterker richten anders reageert ie niet.

De WiFi versterker heeft geen mogelijkheid om het signaal van de afstandsbediening te ontvangen hoor 😄 die heeft daar echt niets mee te maken.

Wel heel apart dan dat ie alleen reageert als ik daarop richt 🤭