Factuur ontvangen voor gebruik mobiele telefoon in het Verenigd Koninkrijk?

  • 25 October 2022
  • 8 reacties
  • 122 keer bekeken

bij de info KPN staat dat ik geen extra bundel hoef te nemen voor Verenigd Koninkrijk, dit gaat van eigen bundel! Hoe kan ik dan toch een hele vette rekening ontvangen voor twee dagen verblijf daar? Info moet echt veel duidelijker KPN!!!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Ai @rekmans , een vervelende verrassing. Hoe ben je daar naartoe gereisd?

Ondanks de Brexit valt het VK nog steeds onder “roam like home” en heb je daar geen extra bundel nodig. Dat geldt echter niet aan boord van de veerboot die je vermoedelijk gebruikt hebt. Daarop wordt internet & mobiel bellen aangeboden door een netwerk via de satelliet, met hoge kosten die buiten je bundel vallen.

zie:  https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

Reputatie 7

Hoi @rekmans, dat is inderdaad een nare verrassing. In het Verenigd Koninkrijk kan je je eigen bundel inderdaad gebruiken zoals je had gezien. Daarvoor horen dus geen kosten in rekening gebracht te worden. Net als Ruud ben ik benieuwd hoe je daarheen gegaan bent. Het kan zijn dat de kosten onderweg gemaakt zijn. Kan je ons daar meer over vertellen?

Hallo @rekmans heb je misschien met de boot de overtocht gemaakt, dan val je in de prijzen.

 

Hallo allemaal, eerst bedankt voor jullie spontane reacties! Ik was inderdaad met de veerboot naar New Castle . Maar was me zeer bewust van de kosten dan en er werd genoeg gewaarschuwd aan boord om roaming en zo uit te zetten. Ik heb me tijdens de overtochten echt helemaal uitgezet en geen enkel contact gehad. In New Castle heb ik inderdaad heel enthousiast een paar fotokes verstuurd naar huis…..maar New Castle is toch echt nog verenigd koninkrijk. Was echt kwaad hierover. Nu maar boeten.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @rekmans , was je toen wel verbonden met een provider in Engeland? Dan zouden er geen extra kosten moeten zijn. Of was je nog aan boord van de veerboot toen die de kust naderde? Hoe staan de kosten op de factuur vermeld? Onder buitenland “Verenigd Koninkrijk” of buitenbundel “satelliet” ?

Hallo! Ik ben zeker dat ik alleen vanaf vaste grond onder mijn voeten iets heb verstuurd!!! Op de factuur staat alleen vermeld "internetverbruik buitenland 73mb voor 60,50 euro. GEWOON BELACHELIJK!!!

Reputatie 7

Hallo! Ik ben zeker dat ik alleen vanaf vaste grond onder mijn voeten iets heb verstuurd!!! Op de factuur staat alleen vermeld "internetverbruik buitenland 73mb voor 60,50 euro. GEWOON BELACHELIJK!!!

Ik ben het volkomen met je eens! Ik heb al vele vele malen op dit forum gevraagd om ervoor te zorgen dat het standaard zo wordt dat er geen roamingkosten buiten de EU -en dus ook via maritieme netwerken- gemaakt kunnen worden en dat je als abonnee zelf deze optie aan kunt zetten.

https://forum.kpn.com/mobiel-15/onverwachte-kosten-internetgebruik-op-kos-575667?postid=1621964#post1621964

Reputatie 7

Het gaat daarbij niet zozeer om waar je voeten zijn, maar waar jouw telefoon denkt te zijn. Als die op dat moment nog met een maritiem/satelliet netwerk was verbonden maakt die daarvan nog gebruik.

Als je je forumprofiel volledig (postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant, het bewuste 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN) invult en een seintje geeft kan ik voor je kijken of ik kan zien welk netwerk gebruikt was toen de kosten zijn gemaakt.