Vraag

Foutieve incasso

  • 28 April 2024
  • 8 reacties
  • 113 keer bekeken

Hallo KPN,

Als penningmeester van een vereniging krijg ik sinds enige tijd incasso's van KPN, terwijl we niks bij KPN hebben afgesloten. Hoe kan dit stopgezet worden, zodat ik niet maandelijks deze incasso handmatig hoef terug te boeken?

Groet,
Gijs 

 

Admin: telefoonnummer verborgen i.v.m. privacy


8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Verwijder allereerst je/het mobiele telefoonnummer uit je bericht. Je zit hier op een openbaar forum! 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u een verbinding over glasvezel bij een andere provider? 

Reputatie 7
Badge +6

Bedankt moderator 😚

De vereniging heeft alleen een pre-paid mobiele telefoon. Geen glasvezel, geen tv-aansluiting, geen vaste lijn, niks. 

Reputatie 7
Badge +24

Bijzonder. Is er in de omschrijving van de afschrijving uit op te maken waar het voor zou kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Gijs Wanders 

Welkom op het forum van KPN.

Dat is niet zo mooi, dat KPN bedragen van je bankrekening incasseert, terwijl je zelf helemaal geen KPN klant bent zover ik dat uit je verhaal kan ophalen.

Ik denk dat iemand anders ten onterechte jouw bankrekening heeft misgebruikt, om op deze wijze gratis gebruik te kunnen maken van de diensten van KPN.
Dit valt vanzelfsprekend onder fraude en misbruik van andermans gegevens, en is ook strafbaar.
Hiervoor kun je aangifte doen bij de politie (online als op het bureau) en bij de fraudehelpdesk.

Bij elke incasso wordt een klantnummer vermeld (zie bij- en afschrijvingen bij je bank), zou je die onder “persoonlijke opmerkingen” willen plaatsen binnen jouw forum profiel.
Vul daarnaast je forum profiel volledig in, zodat de KPN moderator alle benodigde gegevens heeft.

Je forum profiel vindt je, door te klikken op je eigen foto naast de blauwe button met de tekst + Stel je vraag rechts bovenaan.
Dan klik je op Mijn Profiel en daarna op Bewerk Profiel.

Een KPN moderator kan dan met het klantnummer nagaan op wiens naam het abonnement staat, en verder stappen ondernemen. 

Maar het belangrijkste is, mocht je zelf helemaal geen abonnementen bij KPN hebben op jouw naam en woonadres, en ook niet bij de vereniging (prepaid staat hier voor de rest los van), dan heeft iemand anders jouw bankrekening zonder jouw medeweten gebruikt, en dat is strafbaar.
Doe aangifte en laat dit tevens aan je bank weten.

 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Gijs Wanders, vervelende situatie natuurlijk als er een incasso plaats vindt, die mogelijk niet correct is. Je kunt hiervoor het beste bellen met de klantenservice op het gratis nummer 0800-0402. Zoals al wordt aangegeven staat bij de omschrijving van de incasso iets van een klantnummer, hiermee kan de medewerker vervolgens in de administratie kijken om wat voor abonnement het precies gaat. 

Reputatie 7
Badge +24

Als u geen zin heeft om te bellen, vul dan uw forumprofiel in:

https://forum.kpn.com/settings/profile

In het vak "persoonlijke opmerkingen" vult u dan de omschrijving van de afschrijving in. Dan kan een KPN medewerker hier op het forum u verder helpen.

Reageer