Beantwoord

Geen TV+ Box omdat ik mijn abonnement heb verlengd

  • 12 March 2024
  • 18 reacties
  • 149 keer bekeken

Vanavond ben ik er achter gekomen dat ik door het verlengen van mijn abonnement als trouw lid van KPN geen TV + Box ga krijgen! Kort en goed trouwe klanten krijgen niet de dienst die ze graag wensen, omwille van de trouwheid aan KPN. Oproep! zijn er meer mensen met hetzelfde (gevoel) van onrecht? Ik ben in 2026 pas aan de beurt :-)

icon

Beste antwoord door Nick83 12 March 2024, 20:51

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Waarom heeft u überhaupt verlengt dan? Dat had helemaal niet gehoeven. Abonnementen lopen gewoon door. KPN sluit echt geen klanten af aan het einde van het jaarcontract ofzo.

Maar als het nu al meer dan 14 dagen geleden geweest is dat u verlengt heeft, dan is daar niets meer aan te doen. Dan zit u 2 jaar vast. U heeft daar zelf voor gekozen. 

Hallo Nick, ik heb al meer dan 15 jaar een abonnement bij KPN, ik heb in januari jl. verlengd (kreeg daar email over), en daarna begon het hele verhaal omtrent Viaplay (alleen kijken via tv via de + Box). Ik dacht geen probleem, ik betaal euro 7,50 voor huur van een dergelijk TV kastje, maar helaas dan kan volgens KPN dan niet. Ik vind dit meer dan vreemd.

Ter aanvulling, ik zie de relevantie niet in om mij een extra dienst te onthouden omdat ik heb verlengd. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hoe komt u op € 7,50 huur? Dat bedrag ken ik niet.

Maar nee, de TV+ ontvangers horen bij het TV+ abonnement en zijn niet beschikbaar bij oudere abonnementen. 

U kunt een Chromecast kopen:

https://www.mediamarkt.nl/nl/category/google-chromecast-687.html

Zo'n Chromecast met afstandsbediening is bijna hetzelfde als een TV+ ontvanger. 

Wat kost een extra KPN TV+ Box?

Je leent een extra KPN TV+ Box voor 7,50 per maand. Goed om te weten: je kan er op z'n hoogst 6 per abonnement hebben.

 

https://www.kpn.com/service/kpn-tv-plus-box-gebruiken

Reputatie 7

Wat kost een extra KPN TV+ Box?

Je leent een extra KPN TV+ Box voor 7,50 per maand.

Een extra KPN TV+ Box of TV ontvanger kost geen €7,50 per maand maar €5,- per maand.

Maar ik haal deze info toch echt van de KPN website (zie weblink)?

Enig idee?

Reputatie 7
Badge +6

Het is KPN die de voorwaarden stelt, niet jij. Jij bent een klant en bepaalt zelf of je een abonnement bij KPN wilt afsluiten. Daarnaast maakt het totaal niet uit hoe lang je vervolgens wel of geen klant bent. Het is niet zo dat je meer privileges hebt of opbouwt. Je neemt een verouderd pakket af waardoor het niet mogelijk is om daaraan een KPN TV+ Box toe te voegen. 

Er worden in ieder geval andere opties geadviseerd. Doe er je voordeel mee @Lange leve KPN en ViaPlay 

Reputatie 7

Maar ik haal deze info toch echt van de KPN website (zie weblink)?

Dan ga ik de fout op die KPN website maar eens melden want het is toch echt 5 euro per maand.

Het is KPN die de baas is, niet de trouwe klant, en die klant bepaald ook zelf als hij afhaakt bij KPN. Daarnaast is het totaal niet belangrijk hoe trouw een klant is, en je maandelijkse loon ophoest. Je neemt gewoon een verouderd pakket wat KPN je aanbrengt, waardoor het niet mogelijk is om te krijgen als trouwe klant wat je wel wenst.

 

Doe er je voordeel mee vervelende trouwe klant van KPN!

Reputatie 4
Badge

Het is maar goed ook dat de “trouwe klanten” niet de dienst uitmaken. Zou een mooi zooitje worden als ik zo af en toe lees wat die zogenaamde trouwe klanten allemaal willen en wensen omdat ze trouwe klant zijn.

En om even terug te komen op het feit dat u nu kennelijk niet hebt wat u zou willen: die verantwoordelijkheid ligt natuurlijk bij uzelf. Jezelf informeren hoort daar zeker bij. Als je klakkeloos gaat verlengen tja dan was je kennelijk al tevreden. Was je dat niet? Dan had je de eventuele andere opties moeten onderzoeken en overwegen vóórdat je klakkeloos het huidige abonnement gaat verlengen.

Net zoiets als: “Meten is weten”. 😎

 

Reputatie 7
Badge +8

Als klant van kpn heb je er toch zelf voor gekozen, het bestaande abonnement te ‘verlengen’?’ @Lange leve KPN en ViaPlay . Als abonnementen aflopen is er geen noodzaak dat te ‘verlengen’, het blijft ongewijzigd doorlopen, alleen is het dan per maand opzegbaar.

‘Verlengen’ gebeurt altijd op verzoek van de klant. Van ‘verlenging’ is de facto ook geen sprake, er wordt altijd een nieuwe overeenkomst (abonnement) afgesloten, dat dan een looptijd heeft van één of twee jaar. Het enige voordeel van ‘verlengen’ is misschien een beetje korting.

TV+ is een geheel nieuw abonnementsvorm. Vrijwel zeker is, dat als je tijdens het ‘verlengingsgesprek’ had aangegeven dat je de nieuwe TV+ ontvangers wilt ontvangen, je naar de nieuwe abonnementsvorm was gegaan.

Reputatie 7
Badge +24

Vrijwel zeker is, dat als je tijdens het ‘verlengingsgesprek’ had aangegeven dat je de nieuwe TV+ ontvangers wilt ontvangen, je naar de nieuwe abonnementsvorm was overgezet. 

Maar KPN speelt het wel mooi: bij overgaan op de nieuwe abonnementsvorm geen korting, bij huidige abonnement verlengen voor 2 jaar wel (beetje) korting. Sommige klanten kiezen dan voor de korting. En krijgen later spijt. 

Oproep! zijn er meer mensen met hetzelfde (gevoel) van onrecht? 

Ik heb eerder zo'n topic als deze gezien, vorige week dacht ik. Precies hetzelfde verhaal.

Reputatie 7
Badge +24

Het punt aan het hele verhaal is dat veel oudere abonnementen best wel duur zijn. Ik zag vorige week nog iemand die 91 euro zat te betalen voor 200 mbit, 2 tv ontvangers en telefonie. Die gaat KPN dan verlengen voor 2 jaar en geeft dan een beetje korting. Ja… ja... bij 91 euro per maand kan dat wel ja 😁 en dan nog 2 jaar door rommelen met ontvangers van 10 - 15 jaar oud ook. KPN vind dat prachtig 👍

Bij de overgang naar TV+ geen korting, maar dan gaat 200 mbit 50 euro kosten, 2 tv ontvangers € 17,50 en telefonie 2 euro. Maak zelf het rekensommetje.

Reputatie 7
Badge +8

Vrijwel zeker is, dat als je tijdens het ‘verlengingsgesprek’ had aangegeven dat je de nieuwe TV+ ontvangers wilt ontvangen, je naar de nieuwe abonnementsvorm was overgezet. 

Maar KPN speelt het wel mooi: bij overgaan op de nieuwe abonnementsvorm geen korting,

 

Daar zou ik niet al te zeker van zijn. 

 

bij huidige abonnement verlengen voor 2 jaar wel (beetje) korting. Sommige klanten kiezen dan voor de korting. En krijgen later spijt. 

Tja… die klanten kiezen zelf voor verlenging (en korting). En weten ook dat ze een nieuwe overeenkomst aangaan, die een bepaalde looptijd heeft. Dat wordt heel duidelijk gecommuniceerd.

Er zijn ook klanten die spijt hebben van de overgang naar de nieuwe abonnementsvorm met TV+ … Die kunnen ook niet terug naar hun oude abonnement.

Reputatie 7

Ik wist niet dat het überhaupt mogelijk was om te "verlengen" (lees een nieuw contract aangaan) zonder over te stappen naar TV+.

Reputatie 4
Badge

Dus blijft de stelling overeind: “ Eerst lezen en onderzoeken of alles nog steeds zo is als je het wilt”.

Hier gaat het over tv, internet, maar met je verzekeringen, hypotheek enzovoort doe je dat toch ook? Of gaan we dan ook blind verlengen/afsluiten?

Mijn antwoord weet ik al: LEZEN. 😎

Reputatie 7
Badge +24

Ik wist niet dat het überhaupt mogelijk was om te "verlengen" (lees een nieuw contract aangaan) zonder over te stappen naar TV+.

Vroeger kon dat inderdaad niet. Maar tegenwoordig wel. Sinds een paar maanden ofzo. En dan ook nog 2 jaarcontracten. 

Reageer