Beantwoord

Geld van teruggestuurde slechte wifipunten nog niet terug

  • 16 February 2022
  • 8 reacties
  • 69 keer bekeken

Een paar maanden geleden hebben wij KPN een paar wifipunten gekocht, die rotzooi bleken te zijn. Ze bleken o.a. al eerder door iemand anders te zijn gebruikt, en een kabel was stuk. We hebben ze teruggestuurd, we zouden ons geld terugkrijgen bij de volgende rekening. Dat was al meerdere weken wachten. Dat is nu al een paar keer niet gebeurd. We zijn in de KPN winkel geweest, we hebben meerdere keren gebeld, en een klacht ingediend. Vandaag is opnieuw de rekening afgeschreven, zonder ons geld terug te betalen. 

Consumenten hebben bij een internetaankoop recht op binnen twee weken hun geld terug. Wij wachten nu al zo'n 3 maanden!

Wij zijn al jaren klant bij KPN, dit kan echt niet! We worden steeds afgeleverd door mensen die niets kunnen/ mogen. Hoe moeilijk kan het zijn? Geld afschrijven is kennelijk geen probleem.

Ik wil graag deze week het geld terug op mijn rekening.

Frederika11

 

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 18 February 2022, 16:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Dat geld gaat ben ik bang deze week niet op je rekening verschijnen als je afgelopen week de factuur hebt gehad. Wel is dit een probleem wat even grondig uitgezocht moet worden voor 1 van de forum moderatoren. Dit kunnen ze enkel als u uw profiel invult. 

Dit forum is een forum voor gebruikers door gebruikers, dus moderatoren hebben het druk met alles netjes in banen leiden en het kan zomaar zijn dat u pas morgen of overmorgen antwoord krijgt. Maar eigenlijk wordt het hier altijd zeer netjes opgelost dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Dank voor de reactie,

Ik heb mijn profiel ingevuld. Wat ik niet begrijp is dat je in alle dagen van de maand geld kunt overmaken! Het kan een keer misgaan, maar niet 3,4 keer. Dat is gewoon onwil en slechte service.

 

Er hoeft niets te worden uitgezocht. Het is duidelijk dat we nog 81,50 euro krijgen, daarover is geen twijfel. Het moet alleen nog worden overgemaakt. Alles wat ik doe om dit op te lossen leidt alleen maar tot meer actie moeten ondernemen van mijn kant.

En toch heeft KPN zich aan die 14 dagen betalingstermijn te houden, bij het retour sturen van het goed behoort men na ontvangst binnen 14 dagen het betaalde bedrag inclusief eventuele verzendkosten (retour zenden is voor rekening klant als dit betaald is) op de rekening van de klant zijn bijgeschreven.

Nu speelt dit probleem niet alleen bij |KPN, veel bedrijven die iets doen op het grote WWW gaan de fout hiermee in, word tijd dat er eens goed aan die boom gerammeld gaat worden, als een klant niet op tijd betaald zit er gelijk een verhoging aan vast, andersom kan het maar allemaal, gooi daar ook maar extra kosten overheen.

Het geld is vervelend, maar de manier waarop ik word afgepoeierd vind ik erger. Kennelijk komt zakelijkheid en fatsoen.maar van een kant. Ik hoop dat iemand van KPN die wat voor mij kan betekenen mij  bericht ziet en het oplost. Dank voor je bericht.

Het probleem is volgens mij simpel te verklaren,

De achterkant weet niet wat de voorkant doet en het midden kan het niet oplossen.

MAW, degene die het moet oplossen kun jij als klant niet bereiken, en dat zou wel eens iets makkelijker gemaakt mogen worden.

Klantenservice word niet op de hoogte gehouden, retouren worden slecht verwerkt, KPN is ook geen echte webshop, ze doen het erbij, snap ook niet dat het of helemaal word afgestoten (uit handen gegeven) of dat men het eens iets beter gaat optuigen zodat er sneller en beter gewerkt gaat worden, is nu een beetje een aanhangsel bij de partner die dit moet verwerken.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Frederika11! Vervelend dat je zo lang moet wachten en dat het zoveel moeite kost om het geregeld te krijgen! Dat is niet de bedoeling: excuses hiervoor!

Afhankelijk van waar de bestelling geplaatst is, geldt er een retourinstructie: je kunt op onze website alle informatie vinden over het terugsturen van apparatuur.
Ik zie dat jij de SuperWifi besteld hebt via onze Wifi Manager: retourneren moet dan via één van onze winkels. Via retourpin wordt het bedrag binnen 1 werkdag teruggestort. 

Je geeft aan dat je de SuperWifi teruggestuurd hebt, dat is helaas niet de juiste manier geweest. Geen ramp, maar het zorgt er wel voor dat een terugbetaling onnodig langer duurt :confused:. 

Je hebt intussen al contact gehad met onze klantenservice en mijn collega heeft een creditbedrag verwerkt: deze wordt automatisch verrekend met de eerstvolgende factuur! 

Hallo,

 

Bedankt voor je reactie,

 

Wij hebben in het begin geprobeerd om de WiFi punten in de winkel terug te brengen, maar daar wilden ze ons echt niet helpen. We konden het geld pas terugkrijgen als de wifipunten via onze eerstvolgende factuur betaald waren. We moesten ze dus terugsturen.

De procedure is echt te ondoorzichtig, je wordt door kpn medewerkers vaak onbedoeld van het kastje naar de muur gestuurd. Mijn man heeft gisteren nog telefonisch contact opgenomen. Ruim een uur (!) Later lijkt het te zijn opgelost. Even afwachten nog. 

Ons probleem was heel eenvoudig, dat zou geen 3/4  maanden hoeven duren.

Vriendelijke groet,

Frederika11

 

Reputatie 7
Badge +16

Ons probleem was heel eenvoudig, dat zou geen 3/4  maanden hoeven duren.

Helemaal met jou eens!

Wat je aangeeft herken ik ook wel, dus ik ben blij met jouw topic en feedback: deze neem ik intern mee. Wacht de komende factuur inderdaad af: daar zien jullie de verrekening op verwerkt staan. 
Heb je nog vragen of opmerkingen, dan weet je ons te vinden!