Beantwoord

Herinnering ontvangen terwijl KPN mij nog moet betalen

  • 10 July 2023
  • 6 reacties
  • 119 keer bekeken

Sinds februariĀ ben ik al bezig om geld terug te krijgen voor onterecht in rekening gebrachte facturen door KPN. Bij deze een bericht via dit medium, aangezien ik er helemaal zat van ben om elke maand weer met de klantenservice te bellen, waarbij een medewerker eerst 5 minuten nodig heeft om de hele historie door te lezen,Ā mij vervolgens in het gelijk stelt en de schuld neerlegt bij Ć³f het systeem Ć³f de collega's Ć³f de teamleider, mij verzekert dat ik binnen een dag wordt teruggebeld Ć³f mij verzekert dat het bedrag bij de eerstkomende factuur verrekend wordt en er vervolgensĀ niksĀ gebeurt en een paar weken later doodleuk een factuur zonder creditĀ wordt geĆÆncasseerd.

Ā 

Aangezien ik er geen vertrouwen in heb dat het geld bij de aankomende factuur wel wordt gecrediteerd, heb ik de incasso's gestorneerd, om op die manier toch mijn geld terug te krijgen. En nuĀ krijg ik ineens een herinnering in de post omdat de laatste 2 facturen niet zijn betaald, met daarbij de dreiging dat er een extra bedrag in rekening wordt gebracht als er nog een herinnering moet worden verstuurd (wat op zichzelf al belachelijk is, maar daar hebben we het nu niet over). Heel vreemd, want er is geen openstaand saldo, aangezien KPN moet mij nog betalen (waar ik KPN de afgelopen maanden meerdere malen kosteloos aan heb herinnerd).Ā Afgelopen zaterdag weer gebeld met de vraag waar dit op sloeg, waarop mij werd gevraagd om toch de facturen te betalen, ā€œwant het systeem...ā€ blablabla en ā€œde creditatie staat er voor de aankomende factuur inā€. De zoveelste keer dat ik dat hoor.

Ā 

Concreet: Jullie mogen de bedragen met elkaar verrekenen, maarĀ totdat ik weer een daadwerkelijk openstaand saldo heb bij KPN, zal ik geen facturen betalen. En ik ga zeker niet betalen voor het sturen van onterechte herinneringen.Ā Laat jullie klanten niet de dupe worden van falende interne processen!

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 14 July 2023, 20:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Janick123, welkom! Ik snap zeker dat je hiervoor gekozen hebt, alleen het klopt inderdaad dat we dan op een gegeven moment kosten in rekening kunnen brengen. Nou kan ik hierin vast wat voor je betekenen als dit inderdaad al sinds februari speelt. Wat ik wel alvast aan kan geven is dat ik niets kan verrekenen. Het bedrag dat jij mist kan ik crediteren, maar de openstaande facturen dienen alsnog betaald te worden. Om welk bedrag gaat het precies? En waaruit is dat opgebouwd? Je mag me dit ook in een privĆ©bericht sturen als je dat liever wilt.Ā 

Ā 

Ik kijk graag met je mee, al wil ik er ook vast bij vermelden dat ik waarschijnlijk wel weer dezelfde vragen ga stellen als dat al eerder gebeurd is. Het is belangrijk dat ik het verhaal helder krijg, zodat de administratie weer helemaal kloppend is. Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Als het om mobiele diensten gaat, dan graag ook je mobiele nummer.Ā 

Beste Marcia, ik heb mijn forumprofiel bijgewerkt. Als je terugkijkt in de historie onder mijn klantnummerĀ zal je het ongetwijfeld tegen komen.

Ā 

Ik krijg iedere keer te horen dat het bedrag gecrediteerd wordt, maar tot op heden moet ik er zelf telkens achteraan, helaas zonder resultaat. Dus leuk dat je het wilt crediteren, maar dat hebben alle collega's voor jou ook al beloofd en dat heeft mij niks opgeleverd. Vandaar ook mijn mededeling dat het verrekend mag worden. Na verrekening van de facturen heb ik overigens nog steeds geld tegoed van KPN.

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik heb de gegevens erbij gehaald en zie dat er op 30 juni een bedrag van 128 euro gecrediteerd is. Dit was te laat voor de factuur van 23 juni. Dat is de reden dat het daarop nog niet te zien was. Mijn advies is om de twee openstaande facturen te voldoen. Nogmaals: verrekenen is niet mogelijk. Als je het openstaande bedrag vĆ³Ć³r 20 juli voldoet, worden er geen herinneringskosten in rekening gebracht.Ā Je krijgt op de volgende factuur, dus rond 23 juli, de creditering van 128 euro terug. Ik kan me voorstellen dat je inmiddels denkt ā€˜eerst zien dan geloven', maar ik zie de creditering klaar staan en deze gaat dus sowieso met de volgende factuur mee.Ā 

Hetzelfde is mij in mei al verteld (en al die maanden daarvoor). Dat verrekenen niet mogelijk is, is onzin.Ā Ieder bedrijf kan dat. Maak dan maar een uitzondering. KPN maakt fout op fout en ik ben er de dupe van. En wat krijg ik nu? Geen excuses, maar het probleem wordt op mijn bordje gelegdā€¦ Ik ben 5 maanden heel geduldig geweest, maar nu ben ik er klaar mee.

Reputatie 7
Badge +30

Heel fijn dat de betaling gedaan is! De volgende factuur wordt volgende week opgemaakt, daar moet het te crediteren bedrag op staan. Ik zal dit zelf natuurlijk ook nauwlettend in de gaten houden, maar omdat ik het bedrag al klaar zie staan, ga ik er nog steeds vanuit dat het in orde wordt gemaakt. Mijn excuses voor de hele gang van zaken!

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie inmiddels dat het inderdaad op de factuur van juli verwerkt is! Ontzettend bedankt voor je geduld en nogmaals excuses!