Vraag

Hoe kan ik een internet abonnement afsluiten als er nog een aanvraag van de vorige bewoner open staat?

  • 16 June 2023
  • 6 reacties
  • 81 keer bekeken

Ik ben al tijden bezig om een internet aansluiting te regelen voor mijn huis. Nu blijkt er een openstaande aanvraag te staan voor een internet abonnement van een vorige bewoner die ik niet ken en waarschijnlijk in een verzorgingshuis zit of is overleden (volgens buren). KPN wil graag van deze bewoners bevestigd krijgen dat zij de aanvraag willen intrekken, maar hoe dan? En hoe kan dit al tijden mijn probleem zijn en ik al maanden in een huis leef zonder internet? 
 

Veel contact met de klantenservice.. de een heel behulpzaam en de ander totaal niet, maar uiteindelijk toch 0 resultaat. Nu wordt me net ongeveer verteld dat ik dan maar een internetabonnement moet afsluiten bij de concurrent. Lijkt me niet echt de taak van de klantenservice, maar oké. Wat kan ik hiermee? 
 

Ik kies niet voor niets KPN, dat wil ik nog steeds.. maar na zo lang aan het lijntje te worden gehouden en geen internet.. hoe moeilijk kan het zijn om mij te helpen? Heeft iemand dit ook meegemaakt? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @PriscillaZ veel te kiezen valt er dan niet, want de enigste die overblijft is de kabelboer, Ziggo waarschijnlijk.

Als je een andere provider kiest die ook over de koper- of glasvezellijn van KPN levert, gaat het ook niet lukken, omdat de KPN lijn ‘bezet’ is.

Vul in het privédeel van je profiel s.v.p. je naw-gegevens in, en een moderator komt er binnenkort op terug.

Succes.

 

Ik ben al tijden bezig om een internet aansluiting te regelen voor mijn huis. Nu blijkt er een openstaande aanvraag te staan voor een internet abonnement van een vorige bewoner die ik niet ken en waarschijnlijk in een verzorgingshuis zit of is overleden (volgens buren).

 

Hoe heb je getracht deze internetaansluiting aan te vragen, telefonisch of ook via de website?

 

KPN wil graag van deze bewoners bevestigd krijgen dat zij de aanvraag willen intrekken, maar hoe dan? En hoe kan dit al tijden mijn probleem zijn en ik al maanden in een huis leef zonder internet? 

 

Vreemd, ik heb enkele malen her en der voorbij zien komen dat tijdens een bestelprocedure gevraagd werd of de geen die de bestelling plaatst de bewoner is op dat adres.

In zo'n geval zou je verwachten dat eventuele lopende bestellingen en/of abonnementen, beéindigd worden en jij als (nieuwe) bewoner dus een aansluiting kunt verkrijgen. Het is in zo'n geval de provider die dan een oplossing moet zoeken om de eventuele facturen/abonnementskosten alsnog bij een oude bewoner te incasseren.

 

@GerritS76 meerdere malen telefonisch. Het zou best kunnen dat ik het ook via internet geprobeerd heb, maar ik heb er nu al zo lang mee bezig dat ik dat niet eens meer durf te zeggen. Ik heb het wel via internet geprobeerd bij een andere provider die gebruik maakt van het KPN netwerk, maar ook daar dus gelijk de blokkade. 
 

Er is mij heel vaak gevraagd of ik de bewoner ben van het adres. Dat ben ik en verder ook niemand anders. Er zou een wettelijke procedure zijn over het intrekken van een aanvraag, want dat mag KPN niet zomaar doen. Wel na een bepaalde tijd of bij uitblijven van een reactie, zo heb ik het eens via de klantenservice begrepen. Vandaag had ik echter iemand aan de lijn die daar niets vanaf wist. Vorige week is mij beloofd dat de klachtenservice mij terug zou bellen omdat de wettelijke termijn dan verstreken zou zijn, maar helaas niets gehoord en nu weet niemand er meer wat van. 😁
 

 

Reputatie 7
Badge +24

Is Ziggo beschikbaar? Neem dan eerst een jaartje Ziggo...

In dit geval kan je dus eigenlijk gewoonweg spreken over een gegijzelde lijn waarbij geen enkele partij ook maar enige medewerking aan hebt willen geven. Laten we hopen dat een moderator hier iets voor je kan betekenen.

De enige manier om een oplossing af te dwingen is er één die je geld gaat kosten, namelijk door bij de gemeente een uittreksel van het GBA (bewoners op het adres) aan te vragen en die te verstrekken waaruit op te maken (en dus bewijzen) is dat de betreffende persoon/personen allang niet meer woonachtig zijn op het betreffende adres. Maar sowieso is dat iets waarmee KPN, KPN Netwerk NL of welke partij ook, ook maar iets te maken mee heeft.

@Nick83 Ik denk dat juist dat het probleem is, dat is ook het geen wat een KPN Klantenservice Medewerk(st)er adviseerde. Vreemd dat voor zo'n simpel probleem de klant zelf een oplossing moet zoeken door te kiezen voor een concurrent (natuurlijk de omgekeerde wereld) 😉

Reputatie 7
Badge +15

@PriscillaZ Welkom op het forum. 

Wat een bijzondere situatie. Het klopt inderdaad als er al een andere aanvraag is we de lijn niet zomaar mogen vrijgeven. 

Alleen, als je kunt aantonen dat je gewoon op het adres woont dan zou dat in principe geen probleem mogen zijn. 

Weet je toevallig de naam van de vorige bewoner? En zo ja, heb je een mogelijkheid deze in te vullen onder het kopje persoonlijke opmerkingen in je forumprofiel

Dan kan ik uitzoeken of er iets is dat ik voor je kan betekenen.