Beantwoord

Hoe kan ik mijn abonnement aanpassen

  • 16 April 2024
  • 8 reacties
  • 102 keer bekeken

Reputatie 1

Op dit moment betaal ik 88 euro p/m. De vaste telefoon kan ik missen. Scheelt 2 euro. Het pluspakket kan ik missen. Scheelt niets op mijn abonnement. Spotify wil ik inruilen voor Tidal. Maar zonder spotify nog steeds dezelfde kosten. En Tidal bieden jullie niet aan.

Een gewoon internet + TV kost bij jullie de eerste 12 maanden 35 euro. Dat scheelt nogal. Zelfs de volle prijs is niet meer dan 55 euro. 

Via mijnkpn kan ik niets aanpassen. Begrijp jullie verdienmodel in deze. Heb er geen zin in maar moet dan waarschijnlijk een andere provider gaan zoeken. Ooit was KPN klantvriendelijk. Nu te duur en onbereikbaar

icon

Beste antwoord door PeterG 16 April 2024, 16:38

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@jvdp2 

 

Jullie?

Het is een klanten helpt klanten forum.

Ik ben net zoals jij klant bij KPN.

 

Via MIJNKPN of gratis via 0800-0402 kan je altijd je abonnement omzetten.

De € 35,-- die je ziet geld alleen voor nieuwe klanten.

 

Als je ook mobiel hebt, krijg je het pluspakket gratis.

 

Het nieuwe abonnement KPN tv+ is:

Internet 100/100 € 42,50 per maand (100 down en 100 up bij glasvezel)

1 KPN tv decoder € 12,50 per maand

2de KPN tv decoder € 5,-- per maand (inclusief gratis opname pakket)

En verder wat je er als extra bij wilt hebben.

 

Als je gratis 0800-0402 belt, kan je natuurlijk altijd om korting vragen.

Om meteen met de deur in huis te vallen. Als je nu al klant bent bij kpn voor deze dienst ga je de korting voor nieuwe klanten niet krijgen. 

Een gewoon internet + TV kost bij jullie de eerste 12 maanden 35 euro. Dat scheelt nogal. Zelfs de volle prijs is niet meer dan 55 euro.

Mogelijk wel € 5 per maand de eerste 6 maanden van het nieuwe abonnement. 

 

Ik begrijp dat je nu Alles in 1 Standaard of premium hebt.

Het nieuwe abonnement is basaal. Daar moet apart tv danwel telefoon bij genomen. En andere dingen. Dus Spotify en vaste telefoon zijn dan weg te laten. 

Tidal kun je je rechtstreeks via hen op abonneren. 

Ook pluspakket zit niet inbegrepen. Alleen als je ook een mobiel abonnement bij kpn hebt krijg je dat dan gratis. 

Heb je nu opnemen dan dien je dat bij 1 decoder extra af te nemen. Vanaf 2 gratis. 

Verder ga je dan wel naar de nieuwe tv+ ontvanger. 

€ 42,50 internet 100 Mb/s

€ 12,50 TV, 1 ontvanger.

€ 55,-- totaal per maand

 

Prijsopbouw huidige abonnement. 

 

Reputatie 1

Ervaar het huidige abonnement ook als basaal. Dacht dat ik veel betaalde voor de internetsnelheid maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Is nu ook 100mb/s. De extra's zijn overbodig. Er is maar 1 tv en al die pluspakketzenders blijven onbekeken. Kijk alleen een aantal Nederlandse zenders vnl NPO 1,2 en 3.

Nu nog uitvinden hoe het ruilen van het oude naar een nieuw abonnement gaat.   

Reputatie 7
Badge +20

Ervaar het huidige abonnement ook als basaal. Dacht dat ik veel betaalde voor de internetsnelheid maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Is nu ook 100mb/s. De extra's zijn overbodig. Er is maar 1 tv en al die pluspakketzenders blijven onbekeken. Kijk alleen een aantal Nederlandse zenders vnl NPO 1,2 en 3.

Nu nog uitvinden hoe het ruilen van het oude naar een nieuw abonnement gaat.   

 

Via MIJNKPN of 0800-0402

Maar je kan beter gratis 0800-0402 bellen, en vragen om korting bij het abonnement KPN tv+

Totaal € 55,-- met 1 ontvanger.  (is wel zonder opname pakket)

Als je genoeg hebt aan internet 100 Mb/s en 1 tv ontvanger met basispakket dan kom je uit op € 55,--, wat Joop hierboven ook aangeeft. Ook opnemen erbij dan kost dat extra € 4,99 p/mnd. Of je neemt er een 2de ontvanger bij à € 5,-- p/mnd (indien 2 tv's). Dan is opnemen gratis inclusief.

In je huidige abonnement betaal je ook voor o.a. pluspakket en Spotify. KPN noemde dat toen nog "gratis”, maar is gewoon voor de volle prijs inbegrepen. Respectievelijk 9,99 en 10,99. Alleen Spotify Premium is mogelijk bij de Alles-in-1 abonnementen. Die zijn er sinds 2017 niet meer, behalve voor klanten die ze nog hebben.

Juist door de modulaire opbouw van het nieuwe abonnement is het goedkoper dan de oudere abonnementen. Ook omdat je niks afneemt wat je niet gebruikt. Bovendien heeft kpn met de huidige propositie sinds januari 2023 de prijs van standaard internet verlaagd.

→ Kijk je alleen npo 1,2,3 en neem je niet op? Die kun je met een moderne tv gratis uit de lucht plukken. TV moet beschikken over DVB-T2 HEVC tuner. Een antenne met een voeding daarvoor is voldoende.

Reputatie 1

Dank voor de reacties. Geeft meer inzicht dan de hele website van KPN. Ga nu bellen en een aantal onderdelen uit mijn abonnement halen

Reputatie 7
Badge +24

Dank voor de reacties. Geeft meer inzicht dan de hele website van KPN. Ga nu bellen en een aantal onderdelen uit mijn abonnement halen

Uw abonnement omzetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Want onderdelen uit uw huidige oude abbonementen halen kan bijna niet. Dat is een pakket met vaste onderdelen. 

Bij Alles in 1, de naam zegt het al, kan telefonie danwel televisie er niet uit. Losse zenderpakketten wel TENZIJ je Alles in 1 Premium hebt. Daar kan het pluspakket en Spotify niet uit.

Gezien de prijs van € 88,-- neem ik aan Ai1 Standaard met wat extra pakketten.

Over naar nieuwe abonnement is het voordeligst. Wel nieuw type ontvangers dan.

Reageer