Beantwoord

Hoge kosten in Mexico terwijl ik bundel buiten EU aan heb staan

  • 23 July 2023
  • 19 reacties
  • 184 keer bekeken

Goedendag, ik bevind me op dit moment in mexico. Ik heb een buiten eu belbundel aan staan (zichtbaar in mijn kpn). Nu krijg ik extra kosten van €81 terwijl er 0 minuten van de bundel afgeschreven zijn. 
 

hoe kan ik dit oplossen want dit klopt niet. Op de chatbot krijg ik continu geen medewerker te spreken. 
 

hopelijk krijg ik hoer antwoord. 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 2 August 2023, 14:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

@Marloesradix  heb je wel de juiste bundel zie link https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

 

Vul in ieder geval je forumprofiel in met je adres, naam en klantnummer en in het prive gedeelte het betreffende mobiel nummer.

Heb je ook smsjes ontvangen dat er kosten zijn verbonden.

Ja ik heb de buiten eu bundel met belminuten. Deze staat ook bij mijnkpn. 
 

ik ga er vanuit dat deze als hij bevestig is in mijn kpn dat het klopt toch? 

Ja ik heb de buiten eu bundel met belminuten. Deze staat ook bij mijnkpn. 
 

ik ga er vanuit dat deze als hij bevestig is in mijn kpn dat het klopt toch? 

@Marloesradix heb je je forum profiel al  ingevuld, zoals hier boven door mij is gevraagd 

Ja dat heb ik gedaan 

Ja dat heb ik gedaan 

Dan is het even wachten op een moderator zodra je topic aan de beurt is

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Marloesradix! Ik heb voor je gekeken. 

Ik zie dat je op 30 juni een bundel aan hebt gezet. Dit is een Data Only bundel. 

De kosten zijn ontstaan op 6 juli en 21 juli. Op die dagen heb je gebeld met een mobiel nummer dat eindigt op 28. Dit is gedaan terwijl je in een voordeelland buiten de EU was. 

Omdat in de bundel geen belminuten zaten zijn de kosten helaas terecht. Daarom kan ik die niet voor je vergoeden. 

Op vrijdag 21 juli heb ik een pakket aangezet en daarna pas gebeld vreemd dat deze dan veel later pas toegevoegd is. Die kosten van 21-7  kloppen dan niet neem ik aan?? 

Reputatie 6
Badge +6

Nu krijg ik extra kosten van €81 terwijl er 0 minuten van de bundel afgeschreven zijn. 

Er is zo te zien wel wat van die bundel afgeschreven…53 iets. Er valt alleen niet zo op het eerste oog te zien of dat 53mb/sms/min zijn.

Beste Ferry dat klopt, dit zijn uiteindelijk minuten die later zijn gemaakt maar die van 21 juli heb ik nu volledig oo rekening gekregen terwijl ik wel de juiste bundel had. 

Reputatie 6
Badge +6

Het enige wat ik me nog kan bedenken (forumervaring) wat “vroeger” nog weleens issue’s gaf is het tijdsverschil met het buitenland. Neem aan dat KPN dat nu inmiddels wel heeft opgelost. Maar een moderator kan dat nakijken voor je.

Nee helaas is de reactie van kpn zeer traag tot nen kan ik op de chat geen andere functie kiezen dan een belafspraak. Dit is een beetje lastig als je aan de andere kant van de wereld zit. Maar goed binnenkort naar Nederland dus dan ga ik ze maar bellen, mochten ze hier nog niet oo gereageerd hebben. 

Reputatie 6
Badge +6

Ja klopt de wachttijd hier op het forum is momenteel 4-5 dagen. Maargoed ik verwacht wel dat als het dat issue is wat ik net benoemde het hier nog voor je wordt uitgezocht en opgelost.

Reputatie 7
Badge +17

@Marloesradix de wachttijd is inderdaad iets langer op dit moment. Excuus daarvoor. 

Verder klopt het dat er vanuit de bundel gebruikt is. Dit gaat om een aantal telefoongesprekken. Die zijn gevoerd op 24 tot en met 27 juli. Naar een vast nummer eindigend op 47. En mobiele nummers eindigend op 28 en 04.

De bundel die op 30 juni is aangeschaft is een bundel met alleen data. Gesprekken vallen daar niet onder. 

De bundel die 21 juli is aangevraagd is aangevraagd om 05:26, lokale tijd in Mexico. Ik zie namelijk in mijn systeem dat de sms om 13:26 Nederlandse tijd is verstuurd. Het gesprek waarin de kosten zijn gemaakt is van 21 juli om 9:33 in de ochtend, Nederlandse tijd. De sms is dus correct verstuurd, ook met het tijdsverschil in gedachten. En ik kan de kosten dus niet vergoeden. 

Als er een fout is gemaakt door KPN dan herstel ik dat. En als er onterecht kosten in rekening gebracht worden dan vergoed ik die. Maar in dit geval gaat het echt om terechte kosten. Belkosten gemaakt zonder dat er een bundel met belminuten actief was. Ik kan helaas om die reden de kosten niet vergoeden. 

Beste @Bram_ dank voor jouw bericht echter klopt dit niet. De bundel is aangevraagd 13:26 nederlandse tijd en het gesprek heeft plaatsgevonden op nederlandse tijd 17:33. Zie foto hieronder. Als je bij de ene tijd terugrekent, is het ook handig om dit bij de andere tijd te doen. 
 

dus aangevraagd om 13:26 en gesprek om 17:33 nederlandse tijd. Dus lijkt mij dat deze kosten fewoon vergoed worden aangezieb dit keurig ib de databundel viel 

Reputatie 6
Badge +6

@Bram_  Dit klinkt wel precies zoals het issue waar KPN al jaren last van heeft (en wat ik ook aangaf) als je je bevind een -X tijdzone. Aanvragen bundel wordt nederlandse tijd geregisteerd bij kpn maar de  gesprekken worden lokale tijd waarin de klant zich bevind geregistreerd en bij dus tijdzone’s waar de tijd “achteruit” gaat denkt het systeem dat het gesprek voor het aanvragen van de bundel heeft plaatsgevonden.

Dat klopt, maar als er bij aanvragen naar de nederlandse tijd wordt gekeken moet er bij het vieren van het gesprek ook naar Nederlandse tijd gekeken worden. 

Vieren = voeren 

Reputatie 7
Badge +17

@Marloesradix ik heb nogmaals gekeken en je hebt gelijk. @Ferry1984 ook. Mogelijk komt het doordat het systeem dat vanuit Mexico de tijden doorgeeft niet goed heeft doorgegeven of de tijden AM of PM zijn geweest. 

Ik hoop dat je begrijpt waarom ik zo voorzichtig ben met dit soort zaken. Het komt wel eens, maar zeker niet vaak voor dat dit gebeurt. 

Ik vergoed de 44,10 euro. Die staat op de volgende factuur. Omdat de factuur van deze maand gister of vandaag wordt opgemaakt kan het zijn dat je dit bedrag nog niet ziet. Als dit zo is komt die op de volgende factuur te staan. 

Excuses voor het ongemak. Wil je hier bevestigen zodra de vergoeding is ontvangen?

@Bram_ bedankt voor de reactie. Ik houd de correctie in de gaten en zal dan een reactie geven. 
 

groet Marloes