Beantwoord

Ik ben bijna 10 jaar vaste klant en toch meer betalen dan een klant voor 12 maanden

  • 17 February 2023
  • 16 reacties
  • 510 keer bekeken

Beste KPN

Ik overweeg mijn abonnement na bijna 10 jaar te stoppen, ik vindt het bizar als ik bel om mijn internet te verhogen te horen krijg dat mijn huidig abo al tijdje niet meer bestaat 2020 en ik dus al tijdje goedkoper had gekund maar dit niet wist omdat jullie hier niet proactief naar vaste klanten communiceren maar wel flink reclame en advertenties doen voor nieuwe potentieel klanten maar behoud van huidige klanten daar doen jullie niks mee wat ik jammer vindt.

waarschijnlijk is dit wel jullie verdien model zo snel mogelijk nieuwe klanten aantrekken voor 12 maanden en wat ze daarna doen maakt niet uit jullie krijgen toch weer iedere jaar nieuwe bij, omdat jullie ze weer verleiden met mooie tijdelijke actie.

Ik betaal al bijna 10 jaar 90 euro voor 500/500 terwijl je als nieuwe klant nu 1Gbit/1Gbit voor actie van 35 euro voor 12 maanden betaald 

zie mijn factuur hier onder 

als ik kidspakket en 2 ontvangers weglaat dan komt het op 90 euro

 

 

Terwijl een vriend van mij vorige week een nieuwe abonnement afsloot bij kpn voor maar 35 euro voor 12 maanden zie hier onder factuur 

KPN kun je mij uitleggen waar het mis gaat hier in? doe ik iets verkeerd of klopt het wat ik zeg kun je dan beter iedere jaar dan maar overstappen van leverancier, wat ik echt onzin vindt en zonde ieder zijn tijd en moeite 

Kunnen jullie hier nog iets meedoen zo ja graag mij contacten anders stap ik gewoon over naar een ander leverancier die hier wellicht anders mee omgaat hoop ik.

icon

Beste antwoord door Nick83 27 February 2023, 08:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Maximusdreamer ,

Die actie 35,00 is alleen voor nieuwe klanten en die krijgen dat dan ook maar twaalf maanden voor die prijs. Daar moet je niet naar kijken. Iedere klant heeft ooit geprofiteerd van een welkomstactie. 

Maarrrrrrr………..

Je kunt op dit moment wel gebruik maken van een overstap naar een goedkoper pakket. (KPN TV+) Bel hiervoor met 0800-0402. 

Het begint bij 55,00 voor internet en TV en je kunt het daarna zo gek maken als je zelf wilt. Check het schema hieronder voor de mogelijkheden: 
 

Meer info : 

 

Badge +19

Er is geen provider die het anders doet. Net als bij energieleveranciers en zorgverzekeraars miet u minimaal één keer per jaar uw abonnementen ten het licht houden.  Ieder jaar overstappen is inderdaad het goedkoopste.  U kunt wel uw abonnement aanpassen echter de welkomstkadootjes of welkomstkortingen zijn alleen voor nieuwe klanten. Bel anders even met de klantenservice 0800-0402 en laat u verrassen. 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Maximusdreamer en welkom hier op ons forum :)
Ik zie dat je vraag al is beantwoor@Noordzee en @Joep1965 en ik kan hier verder eigenlijk niks meer aan toevoegen. Hopelijk heb je hier iets aan en weet je waar je aan toe bent!

De informatie is niet helemaal correct hier boven. Een bestaande klant betaald zonder korting voor een gigabit verbinding EUR 57,50, terwijl een nieuwe klant zonder korting voor hetzelfde EUR 52,50 betaald. 

Hierover heb ik laatst ook al gebeld met de klantenservice, maar kon ze dat niet aan het verstand brengen. Dus als trouwe klant wordt je gewoon gestraft bij KPN.

Internet is goedkoper geworden en tv is duurder geworden.
Het is hierbij niet mogelijk om de oude prijs (en ontvanger) van tv te houden en de nieuwe prijs van internet.

Internet is goedkoper geworden en tv is duurder geworden.
Het is hierbij niet mogelijk om de oude prijs (en ontvanger) van tv te houden en de nieuwe prijs van internet.

Nee, maar als je TV opzegt bleef internet prijs hetzelfde.. Heb alle opties doorgenomen aan de telefoon. Wilde mij wel een paar maand voetbal cadeau doen, maar ik haat voetbal 🤣

@maximusdreamer zoals je kunt lezen klopt dit inderdaad. Ik ben van ouds altijd trouwe klant geweest van KPN.

Het was destijds bij nog erger dat de buren van mij een telfort abnoment hadden en een betere wifi ontvangst bij mij thuis met hun eigen wifi netwerk. Vergelijkbare abnomementen zij waren via telfort goedkoper uit. 

De buren hadden toen v10 router vanuit telfort en ik de v9 vanuit kpn. 

Ik heb hier toen met klantenservice contact over opgenomen. Ik kon geen nieuwere router krijgen, omdat deze was afgegeven bij mijn abnomemt. Het slechte Wifi signaal lag aan mij maar niet aan kpn. 

Hierdoor toen besloten om naar telfort te gaan dit omdat je van provider veranderde en goedkoper uit te zijn, maar toch actief te blijven op het kpn netwerk. 

Ik had tot voorkort nog de oud telfort. Deze heb ik nu overgezet omdat de prijzen van het oude telfort abnoment hoger waren dan die van het huidige kpn abnoment. Ik heb het abnoment niet via internet afgesloten maar telefonisch via de klantenservice. Hier lijkt meer mogelijk dan wat via site wordt aangegeven. 

Doe je voordeel er mee… tip vraag wel om de nieuwe router en overige middelen die aanwezig zijn. Zodat je up tot dat bent in huis. 

Zoals @Joep1965 zegt een andere provider is geen haar beter. 

Reputatie 7
Badge +24

 zie mijn factuur hier onder 

als ik kidspakket en 2 ontvangers weglaat dan komt het op 90 euro

 

 

Terwijl een vriend van mij vorige week een nieuwe abonnement afsloot bij kpn voor maar 35 euro voor 12 maanden zie hier onder factuur 

KPN kun je mij uitleggen waar het mis gaat hier in?

Op het bovenste plaatje staat een Alles-in-1 Standaard abonnement. Daarin zit ook Spotify ter waarde van bijna 10 euro. Dat zit in het nieuwe abonnement op het onderste plaatje niet.

Tevens kunt u kostenloos ESPN krijgen ter waarde van € 12,99 bij het Alles-in-1 Standaard abonnement als u ook mobiel heeft. Daardoor word het abonnement ook een beetje duurder natuurlijk, KPN rekent dat gewoon door.

Tevens zit er bij het nieuwe abonnement maar 1 tv ontvanger zonder opnemen. Bij Alles-in-1 Standaard zitten 2 tv ontvangers met opnemen. 

Er zit ook nog telefoon in het Alles-in-1 Standaard abonnement. Op het onderste plaatje is geen telefonie te bekennen. 

U maakt misschien geen gebruik van alle functies die het Alles-in-1 Standaard abonnement bied. Maar u betaalt er wel gewoon voor.

Maar de optie Sneller Internet is gewoon een dure optie. 13 euro. Bij de nieuwe abonnementen is het verschil tussen 100 mbit en 1000 mbit maar 10 euro.

Als je een trouwe klant bent wordt je dus gewoon gestraft door KPN. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Als je een trouwe klant bent wordt je dus gewoon gestraft door KPN. 

Beter lezen, goed opletten en op tijd verlengen als dat je beter uitkomt. Wat zeker niet altijd zo is.

Reputatie 7
Badge +6

Als je een trouwe klant bent wordt je dus gewoon gestraft door KPN. 

 

Klopt. Wil je dit niet, dan zul je zelf tijdig actie moeten ondernemen. Het is echt niet zo moeilijk.

Ik ga KPN belonen door mijn 2  mobiele abonnementen naar een andere provider om te  zetten😀

Voor wat hoort wat tenslotte. 


 

Badge +19

Ik ga KPN belonen door mijn 2  mobiele abonnementen naar een andere provider om te  zetten😀

Voor wat hoort wat tenslotte. 


 

Als kwaliteit inderdaad niet uitmaakt en de prijs het belangrijkste is dan is dat een goeie optie. 

Reputatie 7
Badge +6

Ik ga KPN belonen door mijn 2  mobiele abonnementen naar een andere provider om te  zetten😀

Voor wat hoort wat tenslotte. 


 

Goed zo. Het is tenslotte jouw portemonnee.

Reputatie 7
Badge +7

Als je een trouwe klant bent wordt je dus gewoon gestraft door KPN. 

 

nee, een lakse klant neemt voor lief dat ie niet van de laatste pakketprijs gebruik maakt. Hoe doe je dat met bv je energie aanbieder? 

Ja daarom neem ik dus nu alvast maatregelen met twee veel te dure mobiele KPN abonnementen.
Gaan we daarna kijken of we internet en TV ergens anders kunnen onderbrengen.

En u mag mij “laks” vinden, maar u kent me niet, dus misschien iets anders formuleren.