Beantwoord

Ik wil helemaal geen post meer ontvangen van KPN

  • 23 March 2024
  • 19 reacties
  • 315 keer bekeken

Goedemiddag,

 

In de afgelopen jaren heb ik al tientallen keren gevraagd om te stoppen met aanbiedingen per post. Eigenlijk mogen alle aanbiedingen van kpn gericht aan mij stoppen. Nu heeft de telefoniste mij dit keer aangeraden om dit op het kpn forum te plaatsen. Misschien dat ik hier wat verder kom.

 

Klinkt heel zielig dat ik hier zo’n groot probleem van maak, maar ongeveer 8 jaar geleden heeft kpn mij ontzettend hard bedonderd en iemand de mogelijkheid gegeven om 21 abonnementen op mijn naam af te kunnen sluiten. Ik was toen net 19 en ging nog naar school. Diep in de ellende geraakt en in totaal een schuld opgebouwd van bijna 40.000euro. Noodgedwongen moeten stoppen met school en moest toen gaan werken. Mijn ouders hebben destijds de relatie tussen ons verbroken omdat ik zo diep in de schulden zat. Alleen durfde ik destijds dit niet te vertellen uit schaamte. 
 

Ruim 2 jaar geleden durfde ik het hier pas met iemand over te hebben en diegene raadde mij aan om de schuldsanering in te gaan. Nog een klein jaartje uitzitten en ik ben eindelijk van jullie schulden af. 

 

Feit hierin is dat ik geen contact meer heb met familie. Veel vrienden met kwijtgeraakt. En heb noodgedwongen mijn studie moeten stoppen, waardoor ik mijn droomstudie niet heb kunnen doen. Ook heb ik de mooie jaren tussen 19-28jaar moeten laten varen waarin mijn omgeving allemaal leuke dingen deed en op vakantie ging etc.

 

Graag hoor ik hoe ik permanent af kom van de aanbiedingen. Ben namelijk flink bedonderd door kpn.

 

Ook zal ik na de sanering actie gaan voeren tegen dit beleid van kpn. Ik ben hier namelijk nog steeds kapot van.

 

met hartelijk groet,

 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 25 March 2024, 13:29

Bekijk origineel

19 reacties

Via je profiel in MijnKPN kun je aanvinken wat je wel en niet via de diverse soorten media wilt ontvangen @Ontevreden123 en dan haal je het vinkje weg bij per post.

Via je profiel in MijnKPN kun je aanvinken wat je wel en niet via de diverse soorten media wilt ontvangen @Ontevreden123 en dan haal je het vinkje weg bij per post.


ik heb alleen geen kpn meer. Ik mag zelfs geen eens meer klant worden bij kpn… ik ben de victim van een identiteitsfraude geweest.

Reputatie 7
Badge +7

beetje raar verhaal, en ik vermoed onvolledig, maar dat is aan jou. Wat is het probleem om die aanbiedingen in de (virtuele) prullenbak te gooien? Dat hele verhaal van identiteitsfraude en ouders/opleidings probleem doet toch niet ter zake? Daarnaast kun je gewoon een formeel verzoek doen aan KPN om je gegevens te verwijderen, je bent immers geen klant meer. 

beetje raar verhaal, en ik vermoed onvolledig, maar dat is aan jou. Wat is het probleem om die aanbiedingen in de (virtuele) prullenbak te gooien? Dat hele verhaal van identiteitsfraude en ouders/opleidings probleem doet toch niet ter zake? Daarnaast kun je gewoon een formeel verzoek doen aan KPN om je gegevens te verwijderen, je bent immers geen klant meer. 


Hallo Emiel,

 

Misschien moet je de volgende keer iets beter lezen als je reageert. Het gaat hier om de post. Dit is gericht aan mijn adres en niet aan mij persoonlijk. 
 

Het verhaal is inderdaad onvolledig. Ik heb dit forum de details bespaart. Je wil niet weten wat ik allemaal heb moeten doorstaan. 
 

Maar leuk dat je het probeerde.

Reputatie 7
Badge +8

Dus kan je gewoon een formeel verzoek doen aan KPN om je gegevens te verwijderen, je bent immers geen klant meer. 

Zie ook: https://www.kpn.com/algemeen/missie-en-privacy-statement

Reputatie 7
Badge +12

Als je geen post op je adres wilt kan je een nee-nee sticker op je brievenbus plakken. Dan mag er nog enkel geadresseerde post worden bezorgd. 

Reputatie 7
Badge +9

@Ik_Combineer Nee-nee sticker helpt niet, ik had net vorige week een aanbieding van Ziggo ontvangen met mijn adres en Ontvanger: bewoner in dit adres, bezorgd door postnl

Reputatie 7
Badge +7

beetje raar verhaal, en ik vermoed onvolledig, maar dat is aan jou. Wat is het probleem om die aanbiedingen in de (virtuele) prullenbak te gooien? Dat hele verhaal van identiteitsfraude en ouders/opleidings probleem doet toch niet ter zake? Daarnaast kun je gewoon een formeel verzoek doen aan KPN om je gegevens te verwijderen, je bent immers geen klant meer. 

 

--- Het gaat hier om de post. Dit is gericht aan mijn adres en niet aan mij persoonlijk. ----
 

Dan wordt het lastig @Ontevreden123 , de post staat dus niet op jouw naam. Zo vaak zal post gericht aan “de bewoner(s) van dit adres” toch niet in je bus vallen. Ik kan mij persoonlijk één keer herinneren nl. toen in mijn omgeving glasvezel werd aangelegd, verder echt nooit.

Als het om reclamemateriaal van KPN gaat zou je de verspreider kunnen aanspreken die in opdracht van KPN reclamemateriaal verspreidt. De reclamebezorgers moeten zicht houden aan de wensen van de bewoner. In dit geval kan een Nee - Nee sticker best nuttig zijn. 

Dan nog dit, en weet eigenlijk niet of ik dit hier wel mag benoemen maar doe het toch. Bij ouders die het contact met hun kind verbreken op het moment dat hij/zij om welke redenen dan ook in problemen raakt, heb ik zo mijn bedenkingen ……..

beetje raar verhaal, en ik vermoed onvolledig, maar dat is aan jou. Wat is het probleem om die aanbiedingen in de (virtuele) prullenbak te gooien? Dat hele verhaal van identiteitsfraude en ouders/opleidings probleem doet toch niet ter zake? Daarnaast kun je gewoon een formeel verzoek doen aan KPN om je gegevens te verwijderen, je bent immers geen klant meer. 

 

--- Het gaat hier om de post. Dit is gericht aan mijn adres en niet aan mij persoonlijk. ----
 

Dan wordt het lastig @Ontevreden123 , de post staat dus niet op jouw naam. Zo vaak zal post gericht aan “de bewoner(s) van dit adres” toch niet in je bus vallen. Ik kan mij persoonlijk één keer herinneren nl. toen in mijn omgeving glasvezel werd aangelegd, verder echt nooit.

Als het om reclamemateriaal van KPN gaat zou je de verspreider kunnen aanspreken die in opdracht van KPN reclamemateriaal verspreidt. De reclamebezorgers moeten zicht houden aan de wensen van de bewoner. In dit geval kan een Nee - Nee sticker best nuttig zijn. 

Dan nog dit, en weet eigenlijk niet of ik dit hier wel mag benoemen maar doe het toch. Bij ouders die het contact met hun kind verbreken op het moment dat hij/zij om welke redenen dan ook in problemen raakt, heb ik zo mijn bedenkingen ……..

 

 

Goedemorgen,

 

Ik maak al jaren gebruik van de nee nee stickers. Dit heeft geen zin voor geadresseerde post. 

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Ontevreden123 ,

Wat jij wilt is onmogelijk. KPN heeft geen inzage wie er op welk adres woont. Zij hebben geen verbinding met de BRP (Basis Registratie Personen). 
 

Het is in Nederland niet verboden om drukwerk te versturen naar “de bewoners van……..’  KPN zal dit soort mailings soms versturen naar alle adressen waar nu geen klant van KPN woont. Dat is een kostbare methode om de NEE NEE stickers te kunnen negeren. KPN is bij lange na niet het enige bedrijf dat deze methode hanteert. 

Reputatie 7
Badge +7

dus blijft over, zoals ik in mijn eerste reactie al aangaf, de prullenbak, samen met ander reclame drukwerk. Want, en dat stond niet in je openingspost, anonieme post komt waarschijnlijk niet van KPN zelf en zal het verwijderen van je gegevens niet zoveel doen op dat vlak.

Hallo,

 

waarom is de titel van de topic veranderd en staat hij nu in een andere sectie? 
 

Weer een vrij bijzondere gang van zaken van kpn. En over een paar dagen zal mn bericht wel verwijderd zijn. Met de reden off topic, terwijl ze zelf de sectie en titel hebben veranderd…

 

(en echt waar, ook dat andere probleem waar nu de titel naar refereert gaat niet opgelost kunnen worden. Heb echt super veel contact gehad met kpn hierover, maar ik moest maar gelijk een melding maken ipv wachten tot de deurwaarder aan de deur kwam.)

 

lastig als je neit weet dat er 21 abbonementen op je naam staan.

 

krijg de boel eens op de rit ipv wegrennen.

Reputatie 7
Badge +9

@Ontevreden123 Dat heeft waarschijnlijk een moderator of superuser gedaan. Dat vind ik soms ook helemaal niet passend. Soms worden door hun een post als beste antwoord gemarkeerd terwijl het probleem nog helemaal niet opgelost is door de antwoord. Het lijk erop, dat sommige het leuk vinden om gebruikers te ergeren.  

Reputatie 7
Badge +28

@Ontevreden123 Dat heeft waarschijnlijk een moderator of superuser gedaan.   

Een superuser heeft die bevoegdheid niet. 

Reputatie 7
Badge +9

@Noordzee Oh sorry. Dat neem ik alles terug en zeg het tegenovergestelde 😜

Reputatie 7
Badge +7

Onbegonnen werk dit …. 😶 😴

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Ontevreden123, wat een verhaal! Ik kan me heel goed voorstellen dat je geen zin hebt in post van KPN. Je kunt je normaliter in MijnKPN afmelden voor post en dergelijke, maar ik begrijp dat jij op dit moment geen klant bij ons bent? Dan zou je, naast een Nee-Nee sticker, je kunnen afmelden voor ongevraagde geadresseerde reclamepost via de website van Postfilter

 

waarom is de titel van de topic veranderd en staat hij nu in een andere sectie? 

De titel was inderdaad een beetje gek aangepast. Soms passen we deze aan als we vinden dat de oorspronkelijke titel de lading niet helemaal dekt, in dit geval ging dat niet helemaal goed, excuses. 

Soms worden door hun een post als beste antwoord gemarkeerd terwijl het probleem nog helemaal niet opgelost is door de antwoord. Het lijk erop, dat sommige het leuk vinden om gebruikers te ergeren.  

Dit is natuurlijk flauwekul, @TDN. We hebben hier allemaal wel wat beters te doen dan klanten te ‘ergeren'. 

Mochten jullie zien dat een titel de lading niet dekt of dat er een verkeerd antwoord is gemarkeerd, kan je een bericht altijd ‘melden' met de meld-knop. Wij krijgen dan een seintje en kijken er meteen naar. 

Dus, reclame tegenhouden van deze club KPN is dus niet mogelijk? Erg jammer…

waarom kan het bij elk anders bedrijf wel en bij kpn niet? Hebben ze weer een maas in de wet gevonden? 
 

net als toen ze 21 abonnementen afsloten voor  iemand online die 19 jaar oud is. Terwijl hij het niet eens zelf was.

 

Duidelijk.

Reputatie 7
Badge +30

Hoe je jouw gegevens bij KPN kunt verwijderen, kan je op onze website zien. Dat heb ik echter niet eerder benoemd, omdat je het aangaf dat het niet persoonlijk aan jou geadresseerd was. 

Reageer