Vraag

Klacht over mijn KPN Thuis factuur: ik betaal te veel

  • 20 March 2023
  • 4 reacties
  • 69 keer bekeken

Even in het kort een tijdslijn hoe een particuliere klant van KPN wordt geholpen. KPN is een mooie merk, alleen klantenservice is verre van optimaal:

  1. 14-9-2022 KPN gebeld inzake verlenging van KPN Thuis pakket met een jaar met als ingangsdatum 3-10-2022. Inclusief ESPN compleet gratis t.w.v. 12,99 per maand.
  2. Op 16-1-2023 factuur met factuurdatum 16-1-2023 ontvangen. Ik kwam achter dat ESPN compleet gratis t.w.v. 12,99 per maand afgelopen maanden niet is verminderd op mijn factuur bedragen. Geldt voor de afgelopen maanden.
  3. 17-1-2023 KPN gebeld en 16 min gesproken en samen met collega KPN tot conclusie gekomen dat KPN 4 maanden 12,99 teveel hebben geïncasseerd. Medewerker van KPN gaf aan dat zij z.s.m. gaan corrigeren. Eerst volgende factuur moet goed staan.
  4. Op 16-2-2023 factuur met factuurdatum 16-2-2023 ontvangen. Correctie van afgelopen maanden is niet uitgevoerd en nieuwe factuur is nog steeds niet goed
  5. 17-2-2023 KPN gebeld en 49 min gesproken. Nogmaals mijn verhaal gedaan en ineens kwam er een discussie tussen een medewerker van KPN. In eerste instantie gingen zij uitzoeken of ik wel degelijk recht had op desbetreffende korting. Na lange tijd wachten en uitzoeken kwamen zij tot conclusie dat ik terecht recht had op korting. Helaas werd verbinding verbroken door slechte verbinding vanuit KPN. Ik kon hen wel horen en zij mij niet.
  6. 17-2-2023 KPN nogmaals gebeld en 8 min gesproken, verhaal verteld tegen een andere medewerker en hij gaf aan dat collega van hiervoor alles heeft uitgezet. Eerst volgende factuur moet correct staan.
  7. 22-2-2023 heeft KPN mij gebeld en dat ze mijn klacht serieus hebben genomen en dat zij bevestigingen de correctie gaan doorvoeren. Ik heb ook aangegeven dat we inmiddels 5 maanden van 12,99 moeten gaan corrigeren en uiteraard de toekomstige facturen.
  8. Op 16-3-2023 factuur met factuurdatum 16-3-2023 ontvangen. Tot mijn grote verbazing hebben zij eindelijk ESPN compleet op gratis kunnen zetten. Alleen correctie van afgelopen periode is alleen 21-2-2023 t/m 15-3-2023 met een totaal bedrag van 10,67 i.p.v. inmiddels 6 keer 12,99 = 77,94.

Kortom alles bij elkaar heb ik bij alle 8 genoemde momenten frustratie gevoeld. Inmiddels ben ik het zo zat dat ik mooi KPN niet meer hierover ga bellen. Ook al heb ik alle recht om het verschil van 67,27 (77,94-10,67) terug te krijgen. Alleen het kost mij zoveel energie om zoiets kleins recht te zetten dat ik liever niet met zulke negatieve energie wil rondlopen. KPN hopelijk hebben niet meerdere klanten zo een ervaring meegemaakt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @Honting geeft in het privé-deel van je profiel je naw-gegevens, klantnummer en laatste 3 cijfers iban in en een moderator komt daar binnenkort op terug.

Succes.

 

Gedaan, ben benieuwd.

Reputatie 7
Badge +15

@Honting Welkom op het forum. 

Ik heb de situatie hier gelezen en je gegevens er bij gepakt. 

En ik kan niet anders concluderen dan dat ik het helemaal met je eens ben. 

De vergoeding die ingevoerd is door mijn collega is niet de volledige vergoeding. 

Ik heb in jouw geval dan ook alsnog een vergoeding van € 67,27 ingevoerd. Deze zie je terug op de factuur van omstreeks 16 april. 

Excuus dat je hiervoor zo vaak contact hebt moeten opnemen. Dit had ook in mijn ogen sneller moeten worden opgelost. 

Hoi Rutger,

Dank voor je snelle reactie en nu hopen dat bij de eerst volgende factuur de correctie correct worden doorgevoerd! 
 

Groetjes Honting