Vraag

Klacht over monteurskosten en behandeling na storing van tv bij mijn moeder

  • 21 July 2022
  • 7 reacties
  • 81 keer bekeken

Goedemiddag,

Na lang nadenken heb ik besloten om toch een klacht in te dienen over de service die mij geboden is na een tv storing bij mijn moeder.

donderdag 14 juli valt s’avonds ineens de tv uit.

ben hier zaterdag naar toegereden, en na herstart en reset U gebeld dat die niets deed. 

hieruit kwam naar voren dat de tv-ontvanger defect was, deze kon ik maandag ophalen.

maandag het kastje gehaald en aangesloten, en wederom niets, weer gebeld weer van alles geprobeerd en nu moest ik een nieuwe ethernet kabel halen.

nieuwe kabel gehaald en weer terug gereden naar mijn moeder, alles aangesloten en wederom niets

weer u gebeld en nu zou een it’er mij gaan helpen, 

dinsdag weer daarheen gereden, alles doorgenomen met uw it’er en wederom niets.(foutcode 27, wat op de side software verwijderen is maar volgens de it,er een abonnementsprobleem, wat heel raar is omdat wij al een paar jaar klant zijn)

hierop heeft de it’er een monteur aangestuurd.

woensdag monteur gekomen en die heeft het gemaakt, binnen 2 minuten want nu startte die wel ineens op.

het mooie is dat hij hiervoor 60 euro in rekening bracht, waar ik het uiteraard absoluut niet mee eens was.

weer gebeld, de eerste meneer kon mij nog niet helpen omdat de werkbon nog niet binnen was, de tweede meneer had mij keurig geholpen en gezegd dat dit inderdaad niet kon dat wij daar 60 euro voor moesten betalen, welke ook op de volgende rekening in mindering wordt gebracht.

 

nu vind ik dat niet ik 60 euro moet betalen, maar dat jullie met een vergoeding moeten komen 

heb 4 keer op en neer richting rotterdam moeten rijden wat ongeveer 300 km is a 2.199: 1 op10 = 66 euro, daarna 7 uur aan de telefoon geweest a 35 euro wat ik niet heb kunnen werken= 245 euro

plus het feit dat mijn moeder dus 6 dagen zonder tv heeft gezeten.

 

ben benieuwd hoe U hierop reageert

mvg John Pijl

 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @JohnPijl88 , het ligt heel simpel, als de oorzaak van de storing bij KPN ligt hoef je niets te betalen.

Als het aan je eigen netwerk ligt moet je de gemaakte kosten betalen. Inkomensderving en andere kosten worden nooit vergoed.

Even heel zwart-wit: zie de voorwaarden.

 

@JohnPijl88 Ik zou dat 06 nummer verwijderen als ik jou was, voordat heel Nederland je gaat bellen…..😉 (drie groene stipjes rechtsonder in je bericht en dan "bewerk".)

Reputatie 7
Badge +10

Ja zo werkt het niet.

Als een KPN dienst langer dan 12uur niet heeft gewerkt, buiten je eigen schuld om, dan heb je wettelijk recht op vergoeding

Betekent niet dat je je eigen uurloon mag doorgeven.

Foutcode 27 is een hele vervelende, en ligt in het KPN itv netwerk. Flauw om daar dan kosten voor te rekenen. Monteur had zich wel wat meer kunnen inleven, vragen stellen.

Die 60 euro moet je gewoon terug krijgen, en de dagen dat de tv het niet deed. 

 

Oh en haal je telefoonnummer weg. Iedereen kan dit zien. Zet hem in je profiel, verborgen en enkel zichtbaar voor moderators.

Reputatie 7

Maar,.. Als de medewerker heeft aangegeven dat die 60 euro weer wordt vergoed is er toch geen klacht meer?

En waarom zou kpn jou 245 euro moeten geven omdat je uit eigen beslissing op en neer naar Rotterdam rijdt?

Je brandstofprijs is ook niet erg actueel. We zitten al enkele weken weer in een daling,... Momenteel rond de €2,10. 

 

Bijzondere klacht,... 

dacht dat dit een klachtenformulier was en terecht zou komen bij KPN ,even niet opgelet dat dit een forum is.

heb telefoonnummer verwijderd  

 

en beste Dennis, het gaat er alleen om hoeveel het mij aan tijd en km kost, dat wil ik niet als vergoeding maar meer een indicatie ipv 60 euro te moeten betalen

Reputatie 7
Badge +10

dacht dat dit een klachtenformulier was en terecht zou komen bij KPN ,even niet opgelet dat dit een forum is.

heb telefoonnummer verwijderd  

 

en beste Dennis, het gaat er alleen om hoeveel het mij aan tijd en km kost, dat wil ik niet als vergoeding maar meer een indicatie ipv 60 euro te moeten betalen

 

Hier vind je het Klachtenformulier

En hier het Vergoedingsformulier

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @JohnPijl88 en welkom hier op ons forum :)

Zoals al wordt aangegeven, is de monteur altijd gratis zodra het probleem zich aan onze zijde bevindt. Nu weet ik niet of je inmiddels een klacht hebt ingediend? In dat geval zullen mijn collega's van de klachtenafhandeling binnen 10 werkdagen (na indienen van de klacht) contact met je op om deze casus verder te bespreken. Mocht je nog geen klacht hebben ingediend dan kan ik ook altijd even met je mee gaan kijken. Mag ik je in dat geval vragen om je forumprofiel in te vullen en kun je een seintje geven zodra je dat hebt gedaan? Alvast bedankt!