Beantwoord

Korting kwijt na snelheid verhogen?

  • 2 March 2024
  • 6 reacties
  • 61 keer bekeken

Ik heb een kpn internet en tv abo. Van 100Mbit/s afgesloten in een actie periode waarbij ik de eerste 9 maanden €7,50 korting krijg op de abo. Kosten, en gratis tv.

Een maand later had ik tijdelijk de snelheid verhoog naar 1 Gbit/s, gewoon uit nieuwsgierigheid en om eens te ervaren of die snelheid voor mij een meerwaarde had.

Dat had het voor mij niet, en dus had ik de snelheid weer terug gezet naar de oorspronkelijke 100Mbit/s.

om er vervolgens achter te komen dat ik door die enkele tijdelijke wijziging, voor de rest van de contract duur de korting van  €7,50 per maand kwijt ben!
 

twee maal de klanten service gebeld voor in totaal een uur, met als uitkomst dat zij dat niet konden recht zetten in het systeem.

de vraag waarom ik überhaupt die korting kwijt ben konden zij mij niet vertellen.

 

is er hier iemand die weet waarom?

En mij kan vertellen waar dat zwart op wit staat?


 

 

 

icon

Beste antwoord door Raspberry 2 March 2024, 18:15

Bekijk origineel

6 reacties

Of nog veel liever iemand van kpn die dit wel kan oplossen.

Je hebt een abo afgesloten voor een X termijn voor een bepaald bedrag, als je dat abo aan gaat passen vervalt de korting definitief omdat het abo niet meer is zoals het oorspronkelijk was, het is niet anders, is ook mijn persoonlijke ervaring @Reed 

Reputatie 7
Badge +6

Dit vind je terug in de Algemene Voorwaarden van KPN. Scroll helemaal naar beneden van deze pagina en ga naar Alle Voorwaarden. Veel leesplezier! @Reed 

Het is gewoon logisch dat een korting komt te vervallen zodra het pakket gewijzigd wordt. De deal ga je aan voor het overeengekomen abonnement. 

Het is gewoon belachelijk dat je door een tijdelijke wijziging de korting voor de rest van de contract duur kwijt bent, al helemaal nadat je het weer terug gezet hebt naar het oorspronkelijke abonnement.

ze maken het je heel makkelijk om de snelheid elk moment te wijzigen, zonder te vertellen wat de gevolgen daar van kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +6

De gevolgen had je kunnen weten als je de Algemene Voorwaarden eerder/ van tevoren had gelezen. KPN hoeft je niets te vertellen. Het is je eigen verantwoordelijkheid. 

Reputatie 7

Welkom op de community @Reed. Bij het wijzigen van de snelheid binnen de kortingsperiode kan de korting daarvoor inderdaad vervallen. De korting is gekoppeld aan die snelheid, als je een andere snelheid kiest valt de korting die daarbij hoorde weg. Die korting kan later niet opnieuw los worden toegevoegd.

Reageer