Vraag

Kosten voor sms naar Argentinië op onverklaarbare wijze op de factuur

  • 25 March 2024
  • 23 reacties
  • 164 keer bekeken

Op mijn factuur staat een bedrag van 30 cent voor een sms naar Argentinië, facturen nagekeken in februari is er ook 30 cent afgeschreven. Ik heb geen contacten in Argentinië. Hoe kan dat ?


23 reacties

Hoi @HGJM . Ik heb geen idee :-)

Als je de specificatie bekijkt zou je ook het tijdstip moeten kunnen zien waarop er gebeld. is. Misschien kun je dit dan ook opzoeken in de uitgaande gesprekken van je telefoon?

 

Soms zijn het verificatie telefoontjes voor een dienst of iets dergelijks (hoewel die meestal gratis zijn)

23.41 uur , ik ben dat niet geweest, iemand kan dus zomaar geld op de factuur zetten en kpn faciliteert dit ?

Reputatie 6
Badge +8

Het kan ook de een of andere app zijn die een SMS verstuurd. Controleer op je telefoon welke apps toestemming hebben om een SMS te versturen.

Hoe vind ik dat op mijn iPhone 

Geen app verzend een sms via mijn telefoon, bij een iPhone is dat niet mogelijk.

23.41 uur , ik ben dat niet geweest, iemand kan dus zomaar geld op de factuur zetten en kpn faciliteert dit ?

Neen. Dat kan niet. Dit is een gesloten en zwaar beveiligd systeem. 

Er is iets vanaf jouw nummer gebeurt.  Wat?  Dat is voor mij ook gissen.  Misschien een app, of een website waar per ongeluk op iets geklikt is. 

Het is altijd de klant z,n schuld.

Reputatie 7
Badge +6

Niet altijd. Wie eist, bewijst.

Zo, wie eis bewijst, nou bewijs dan maar waarom jullie eisen dat ik 30 cent moet betalen, bewijs dan maar dat ik dat gedaan heb.

Reputatie 7
Badge +6

Wie is jullie? Ik werk niet bij KPN. Ben gewoon een KPN-klant, meer niet. En hoef niets aan je te bewijzen :-) 

Succes verder met de strijd! 

 

 

Hou dan je mond, of in dit geval niks meer intikken. Als je niks te melden hebt en alleen ( het beste antwoord wil geven) niet meer reageren s.v.p..

Reputatie 7
Badge +6

Waarschijnlijk heb ik een gevoelig snaartje bij je geraakt. De waarheid is hard. Je reactie zegt mij al genoeg. Ik moet mijn mond houden? Wat een onaardige en onnodige reactie. Jammer. 

Plaats dan geen topic op een openbaar forum. Het beste antwoord willen geven? Dan had ik je die meteen gegeven wijsneus! 

Ik zeg weer, succes met de strijd! 

Welke waarheid jouw waarheid, dat heeft geen enkele waarde, gebakken lucht. Nogmaals als je niks te melden hebt meld dan niks. De snaar die je geraakt hebt is dat er altijd mensen zijn die reageren om het reageren maar niks te melden hebben en doe mij een plezier en reageer niet meer op dit bericht.

Reputatie 7
Badge +6

Hopelijk komt er iemand langs met een door jou gewenste reactie. 

Succes met de strijd! 

Reputatie 7

Het komt toch met enige regelmaat voor dat er sms kosten in rekening gebracht worden zonder dat de gebruiker (bewust) een sms gestuurd heeft. Wat frappant is, is dat dit bijna altijd op een iPhone gebeurt.

Ik vraag me af of het ook hier weer smsjes betreft naar servers van Apple voor de verificatie van het toestel.

En die server zit in Argentinië?

Reputatie 7

En die server zit in Argentinië?

Apple heeft overal dergelijke servers staan dus vast ook in Argentinië.

Bij eerdere topics waren het Engelse nummers.

En hoe stop ik dit, of is dat een taak van kpn.

Reputatie 7

Ik zou niet weten wat de oorzaak is waardoor dat smsje verstuurd is en of het wellicht een eenmalig iets is geweest.

Plaats hier anders eens het nummer waar dat smsje e naartoe gestuurd is.

ARG 005426337 kosten 00,30 11 maart 23,24 uur februari ook , zelfde bedrag.

???????

Ik kan helaas niks voor je doen.  Alles wat ik op dat moment zie is dat er vanaf jouw nummer contact is geweest. meer niet.   Om privacy redenen kan ik ook niet zien wat voor dienst/nummer het geweest is.  Alles wat ik je kan garanderen is dat er vanaf jouw nummer contact is geweest.  Ik geloof je uiteraard volledig als jij zegt dat je dit niet herkent.  Dat is het nare van dit soort situaties. Op de telefoon zitten nu eenmaal een hoop toeters en bellen en sommige van die applicaties zoeken contact met de buitenwereld. 

Wordt dat nummer wel geblokkeerd?

Reageer