Vraag

Kosten voor Sora Stream zouden teruggeboekt worden, dit is niet gebeurd

  • 5 August 2022
  • 6 reacties
  • 91 keer bekeken

Hoi,

Heb ook een probleem doordat Sora stream 10 euro afgeboekt heeft van mijn telefoonrekening.

Op ongeveer 14 Juli met KPN hierover contact gehad, het geld zou teruggestort worden.

Tot vandaag niets ontvangen, vandaag weer contact gehad en die mevr. wist niets van het probleem met Sorastream, dit terwijl er op het forum al genoeg over geschreven wordt, ik denk dat KPN hun hoofd in het zand gaan steken.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

@flip1956 Voor zover ik kan teruglezen in de topics hierover moet je bij Sorastream zelf zijn ;

Chris35 schreef:

Na informatie van verschillende forumgebruikers gisteren naar help@contentformobile.net gemaild over de onterechte afschrijvingen betreft Sora stream. 

Vandaag al bericht ontvangen met de toezegging dat de €20,- zal worden terugbetaald.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @flip1956 welkom op het forum er sijpelen inderdaad meer berichten binnen in topics dat er onverwacht kosten in rekening zijn gebracht. De betaling loopt dan via KPN via de factuur maar de dienst zelf niet. Je kan dan inderdaad het beste even per mail contact opnemen met Sorastream zelf. Is dat nog gelukt? Je kan op het forum ook informatie vinden over betalen op je factuur. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust!

Hoi Remco  

Ik heb toch geen opdracht gegeven,  kan iedereen zomaar zeggen dat ik iets online gekocht heb en jullie betalen hun en zetten het bij mij op de rekening. Vraag eerst om een bevestiging we hebben tegenwoordig zoveel mogelijkheden. 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi Flip dat is geen dienst die wij rechtstreeks leveren en wij geven daar ook geen opdracht voor. We verwerken inderdaad wel de betaling via de factuur zelf maar staan los van deze dienst. Ik zou je toch willen adviseren om contact te zoeken op het mailadres wat eerder gepost is. Mocht je het betalen via de factuur willen uitzetten dan kun je dat ook doen met behulp van het topic wat ik je gestuurd heb. 

Hallo Remco,

 

Ik heb de betalingen online stop laten zetten bij KPN, dat houdt dus in dat er niemand buiten KPN geld kunnen manen via mijn telefoonrekening behalve KPN, betalen via de factuur heb ik laten uitzetten maar nu is er op de laatste factuur WEER10 Euro ingehouden voor Sora Stream.

Nu zou ik toch graag deze betalingen terug gestort willen zien voordat er weer een factuur betaald gaat worden.

Tussen haakjes we hebben de site ook benaderd om het stop te zetten, eigenlijk te gek voor woorden dat dit zo maar kan gebeuren en een bedrijf zoals KPN hieraan meewerkt terwijl de klant geen opdracht heeft gegeven. Een abonnement bij KPN is toch geen betaalrekening voor louche bedrijven of werkt KPN hier bewust aan mee en vangen ze provisie of zoiets dergelijks, ik ga hier toch even mijn rechtsbijstand een bericht over sturen en zien in hoeverre dit wettelijk is toegestaan. 

Of hebt u een bewijs dat u in opdracht van de persoon die het telefooncontact bij KPN is aangegaan, u gerechtigd heeft om betalingen aan derden te doen. 

in afwachting op een antwoord van u verblijven wij.

Reputatie 7
Badge +13

@flip1956 Sorry ik was even een paar dagen afwezig. Heb je inmiddels ook antwoord gekregen van de dienst zelf? Het kan zijn dat de laatste afschrijving de blokkade heeft gekruist. Ik vind het echt vervelend dat het zo is gelopen en ik wil zeker dat dit op een goede manier wordt afgesloten. De eerste stap heb je dan zelf genomen door de betalingen via de factuur te blokkeren en ik wil graag controleren of dit goed is gegaan. Zou je dan jouw profiel willen aanvullen met jouw 06-nummer en in het vakje persoonlijke opmerkingen de laatste drie cijfers van je IBAN kunnen vermelden. Dan kijk ik even met je mee.