Vraag

KPN heeft pakket gestuurd? Wat? En ik ben ook niet in Nederland

  • 25 April 2023
  • 8 reacties
  • 83 keer bekeken

Er is door KPN een pakket verstuurd naar mijn adres (Zag ik via SMS op mijn telefoon). Weet niet wat er in zit, ik heb Internet only glasvezel al ruim een jaar. En ik ben tot 22 juni 2023 helemaal niet in NL en kan het pakket dus ook niet in ontvangst nemen. Wat een gedoe.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U heeft zelf niets besteld? Gewoon lekker laten gaan dan. Geen aandacht aan schenken.

Is die sms wel echt? Geen phishing? 

Heb zelf niets besteld, maar de link in de SMS en de PostNL (dat ik het kan afhalen tot 30 april) ziet er wel heel echt uit. Lijkt me weinig met Phishing te maken te hebben. Het lijkt me ook niet handig dat er spullen verstuurd worden zonder vooraf contact te hebben gehad met de klant.

Reputatie 7
Badge +15

@Max-Z Welkom op het forum. 

Vreemd dat je deze melding krijgt terwijl je zelf niets hebt gewijzigd of besteld. 

Ik controleer graag voor je hoe dit zit. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Hallo @Rutger_ , mijn forumprofiel heb ik wat aangevuld. Ik had dus een SMS met een link naar PostNL. Het pakket lag tot 30 april gereed om af te halen op het afhaalpunt (maar ik ben pas eind juni weer in NL). Groeten, Max.

Reputatie 7
Badge +15

@Max-Z Bedankt voor het invullen van je profiel. 

De reden dat er apparatuur onderweg is, is omdat je aansluiting wordt omgezet naar glasvezel. 

Op dit moment heb je nog een koperlijn, deze gaat op een gegeven moment uit.

Het glasvezelpunt heb je al in de woning. Met de apparatuur die nu is verstuurd kun je dit punt ook gaan gebruiken. 

Woont er op dit moment nog iemand op het adres?

Deze situatie zorgt er namelijk wel voor dat op een gegeven moment de koperlijn niet meer werkt. 

Volgens mij is glasvezel al lang actief op mijn Malvert adres.

April 2021:

“Net toen de monteur wegging deed het internet het niet meer. Na wat gebel met KPN kwamen we erachter dat het glasvezelabbonnement geannuleerd was of iets dergelijks. De fout lag in ieder geval bij KPN. Ze zeiden dat we de oude stekker maar moesten gebruiken totdat het glasvezelabbonnement inging. Ik weet niet of dat nu in is gegaan? Want dan kunnen we switchen naar de nieuwe kabels.

De netwerknaam en het wachtwoord zijn wel gereset naar wat er op de router staat (dus gewoon het oude wachtwoord).

Vanaf 22 juni ben ik weer in Nederland en tot die tijd verwacht ik dat jullie het Internet signaal blijven doorgeven zoals het nu is! Ook op andere adressen heb ik dit probleem ‘met omzetting en het proces ervan’ al ondervonden: Het sturen van producten en wijzigen van abonnement MOET minimaal 6 maanden duren na aankondiging en ALLEEN met wederzijds goedvinden!

@Rutger_  Het blijkt dat er vorig jaar al een glasvezelkastje is geleverd alleen is toen de montage niet goed gelukt (Zie mijn bovenstaande berichten). Nu krijg ik mail dat ik de glasvezel wel kan aansluiten met de installatiehulp. Dat zal ik dan doen als ik vanaf 22 juni weer in NL ben. Tot die tijd zal het dan het koperen signaal blijven voor mensen die er een enkele keer zijn op het adres.

Reputatie 7
Badge +15

@Max-Z Als je het op deze manier doet dan zou het helemaal goed moeten komen!