Vraag

Looptijd actiekortingen in de verlengshop misleidend

  • 16 April 2024
  • 5 reacties
  • 99 keer bekeken

Ik heb recentelijk mijn KPN thuis abonnent verlengd via de verlengshop van KPN. Uiteraard met meerdere kortingen, combivoordeel, entertainmentvoordeel, netflixkorting en daarnaast óók nog 2 tijdelijke actiekortingen: Eentje van 5 euro en daarnaast nog eentje van 17,50 euro, gelijk aan de actiekorting die ik als nieuwe klant vorig jaar kreeg. Mooie deal dus.

Echter... Op de factuur was de actiekorting van 17,50 niet te vinden.

Navraag bij de klantenservice leert dat dit de korting van het afgelopen jaar (mijn 'eerste' jaar) was, die afloopt op het moment dat de verlenging ingaat. Ik vind het niet juist dat bij een verlenging een korting getoond wordt die niet voor die verlenging van toepassing is. Het heeft in ieder geval bij mij een verkeerde indruk over de prijs van het abonnement gewekt.

Klantenservice geeft telefonisch aan dat op de bevestiging staat dat de 17,50 euro korting geldt vanaf april 2023 en 12 maanden duurt, dus dat ik had kunnen zien dat de korting niet voor deze verlenging gold. Letterlijk gezien is dit natuurlijk geheel waar. Maar het is natuurlijk heel vreemd dat zowel in de verlengshop als op de orderbevestiging een korting wordt getoond die helemaal niet geldt voor deze verlenging.

Mijns inziens zit dit echt op het randje van misleiding. Het lijkt mij een goed idee om dit veel duidelijker richting klanten te communiceren bij het verlengen: dus duidelijk aangeven wat je werkelijk gaat betalen wanneer de verlenging ingaat. Het werkelijke bedrag wat ik betaal staat namelijk helemaal nergens op de ordebevestiging.

Daarnaast vind ik eigenlijk ook dat klanten die dit betreft (zoals ik), gewoon gecompenseerd moeten worden en een extra jaar lang de getoonde actiekorting moeten krijgen.

Zijn er meer mensen bij wie dit zo verlopen is en hoe is dit toen opgelost?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MichieldL,

Ik moet bekennen dat ik dit inderdaad een beetje vreemd vind klinken 🤔 Kijk graag even met je mee!

Zou je een screenshot willen plaatsen hier van de contractsamenvatting die je ontvangen hebt, waar deze kortingen op terug te vinden zijn? Wel even zorgen dat er géén persoonlijke gegevens zichtbaar zijn, aangezien alles wat in dit topic geplaatst wordt openbaar is. 

Dit is het overzicht van de contractverlenging. Het gaat dus om de korting van 17,50 die loopt tot 10 april terwijl de verlenging op 11 april in gaat.

Ik zie trouwens meer recente topics hier waar een beetje hetzelfde mis lijkt te gaan: kortingen van het lopende jaar worden meegerekend bij de verlengaanbieding terwijl deze helemaal niet gelden voor de contractperiode van de verlenging.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, hier staat inderdaad wel dat die ene korting loopt 10-04-2024 en daarna niet meer van toepassing is. Ik ben het ten eerste al met je eens dat het vreemd is dat deze kortingsperiode überhaupt mee wordt genomen in dit overzicht. Dat de korting vervolgens óók mee wordt gerekend in de totalen, is echt heel onhandig en onlogisch. Ik ga hier inter even achteraan!

Da’s erg fijn!

Wat ook nog goed is om mee te nemen, is dat in de verlengshop zelf die data van de kortingsperiodes helemaal niet genoemd worden, alleen de duur van 12 maanden. Dus op het moment van bestellen stond er in het scherm dat ik 31,99 per maand zou betalen en na 1 jaar 54,49 per maand.

Uiteraard heb ik daar geen screenshot van gemaakt op dat moment, achteraf jammer natuurlijk.

Ben benieuwd wat er uit komt!

Reputatie 7
Badge +20

Jouw situatie wordt nog onderzocht @MichieldL, tot nu toe geen concrete terugkoppeling ontvangen. Als daar verandering in komt, laat ik het hier direct weten!

Reageer