Mobiele abonnementen contractvrij maken lukt niet

  • 13 April 2023
  • 6 reacties
  • 28 keer bekeken

Ik ben inmiddels al weken bezig om mijn mobiele abonnementen contract vrij te krijgen. Dit is voor 1-4 al aangevraagd.. inmiddels uren verder met kpn mensen die werkelijk nergens vanaf weten. Hij word alleen vrij gegeven wanneer een andere provider een overstap aanvraagt krijg ik keer op keer te horen, maar vanuit de andere partij word de aanvraag elke keer afgewezen omdat ik nog een contract heb… Gaat werkelijk nergens over.. 

 

Afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Dat klopt @MarcelBas .

Alleen de vaste contracten waren tijdelijk contractvrij.

Je kunt je mobiele contract wel afkopen, maar dat kost je dus álle resterende maandbedragen in 1 x + € 25 administratie kosten. 

Als je nog een toestellening hebt moet die eerst in 1 x afgelost. 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @MarcelBas en welkom hier op ons forum,

Wat @PeterG zegt is correct, alleen vaste contracten (internet en/of tv) waren contractvrij, dit gold niet voor de mobiele abonnementen. Het beste advies dat ik je vanaf hier kan geven is om contact op te nemen met de afdeling die (o.a.) verantwoordelijk is voor de opzeggingen. Je kunt ze bereiken op het gratis nummer 0800 0402 en geef vervolgens aan dat je belt inzake een opzegging, dan kom je meteen uit bij deze afdeling.

Hallo @JanZ_ en @PeterG als het om de wijziging voorwaarden per 1 april gaat, waren sommige mobiele contracten wel degelijk contractvrij, mits ze van een combikorting gebruik maakten omdat men ook een thuisabo had.

Zo heb ik zelf 1 mobiel data-abo op kunnen zeggen en 1 mobiel abo naar Simyo kunnen verhuizen, beide abo's hadden nog een lopend contract met combivoordeel i.v.m. thuisabo.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hallo @JanZ_ en @PeterG als het om de wijziging voorwaarden per 1 april gaat, waren sommige mobiele contracten wel degelijk contractvrij, mits ze van een combikorting gebruik maakten omdat men ook een thuisabo had.

Zo heb ik zelf 1 mobiel data-abo op kunnen zeggen en 1 mobiel abo naar Simyo kunnen verhuizen, beide abo's hadden nog een lopend contract met combivoordeel i.v.m. thuisabo.

 

Bedankt voor de toelichting en de correctie @JanD!
Dan blijft mijn advies staan; even contact opnemen met de afdeling die de verlengingen, opzeggingen en annuleringen regelt! 

De reactie van @JanZ_ toont precies aan waarom het elke keer mis gaat wanneer KPN word gebeld. Als de werknemers van KPN al niet eens weten wat er wel en niet in de algemene voorwaarden word aangegeven of wat wel en niet contractvrij kan worden gesteld dan is het trekken aan een dood paard.

Het is een gebrek aan communicatie binnen de organisatie. Hierdoor is elk telefoongesprek een “welles nietes” 

dit staat letterlijk in het 2e kopje van de Alg.Voorwaarden:

Wat betekent deze wijziging voor mij?

Door de wijziging van de Algemene Voorwaarden word je contractvrij. Dit ben je vanaf het moment dat we je informeren over de wijziging (in februari) tot het moment dat de wijziging ingaat (1 april 2023).

Heb je een mobiel abonnement gekoppeld aan jouw KPN Thuis abonnement en ontvang je hierdoor Combivoordelen? Dan is het gekoppelde mobiele abonnement ook contractvrij. 

Reputatie 7
Badge +12

De reactie van @JanZ_ toont precies aan waarom het elke keer mis gaat wanneer KPN word gebeld. Als de werknemers van KPN al niet eens weten wat er wel en niet in de algemene voorwaarden word aangegeven of wat wel en niet contractvrij kan worden gesteld dan is het trekken aan een dood paard.

Het is een gebrek aan communicatie binnen de organisatie. Hierdoor is elk telefoongesprek een “welles nietes” 

dit staat letterlijk in het 2e kopje van de Alg.Voorwaarden:

Wat betekent deze wijziging voor mij?

Door de wijziging van de Algemene Voorwaarden word je contractvrij. Dit ben je vanaf het moment dat we je informeren over de wijziging (in februari) tot het moment dat de wijziging ingaat (1 april 2023).

Heb je een mobiel abonnement gekoppeld aan jouw KPN Thuis abonnement en ontvang je hierdoor Combivoordelen? Dan is het gekoppelde mobiele abonnement ook contractvrij. 

Jammer dat je conclusies verbindt aan het feit dat ik dit over het hoofd zag. Gezien je situatie begrijp ik het wel hoor, begrijp me vooral niet helemaal verkeerd @MarcelBas ;)
Dat is ook de reden dat ik jet het advies heb gegeven om contact op te nemen met de retentie afdeling; zij zijn hierin nu eenmaal leidend. Ik weet niet of je ook daadwerkelijk contact hebt gehad met deze afdeling of dat je alleen iemand van de reguliere klantenservice hierover hebt gesproken?