Beantwoord

Mogelijkheid tot senioren abonnement bij KPN

  • 21 April 2024
  • 13 reacties
  • 155 keer bekeken

Hallo , ik verzorg al heel lang de tv-, audio- en internetperikelen voor 28 senioren in mijn woonplaats. U weet wel , tv opnieuw instellen, WiFi installeren en vooral heel veel makkelijk uitleggen. Men heeft mij altijd "gevolgd" met KPN als provider en zoals enkele onder hen steeds aanvullen " de moeder van het internet"!

Omdat de maandbedragen de laatste jaren flink bleven stijgen hebben de meesten problemen met het volbrengen van het "maandelijkse offer" Ook zij zien vaak de scherpe jaarcontractaanbiedingen van andere providers en stellen mij vaak voor om over te stoppen. Ik heb KPN , als oud-staatsbedrijf ,  al enkele keren voorgesteld om , op basis van het jaarlijkse belastingoverzicht , een speciaal seniorenjaarcontract ( vanaf 67 jaar) te introduceren voor elke vorm en inhoud van een KPN-jaarcontract. Dit zal in een grote behoefte voorzien en zal heel wat nieuwe seniorenabonné's opleveren en ook behouden.

Maar heb nog nooit een reactie van KPN gehad. Zou KPN dit helemaal niet mogen volgens de wet ?

Nu zal ikzelf KPN vaarwel moeten zeggen en met mij waarschijnlijk de meeste van die 28 groepsleden omdat die € 64,,78 p/m gewoon niet meer is op te brengen.

Waardeer reacties uit het forum !

Groet. Pieter - Bennekom. 

 

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 23 April 2024, 15:54

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@papapoum Voor bewoner van een zorginstelling kan je mailen naar zorginstellingen@kpn.nl en vragen voor speciale aanboden. 

Reputatie 7
Badge +24

@papapoum Voor bewoner van een zorginstelling kan je mailen naar zorginstellingen@kpn.nl en vragen voor speciale aanboden. 

Dat doet KPN alleen in sommige zorginstellingen waar Ziggo heel goedkoop aanbied. Dan doet KPN het ook iets goedkoper, anders gaat iedereen naar Ziggo. 

Reputatie 7
Badge +24

Zou KPN dit helemaal niet mogen volgens de wet?

Dat zou vast wel mogen, maar waarom zou KPN het doen? Is de bakker en de slager ook goedkoper als je 67+ bent?

Reputatie 7
Badge +24

Nu zal ikzelf KPN vaarwel moeten zeggen en met mij waarschijnlijk de meeste van die 28 groepsleden omdat die € 64,,78 p/m gewoon niet meer is op te brengen.

Internet en tv kost in de goedkoopste vorm 55 euro. Dat is 100 mbit en 1 tv ontvanger. 

U schrijft "groepsleden". Wonen die met elkaar in 1 gebouw? 

Denk je aan de prijs die je bij de nieuwe provider betaalt na de kortingkortingsacties voor overstappen??? 😉

Nu zal ikzelf KPN vaarwel moeten zeggen en met mij waarschijnlijk de meeste van die 28 groepsleden omdat die € 64,,78 p/m gewoon niet meer is op te brengen.

Al's je zo simpel denkt dan zit je er naast : een slager of bakker wordt meestal gekozen o.b.v. locatie , dus zo dichtbij mogelijk omdat je daar vaak naar toe moet. Een ( energie- of internet)-provider is niet locatie-gebonden en men kan vaak kiezen tussen wel 15 providers. KPN zou met zo'n initiatief een speciale positie en imago krijgen bij de senioren. 

Nu zal ikzelf KPN vaarwel moeten zeggen en met mij waarschijnlijk de meeste van die 28 groepsleden omdat die € 64,,78 p/m gewoon niet meer is op te brengen.

Internet en tv kost in de goedkoopste vorm 55 euro. Dat is 100 mbit en 1 tv ontvanger. 

U schrijft "groepsleden". Wonen die met elkaar in 1 gebouw? 

Nwe,  wonen allemaal afzonderlijk met hun eigen aansluiting.

Reputatie 7
Badge +6

Sluit gewoon een abonnement af zonder al teveel poespas. Een korting, actie, aanbieding of wat dan ook is leuk, maar je betaalt er uiteindelijk  zelf aan mee. Geld wat je niet hebt, kun je niet uitgeven. Simpel. Waarom zou een ander daaraan mee moeten/willen betalen? Het maakt ook niet uit welke leeftijd dat je hebt. Stel gewoon prioriteiten aan je uitgaves. 

Reputatie 7
Badge +24

Een ( energie- of internet)-provider is niet locatie-gebonden en men kan vaak kiezen tussen wel 15 providers. 

Doe dat dan ook. Maak die keuze en stap gewoon over. Maar het punt is: dat doet u niet. Dat is het probleem. Daar maakt KPN gebruik van. Die weet dat u toch wel blijft. Dus waarom zou KPN met een goedkoper tarief komen?

Sowieso geld dit argument wat u hier aandraagt voor alle klanten. En niet specifiek voor 67+ers. Dus het is geen argument wat als basis kan dienen voor een goedkoper tarief voor 67+.

En het wachten is dan op een verzoek voor een bijstands- of arbeidsongeschikten abonnement. En heb je dit verzoek ook al klaar liggen voor uitgevers van kranten- en tijdschriften? Omroepen?

Mensen kunnen zelf ook eens kritisch kijken of ze dat pakket wel echt nodig hebben. Vaste telefoon kan er vaak uit als ze ook een abonnement voor hun mobiel hebben. 

Je schrijft het zelf al, genoeg andere providers om uit te kiezen als ze KPN te duur vinden. Ze liggen niet aan de ketting bij KPN.

Reputatie 7
Badge +9

@Carola49 Je vergeet gratis abonnement voor werkloze jeugd. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @papapoum ,

Het probleem bij jou en waarschijnlijk heel veel andere klanten is dat jullie nog steeds een heel oud abonnement hebben. Door de jaarlijkse prijsindexaties wordt zo'n abonnement op den duur best prijzig.

Je kunt jouw internet-thuis-abonnement verlengen en daardoor goedkoper maken. Check eens het aanbod wat je krijgt.  

Verlengen kan telefonisch via 0800-0402. Het kan sinds kort ook via internet: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Hier vind je de status van de bekende bevindingen van KPN TV+: 

 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht: 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @papapoum, welkom hier. 

Fijn om te zien dat je al goed op gang bent geholpen. Op onze website over zorginstellingen kun je hier alles over lezen, er zijn namelijk een aantal voorwaarden aan verbonden. 

Eerder hierboven het e-mailadres aangegeven, voor het gemak citeer ik hier van de bovengenoemde website: 


Wanneer kom ik in aanmerking voor het zorgaanbod?

Als je bewoner bent van een zorginstelling, verzorgingstehuis of woonzorgcentrum en je zorgindicatie 1-5 hebt.

Ik heb mijn postcode ingevuld maar krijg het normale aanbod te zien. Wat moet ik doen?

Woon je in een zorginstelling met indicatie 1-5? Vraag dan aan een medewerker van jouw zorginstelling om contact met ons op te nemen via zorginstellingen@kpn.com of bel 0800-0776.

Reageer