Beantwoord

Monteurskosten in mijn optiek onterecht

  • 5 April 2023
  • 2 reacties
  • 156 keer bekeken

Sinds vrijdag is er een storing geweest op mijn adres. Al vrij snel stond dat deze opgelost was, maar dat de router gereset moest worden.

 

Dit heb ik meerdere keren gedaan. Dit heeft niet geholpen. Ik heb dit vervolgens gedaan via de webtool, waarbij de router op afstand gereset is. Ook hier geen redding en al snel kwam de prompt om een monteur te sturen. Ik heb hierna besloten om met KPN te bellen in de hoop dat daar meer duidelijkheid kwam. Ik kwam terecht in een robot die nogmaals mijn router trachtte te resetten. Hier werd niet duidelijk uit dat het mislukt was. Ik kreeg verder ook geen helpdeskmedewerker aan de lijn die mij wellicht kon helpen op afstand.

 

Dan maar een monteur. De monteur komt de volgende dag (heel netjes, wel ondertussen al dinsdag, ik zit al dagen zonder internet). Pakt de router en ziet gelijk al dat de bekabeling fout zit en dat het zo nooit kan werken. Hij herplugt een kabeltje (die zat niet in de rode poort waar die blijkbaar wel moet zitten), doet zijn rapport en gaat weer weg. Doorlooptijd van 5 minuten. Iets wat mij aan de telefoon of zelfs via de webtool verteld zou kunnen worden.

 

Achteraf krijg ik al vrij snel de rekening: 70 euro. Ik snap dat het probleem aan mijn kant heeft gelegen uiteindelijk. Niks echter, in welke tooling, telefonisch of web, heeft mij ook maar enigszins doen denken dat het gebeuren verkeerd bekabeld was: de router leek per slot van rekening bereikbaar voor de reset op afstand. Dat deed mij dus geloven dat de experia box stuk was.

 

Dat ik dan voor die 5 minuten (en dat is dan riant gerekend) een rekening van 70 euro krijg vind ik erg overdreven. Zeker aangezien dit via online of web te fixen viel. Ik heb 3 dagen geen gebruik kunnen maken van mijn thuisdiensten bij KPN. Kan hier iets aan gedaan worden?

 

EDIT: Waarschijnlijk is dus bij 1 van de resets een kabeltje losgekomen wat ik daarna verkeerd heb herbevestigd. Hierna heb ik wel de webtool en telefonische resets gedaan.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 7 April 2023, 21:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Vul je forumprofiel aan met je postcode+huisnummer,  je naam en klantnummer, zodat een moderator ziet wie je bent 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @MDWijngaards, welkom! Dat klinkt als een erg vervelende situatie! Ik vind het spijtig te lezen dat het je niet gelukt is iemand te bereiken. Als je een volledige uitval van diensten hebt, dan kan een monteur inderdaad de oplossing zijn. Wel is het zo, en dat wordt ook aangegeven bij het aanvragen, als het probleem binnen het klantdomein zit, dan kunnen er voorrijdkosten in rekening gebracht worden. Dit is deze situatie ook gebeurd. Ik kan daarom de kosten helaas niet vergoeden.