Beantwoord

Na wijziging abonnement is de factureringstermijn verschoven

  • 27 January 2023
  • 1 reactie
  • 34 keer bekeken

Ik zal dit toelichten. Mijn abonnement liep altijd van de 1e van de maand tot de laatste dag. Lekker overzichtelijk en fijn. Afgelopen september ging echter een nieuw contract (voor méér GB) in. En ineens werd de oorspronkelijke datum aangehouden waarop ik jaren geleden een contract met KPN ben aangegaan. Nu loopt mijn abonnement dus van de 10e van de maand tot de 10e van de volgende maand. Behalve dat ik dit behoorlijk onoverzichtelijk vind (het is veel lastiger in te schatten hoeveel MB’s je op elke moment van de periode nog precies overhebt), speelt er nog iets anders.

 

Heel aardig is het van KPN om een of twee keer per jaar 5 GB gratis te geven aan abonnees. Zo kreeg ik dit cadeautje ook weer afgelopen december. Kwam goed uit want ik was op vakantie in Frankrijk, waar geen wifi is. Maar toen kwam ik ergens achter: je moet eerst je eigen bundel opmaken voordat je de extra GB kunt aanspreken. Maar als mijn bundel op is, en de bonus-GB’s per 31 december vervallen, heb ik dus de eerste 10 dagen van de nieuwe maand (januari in dit geval) niets meer. Dus helaas pindakaas moest ik alsnog heel zuinig zijn met mijn (3) GB en zag ik de 5 extra GB’s aan mijn neus voorbijgaan.

 

Zo ook vandaag: ik heb gratis GB’s gekregen in verband met een storing die pas vanavond laat zal zijn opgelost. Maar ook nu moet ik eerst mijn eigen bundel opmaken, en blijven de extra GB’s één week bruikbaar. Als de nieuwe termijn nou gewoon op de 1e februari zou ingaan, was er geen probleem. Terwijl ik nu de eerste week van februari helemaal niets meer zal overhebben (eigen bundel opgemaakt, extra GB’s zullen over een week, begin februari dus, vervallen).

 

Kortom, ik vind dit totaal waardeloos. Volgens de kKlantenservice kunnen ze hier niets aan doen en zelfs opzeggen kan niet want mijn contract loopt tot september 2024. Waarom in hemelsnaam heeft KPN zo’n klantonvriendelijke beslissing genomen? Er zullen toch nog veel meer mensen zijn die hier niet blij mee zijn?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 31 January 2023, 14:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Anna_KPN, welkom op ons forum! Ik vrees dat ik hier op het forum ook geen oplossing voor heb.

In het onderstaande topic staat meer informatie over de eerste facturen na een verlenging: