Beantwoord

Naamswijziging naar mijn meisjesnaam

  • 22 January 2023
  • 10 reacties
  • 118 keer bekeken

Ik wil graag mijn naam op mijn contract aanpassen naar mijn meisjesnaam, maar ik krijg steeds te horen dat dit niet kan.

 

ik heb al jaren dat abonnement en staat ook gewoon op mijn gegevens en betaalgegevens. Waarom zo ingewikkeld?

Kan toch niet zo zijn dat ik abonnement moet opzeggen en een nieuwe moet afsluiten met andere achternaam en de rest hetzelfde?

 

icon

Beste antwoord door Liesbeth van KPN 25 January 2023, 14:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Hallo @Marion1982111, goed dat je een topic aanmaakt!

Het opzeggen van je abonnement is niet nodig. Ik wil hier graag kijken of ik het zo kan aanpassen en anders kan je een contractovername aanvragen en dan wordt het alsnog aangepast.

Om te kijken of ik het kan wijzigen wil ik je vragen om je profiel verder in te vullen met je voorletter(s), meisjesnaam, geboortedatum en bij persoonlijke informatie de huidige contractnaam. Als je daarna een berichtje plaatst in dit topic dan kom ik weer bij je terug, wil je dan ook aangeven of dit om een mobiel abonnement gaat of om een thuis Internet (en TV) abonnement? 

Gedaan! Gaat om zowel mobiel als thuis abonnement 

Reputatie 5
Badge +8

Dankjewel, wil je de juiste geboortedatum nog in je profiel plaatsen? Deze komt nu niet overeen. 

Gedaan! Gek ding ook, was terug gesprongen denk ik

Reputatie 5
Badge +8

Oh onhandig! Fijn dat je het nog een keer hebt willen aanpassen. Het stond nu wel goed! 
Ik heb een verzoek ingediend om het aan te passen, ik verwacht dat dit binnen enkele dagen wordt opgepakt. 

Dank je, dus het kan wel gewoon?

Reputatie 5
Badge +8

Ja, het kan sowieso gewijzigd worden. Ik krijg wel de melding dat het via een contractovername zou moeten, zoals ik in mijn eerste bericht ook noemde. Echter blijf je gewoon dezelfde persoon en moet enkel de partnernaam worden gewijzigd naar de meisjesnaam. Dit heb ik nu via een verzoek alsnog uitgezet. Mocht dit niet worden goedgekeurd, dan zal er alsnog een contractovername moeten worden gedaan. Ik wil het eerst zo proberen, omdat dit voor jou makkelijker is. 

Ja , contract overname begin ik niet aan, wat een onzinnig gedoe

Kan je ook nog regelen dat ik de 20ste wil laten afschrijven? Ik heb het al 4 keer aangevraagd telefonisch maar elke maand is het een andere datum, heel irritant. Gewoon de 20ste graag

Reputatie 5
Badge +8

Hoi @Marion1982111, dankjewel voor je geduld! 
De achternaam is aangepast naar je meisjesnaam. Vanaf nu zal deze naam worden gebruikt in de communicatie. 

Voor de factuurdatum, deze lijkt voor je thuis abonnement wel veranderd te zijn. Ik zie daar een verschuiving in de datum sinds december. Mocht de datum voor je thuis abonnement niet goed uitkomen, dan kan je online een andere afschrijfdatum kiezen
Bij mobiel zie ik dit niet terug en daarvoor kan ik het helaas niet aanpassen. Er is namelijk een extra verificatie nodig per sms. Als je telefonisch contact opneemt kan mijn collega dit voor je aanpassen.