Beantwoord

Niet eerlijk en onduidelijk communiceren bij contractverlenging

  • 28 March 2024
  • 2 reacties
  • 39 keer bekeken

Met verbazing heb ik het volgende moeten vernemen, ik verleng mijn contract met 3 jaar, KPN neemt contact op, steeds wordt zowel in de offerte als de mail bij de bevestiging gesproken over 3 jaar, maar als je het contract goed leest blijken de 3 maanden van het oude contract erbij opgeteld te worden. Niet 1x is dat mondeling gemeld, niet in de offerte en ook niet in de bevestiging mail. Ik verlang eerlijkheid en dat is netjes 36 maanden van het moment dat het nieuwe contract ingaat en niet 39 maanden. Graag jullie reactie.

 

icon

Beste antwoord door PeterG 28 March 2024, 15:35

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Gaat dat dan om een zakelijk contract? Want particulieren kunnen geen contracten afsluiten voor langer dan 2 jaar bij KPN zo ver ik weet.

Het nieuwe contract gaat pas lopen vanaf de datum na de einddatum van je huidige contract.

Je kunt tot 4 maanden voor het einde van een contract al een verlenging doen. Maar… het oude contract zal nog tot diens einddatum eerst lopen. Daarna dus pas aansluitend je nieuwe contract van 3 jaar. En volgens mij is dat zakelijk?? Want hier, consumenten, is de langste looptijd 2 jaar.

Verleng je dus 3 maanden voor het einde van je huidige contract met 36 maanden dan is de nieuwe einddatum dus over 39 maanden.

Reageer