Beantwoord

Niet gebelde nummers op factuur

  • 15 November 2021
  • 11 reacties
  • 332 keer bekeken

Ha KPN en anderen, ik zie op mijn factuur dat ik E10 moet betalen voor het bellen van een servicenummer, 09060400380. Dat heb ik nooit gebeld, en ik lees dat anderen dit ook overkomen is. Interessant genoeg zegt de factuur ook dat er 2 minuten voor het 09 nummer, er gebeld is naar een ander mij onbekend nummer, 0404003434. Op internet gevonden: een jachthaven in Dubai.

Nu mijn vraag: wat is hier gebeurd? Ik ben er 100% zeker van dat ik deze nummers niet heb gebeld; ik zat in de trein met een collega te praten. En vraag 2: kan ik deze kosten terugclaimen als ik kan bewijzen dat ik deze nummers niet heb gebeld?

 

Met groet, Huub van der Wouden

icon

Beste antwoord door Huub Van der Wouden 17 November 2021, 07:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7

Waarschijnlijk heb je gebeld via een duur doorverbind service. Toevallig een telefoonnummer via google opgezocht? Want dit soort bedrijven komen vaak sneaky bovenaan in de zoekresultaten. Vaak kosten dit soort bedrijven 1 euro per minuut.

 

KPN kan daarom dit soort kosten ook niet vergoeden. 

09060400380 is een doorverbinddienst. Dit nummer verbindt door naar kpn. Daar verdienen ze dus lekker aan want voor hen kost het niets en zij rekenen jou € 0,99 per minuut. KPN is gratis bereikbaar via 0800 0402 .
Als je op je mobiel zo'n nummer opzoekt bv met “klantenservice kpn” dan krijg je een website met een groene belknop. Als je die ‘indrukt’ start de bel-app en wordt dat nummer gekozen.
Je zou het dus ook terug moeten kunnen vinden in de lijst met gebelde nummers in je mobiel.

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/09060400380

0404003434 kan nooit naar een buitenlands nummer in Dubai leiden. Dan zou er echt 00971 of +971 voor moeten staan. Dit is gewoon een 10-cijferig Nederlands vast nummer.

040 is het netnummer van:
Eindhoven
Geldrop
Heeze
Knegsel
Leende
Riethoven
Sterksel
Valkenswaard
Veldhoven
Waalre
Westerhoven
Wintelre

thx mannen. Maar ik heb geen doorverbindservice gebruikt - zoals ik schreef zat ik met een collega in de trein op het moment dat volgens mn factuur dit nummer is gebeld.

En over de ‘jachthaven’: uiteraard is 040 Eindhoven en omstreken… Toen ik op internet naar dit nummer zocht kwam ik op de website van Nuran Marina in Dubai. En ik heb niemand gebeld in Eindhoven en omstreken, en ook niet naar Dubai.

Nog tips die helpen om te achterhalen hoe vanuit mijn mobiel nummers gebeld worden die ik NIET heb uitgevoerd?

Als ze op je factuur staan zijn ze gebeld. Kan me niet anders voorstellen.

Aangezien dat 0906 een dure doorverbindservice is naar kpn lijkt me dat waarschijnlijk. En een Nederlands nummer (het zijn gewoon 10 cijfers) uit de regio 040 ook.

Al in de bellijst (gekozen nummers) gekeken? Mijn telefoon onthoud het gedurende 10 maanden...

Peter, mn punt is: ik heb mn telefoon niet gebruikt op dat tijdstip. NIET. Het staat met tijdstip op de bellijst in de factuur, en ik weet waar ik was op dat moment en wat ik deed. Dus: wat kan hiervoor een verklaring zijn? 

ik heb mn telefoon niet gebruikt op dat tijdstip. NIET. 

Je hebt ook in de telefoon zelf gekeken?

Het is “een” telefoonnummer wat uitkomt op de klantenservice van kpn. Als je kpn klant bent is de waarschijnlijkheid dat je dat niet gebeld hebt vrij klein in mijn ogen. Evenals dat regio nummer met 040. 

Ik kan het niet verklaren indien niet gebeld. Maar begrijp dat het incidenteel is geweest. Houdt de volgende factuur even in de gaten. 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Huub Van der Wouden Welkom hier op het KPN Forum. Een rare kwestie en uiteraard wil ik graag geloven dat je dit nummer niet hebt gebeld. Een nummer komt echter niet zomaar op een factuur terecht: gesprekken worden automatisch geregistreerd en vastgelegd. Staat er op dit tijdstip ook niets in je bellijst? 

Misschien is het goed om er met een collega van de klantenservice naar te kijken? Iemand kan samen met jou naar de telefoongegevens kijken. Wellicht heldert dat het één en ander op? Je kunt contact opnemen 0800-0402 of de chat via de website. Vanzelfsprekend kunnen we ook via het KPN Forum met je meekijken, als je dat liever hebt? Zou je in dat geval jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) 

 

 

Het mysterie is opgelost… Het blijkt dat zowel Peter als ik tegelijkertijd gelijk konden hebben. Wat er gebeurde, na reconstructie: ik heb mijn telefoon kort uitgeleend aan een derde collega die zijn telefoon in een vorige trein had laten liggen. Hij heeft eerst een oud nummer gebeld (met mijn telefoon dus) in Eindhoven om NS hulp te krijgen (dat bleek geen courant nummer meer te zijn). En daarna belde hij een ander nummer, ongetwijfeld verkregen via de doorverbindservice. Geen onverklaarbare belgebeurtenissen dus.

Dank iig voor de reacties. Ik heb 0900 nummers laten blokkeren via de KPN klantenservice, dus dit zal me niet nog een keer gebeuren.

Hoi, @Huub Van der Wouden 

Aangezien “iedereen” telefoon heeft had ik dat niet als mogelijkheid ingecalculeerd….

Overigens: Ik zou niet 0900 nummers laten blokkeren want dan is politie, en sommige ziekenhuizen, huisartsen e.d. niet te bellen.

Alleen blokkeren op 0906 en 0909 zou mijn advies zijn.

Goed idee Peter, ga ik doen en dank voor de tip!

Peter, mn punt is: ik heb mn telefoon niet gebruikt op dat tijdstip. NIET. Het staat met tijdstip op de bellijst in de factuur, en ik weet waar ik was op dat moment en wat ik deed. Dus: wat kan hiervoor een verklaring zijn? 

Gelukkig heeft u het kunnen verklaren. Mijn vrouw zegt altijd dat wij mannen eigenwijs zijn... U bevestigt het. 😉